Civilization V

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Darji
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Das große Problem an Civ 5 ist dass im MP nicht mehr rundenweise, also abwechselnd gefahren wird sondern alle gleichzeitig :/ Wie dämlich ist die Entscheidung bitte o.O
Wenn ich Pech hab fährt die Einheit gerade weg, die ich angreifen will :kruemel:
Oder während ich vorne kämpfe verliere ich hinten ne Stadt usw...

Als ich das bemerkt hab war das Spiel für mich gestorben :(
Dabei war der vierte Teil so gut :)
 
Die CivV-Erweiterung "Gods & Kings" wurde angekündigt!
Endlich!

http://civilized.de/

Wird was größeres und Spionage und Religionen sind wieder dabei. Es gibt auch WW1 Einheiten! :o
Auch viele andere Neuerungen die sich gut anhören.

Freu mich drauf, wird Vorbestellt.
 
Spiel ist heute im Angebot auf Steam. Lohnt sich irgendeiner der bisherigen DLCs? Beim Überblick hab ich da nicht wirklich tolles gefunden, aber kann ja auch sein, dass ich die falsch einschätze.
 
Wenn du das Spiel noch nicht hast, kauf dir doch einfach die GOTY Edition.. bis auf die Korea und Ancient Wonders DLC ist da alles bei - und für 2,50 mehr kann man sooo viel nicht falsch machen. ;)
 
Ich habs schon, aber eben nur die normale Version und bis auf neue Völker und Karten scheints beim DLC auch nichts zu geben. Dachte halt nur, dass da einige Maps vielleicht besonders toll sind oder so. Für < 1 € hätte ich mir evtl. ein paar Karten samt Völkern gegönnt.
 
Weiteres Addon in der Mache?

Wie ein User des offiziellen Forums von 2K herausfand, könnte sich derzeit ein weiteres Addon für Civilization 5 (GG-Test: 8.0) in Entwicklung befinden. So wurden jetzt auf der Steam Apps Database Daten zu Civilization 5 von der Downloadplattform ausgelesen, die auf den Namen One World in Verbindung mit dem Wort "Expansion" (deutsch: Erweiterung) hinweisen. Allerdings wurde bisher von 2K oder Firaxis kein zweites Addon angekündigt.

One World wäre nach Civilization 5: Gods & Kings (GG-Test: 8.5) die zweite Erweiterung für das Strategiespiel. Diese verbesserte unter anderem die KI und fügte dem Hauptspiel neue Völker, Einheiten und Technologien hinzu. Ob es sich bei One World um ein tatsächlich in Entwicklung befindliches Addon oder vielleicht sogar um ein eingestelltes Projekt handelt, ist derzeit unklar. Entwickler Firaxis gab erst vor wenigen Tagen erste Hinweise auf neue Inhalte für Xcom - Enemy Unknown (GG-Test: 8.5).

-Quelle
 
Neues Civ V add-on in der mache:

2K Announces Sid Meier’s Civilization® V: Brave New World Expansion Pack
Second massive expansion for critically acclaimed Civilization V features new gameplay systems, strategies, scenarios and more

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--2K and Firaxis Games announced today that Sid Meier's Civilization® V: Brave New World, the second expansion pack for the award-winning Civilization V, is currently in development and will be released this summer for Windows-based PC and brought to the Mac® by Aspyr Media. Sid Meier's Civilization V: Brave New World brings a massive amount of new gameplay to the Civilization V experience, providing gamers with even more rewarding ways to achieve world domination.

“Brave New World is destined to continue the strong Civilization lineage that already includes massive expansions such as Civilization IV: Beyond the Sword and Civilization V: Gods & Kings.”

.“Civilization V: Brave New World continues the strong tradition of ambitious expansion packs that fans have come to expect from the Civilization franchise,” said Sarah Anderson, senior vice president of marketing for 2K. “Brave New World is destined to continue the strong Civilization lineage that already includes massive expansions such as Civilization IV: Beyond the Sword and Civilization V: Gods & Kings.”

Sid Meier’s Civilization V: Brave New World provides new depth and replayability through the introduction of international trade and a focus on culture and diplomacy. The player’s influence around the world will be impacted by creating a number of Great Works across a variety of crafts, choosing an ideology for their civilization, and proposing global resolutions in the new World Congress. As players move through the ages of history, they will make critical decisions that influence relationships with all civilizations in the game world.

“After adding a number of great new features to Civilization V with the Gods & Kings expansion, the team continued to search for ways to create even more exciting gameplay through new systems and features,” said Sid Meier, director of creative development for Firaxis Games. “We’re happy to bring our fans another ambitious expansion that will provide hours and hours of new Civilization experiences.

