Wii Deadline

Sicher einfacher als selber ne' Engine zu erstellen!

@Pronto Games
Die Typen die Zorro machen? Manche Entwicklerr sollten sich wirklich nur mit Middleware-Erstellung beschäftigen... :ugly:

Danke für die Infos! :-)
Es ist definitiv wesentlich einfacher, als eine eigene Engine zu bauen. Und ja, genau die Zorro-Bude meine ich. Torque ist aber eigentlich nicht ihre Engine, die Engine kommt von GarageGames. Ursprünglich von Sierra, da lief Tribes drauf. Pronto hat sie nur portiert und optimiert, vermarktet wird sie jetzt auch von GarageGames:

Ready to make console games? Torque for Wii is now available, allowing you to make content on Nintendo's Wii or WiiWare. Built upon the proven technologies of Torque Game Engine and Torque Game Builder, this engine offers you everything you need to make great games: a mission editor, easy integration with many 3D modeling packages, a powerful scripting language and more. All this, and you can develop your game on a PC with only one dev kit for the Wii.

Pronto Games, the developers of Torque for Wii, took the port a step further by adding the following Wii-specific functionality:

- Extensible Wii Remote support
- Nintendo Wii optimized skinned mesh rendering
- Nintendo Wii optimized compressed Texture
- Nintendo Wii optimized interior support
- Nintendo Wii optimized hardware blending for terrain textures
- Comprehensive Lot Check compliance
- Nintendo Wii graphics and audio abstraction layers
- Advanced Character and Shape Animations
http://garagegames.com/products/torque/twii/
 
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