Burnout CRASH! [XBLA/PSN]

Lima

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EA and Criterion Games Announce Burnout CRASH!

Players Brace for Impact as the Award-Winning Burnout Series Comes to Xbox LIVE Arcade and PlayStation Network in Fall 2011

GUILDFORD, England--(BUSINESS WIRE)--Traffic got you down? Blow it up! Criterion Games, an Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) studio, today announced Burnout™ CRASH! The next installment in the internationally acclaimed Burnout series will explode onto Xbox LIVE® Arcade and PlayStation®Network in Fall 2011. Criterion Games has gone back to its roots with Burnout CRASH! by bringing the series’ fan-favorite Crash mode to the forefront, adding new top-down gameplay, exciting features and Autolog to let players compete with their friends while embracing their road rage.

“Burnout CRASH! is a crazy mix of pinball and game shows”

In the game, players are rewarded for causing traffic chaos by crashing into cars, triggering explosions and destroying everything in sight. Powered by the acclaimed Autolog technology, players will be able to connect, compete and compare high scores to earn the master of disaster crown, as well as use the all new Autolog Challenges feature to go head to head with their friends.

“Burnout CRASH! is a crazy mix of pinball and game shows,” said Richard Franke, Creative Director, Burnout CRASH! “We’ve evolved the core gameplay which everyone loved about Crash Mode, and expanded the whole experience using music, style and Autolog to create what we feel is the most mindless fun you can have on any gaming platform.”

Burnout CRASH! packs countless hours of reckless chaos into an easy to pick up, but difficult to master gameplay experience. There are three explosive game modes available across 18 crash junctions in six unique locations, each requiring different skills and strategies to maximize damage and destroy everything in sight. With a variety of player vehicles to unlock, high-value targets to seek and destroy, and crazy surprise features to discover, players will be hooked on an adrenaline-fueled rampage to the top of the Crashwall.

Burnout CRASH! is also EA’s first Xbox LIVE Arcade title to feature a game mode designed exclusively for Kinect™ in which two teams use gestural controls to play on one television in a party battle! For more information, please visit www.criteriongames.com.

Quelle: http://news.ea.com/portal/site/ea/index.jsp?ndmViewId=news_view&ndmConfigId=1012492&newsId=20110707005744&newsLang=en


Erstes Bild

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Top down? Na ich weiß nicht. Ich vertraue aber den Jungs bei Criterion. Bisher haben die mich noch nie enttäuscht.
 
wtf, also damit hab ich jetzt überhaupt nicht gerechnet. Mal sehen ob der Titel auch mit top-down Ansicht funktioniert :)
 
No thx, i guess. Ich brauche ein richtiges Burnout. Crash bei Burnout habe ich sowieso nie gemocht.
 
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Noch ein Bild von joystiq was echt gut aussieht.
 
..Was macht Criterion nur für nen Mist da. :neutral:

Burnout Paradies ist der Hammer, NfS:HP hab ich nur kurz angespielt. War ganz nett. Aber das hier??? Die sollen doch mal bitte nen neues Burnout machen o. bleich einen Black Nachfolger. Aber doch net so nen Crap. :(
 
hm, weiss nicht was ich davon halten soll...
der crash modus in den burnout spielen war immer sau geil und ne wissenschaft für sich, aber ich bezweifel das man die tiefe und das geniale gefühl in solch ein spiel einbauen kann...
 
Irgentwie kauf ich das denen nicht ab.
ich glaube eher crash modus häte nicht in das open world szenario gepackt,
man hätte dann plötzlich abgesperrte bereiche machen müssen mit gescripteten fahrzeugen usw. bla bla, das hätte in das komplett offene und menüfreie erscheinen von BP nicht gepasst.
 
Die Giantbomb crew hat gestern im Podcast auch ihre Enttäuschung über BO:Crash zum Ausdruck gebracht. Es soll monoton und nicht sonderlich spaßig sein.

Tja, es sah von Anfang an nicht nach dem aus, was man als alter Burnout-Fan von einem Crash-Mode will.
 
Ich weiß auch nicht wie man einen ehemaligen Top-Notch-Entwickler wie Criterion, die es mit ihrer Renderware Engine grafisch richtig richtig drauf hatten, so baden lassen kann. Was hat EA nur geritten? Klar wurden wahrscheinlich die Besten iwo hinverfrachtet und das Team neu zusammengewürfelt, aber wieso hat man solch einen guten Namen regelrecht verunglimpft?
Ich hoff trotzdem mal, dass Criterion bald mal wieder ein geiles Game rausbringt.
 
Fänd ich auch toll Hot Persuit war gut hätte aber mal gerne wieder ein echtes Burnout.
Und zwar ala Teil 3. Die offene Stadt in Paradise hatte einfach nicht zu Burnout gepasst. Ich hoffe die wiederholen den Scheiss nicht. So wie in NFSHP ging die offene Welt aber in Ordnung.
 
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