Key features include:

•New Civilizations, Units and Buildings: The expansion features nine new civilizations, each with unique traits, units, buildings and all-new leaders, including Casimir III of Poland.
•New Culture Victory: Spread your culture across the globe, dominating all other cultures. Create masterpieces with Great Artists, Writers, and Musicians that are placed in key buildings across your empire, like Museums, Opera Houses and even the Great Library. Use Archaeologists to investigate sites of ancient battles and city ruins for priceless cultural artifacts. Become the first civilization with a majority influence in all other civilizations to achieve a Culture Victory, becoming the envy of the world.
•World Congress: The importance of diplomacy is intensified and city-state alliances are more important than ever. Change the diplomatic landscape through a new World Congress that votes on critical issues like implementing trade sanctions against rogue nations, limiting resource usage, designating host cities for the World Games and the use of nuclear weapons. Game-changing resolutions, vote trading, intrigue, and a new lead into the Diplomatic Victory ensures that the end of the game will be more dynamic than ever before.
•International Trade Routes: Build your cities into hubs of international trade by land and sea, creating great wealth and prosperity for your people, while also spreading religion, cultural influence, and science. The number of trade routes increases through the advancement of economics and technologies, the creation of wonders and the unique abilities of your civilization. Will you connect to a closer city for a lower payoff and a safer route, choose a longer route with more risk for the bigger payoff, or perhaps point your trade route inward, sending vitally important food and production to the far corners of your own empire?
•New Wonders: Eight new Wonders are introduced, including the Parthenon, Broadway, the Uffizi, and more.
•New Game Scenarios: Two new scenarios let gamers fight the “War Between the States” and embark on the epic Scramble for Africa. Fight the American Civil War from either the Union or Confederate side, as you focus on the critical action in the Eastern theatre of operations between the capital cities of Richmond and Washington. In “Scramble for Africa”, the great colonial powers of the world are racing to explore the Dark Continent and extend their reach into its interior. Search for great natural wonders in the heart of Africa, as you explore a dynamically-generated continent each time you play.

Sid Meier’s Civilization V: Brave New World is not yet rated by the ESRB and will be available for Windows-based PC and Mac this summer. For more information on Sid Meier’s Civilization V: Brave New World, please visit www.civilization.com or become a fan on Facebook.
 
•World Congress: The importance of diplomacy is intensified and city-state alliances are more important than ever. Change the diplomatic landscape through a new World Congress that votes on critical issues like implementing trade sanctions against rogue nations, limiting resource usage, designating host cities for the World Games and the use of nuclear weapons. Game-changing resolutions, vote trading, intrigue, and a new lead into the Diplomatic Victory ensures that the end of the game will be more dynamic than ever before.
•International Trade Routes: Build your cities into hubs of international trade by land and sea, creating great wealth and prosperity for your people, while also spreading religion, cultural influence, and science. The number of trade routes increases through the advancement of economics and technologies, the creation of wonders and the unique abilities of your civilization. Will you connect to a closer city for a lower payoff and a safer route, choose a longer route with more risk for the bigger payoff, or perhaps point your trade route inward, sending vitally important food and production to the far corners of your own empire?
Das klingt echt gut. Echte diplomatische Beziehungen hab ich mir bei Civ immer schon gewünscht. Ich finde das nach wie vor eher ziemlich rudimentär.
 
Gamestar Vorschau zum neuen Addon

So enttäuscht ich persönlich von Gods & Kings war (die Spionage war ein reines Alibi-Feature), so sehr hoffe ich auf Brave New World: Endlich wieder Handel wie in früheren Civilization-Teilen, endlich Weltpolitik, die den Namen auch verdient!

Überraschenderweise war es allerdings ein kleines Detail, das Producer Dennis Shirk im persönlichen Gespräch erwähnt hat, auf das ich mich am meisten freuen: Die Computergegner bekommen endlich ein »Gedächtnis« und sollen nachvollziehbarer entscheiden. Denn Veteranen kennen das Problem: Im Hauptspiel wurden aus besten Freunden bei nichtigen Anlässen mitunter plötzlich erbitterte Feinde. In Brave New World sollen sich langfristige gute Beziehungen dagegen auszahlen. Das konnte ich beim kurzen Probespiel freilich nicht überprüfen. Wenn es aber stimmt, versenke ich garantiert noch einmal 100 Stunden in Civilization 5!

-Quelle
 
Gamestar Test zum Addon

Vom ersten Addon Gods & Kings war ich etwas enttäuscht, vor allem die Spionage wirkte etwas aufgepfropft. Ganz anders die neuen Spielbestandteile von Brave New World. Der Handel verlangt mir echte Entscheidungen ab: Verzichte ich auf ein paar Goldstücke und tausche lieber mit meinem schwächlichen Nachbarn, um seine Forschung aufzupäppeln, oder handle ich für mehr Gewinn mit dem dominanten Imperium, öffne dabei aber deren Religion Tür und Tor? Dass der Start aufgrund der geringen Reichweite der ersten Karawanen mitunter holprig verläuft, lasse ich mal dahingestellt. Auch die Weltpolitik eröffnet mir interessante neue Optionen, auch wenn ich als Veteran der Serie die meisten auch schon aus dem vierten Teil kenne. Civilization-Fans brauchen das Addon sowieso. Wer sich bislang noch nicht für das Runden-Epos erwärmen konnte, schlägt eben beim nächsten Schlussverkauf zu, wenn es das Hauptprogramm inklusive Addons für wenig Geld gibt.
 
[video=youtube;LasBWGvc8hI]http://www.youtube.com/watch?v=LasBWGvc8hI#at=221[/video]

Klingt alles ziemlich gut.
 
Spielt jemand von euch Civ 5 und hätte Lust auf den Multiplayer? Ggf. kann man sich ja mal an einem Termin "treffen" und dann eine Runde spielen. Wenn man das Tempo etwas höher stellt kommt man da auch relativ zügig durch und ist nicht ganze Abende dadran.
 
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