VenomSnake
L18: Pre Master
Für Killzone braucht man ja auch nicht unbedingt GG.
Gibt genug tallentierte studios die mit dem IP was anfangen können.
Gibt genug tallentierte studios die mit dem IP was anfangen können.
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
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Yep mache strategischen Entscheidungen kann man nicht so ohne weiteres ändern. Jetzt gilt es einen kühlen Kopf zu behalten und die Kurve kriegen. Bin da guter Dinge bei SonyWar ja auch klar.
Deswegen hat man Bungie gekauft.
Sind noch genug GaaS in Entwicklung:
Marathon
Fairgame$
jedes Jahr MLB The Show
Neues GaaS -> Neues SIE Studio von Bungie Leuten + Deviation Games Director
Horizon Multiplayer von GG
Horizon MMO von NCSoft
+
Concord (tot) und Helldivers 2 dieses Jahr
die werden nicht einfach alle jetzt gecancelt. Und da werden ja sicherlich noch Projekte dazukommen.
Schade. Warum nicht beides
Weil Horizon MultiplayerSchade. Warum nicht beides
Haven Studios mit Fairgame$Wann kommt eigentlich der nächste Multiplayer Kracher von Sony? Hab den Namen schon wieder vergessen, das hat auch Potential das nächste Studio draufgehen zu lassen.
Jo... but no loss imo....Neon Koi wird auch dicht gemacht.(wobei auch ein ein Smartphone Studio....)
Aktuell hat Sony 17 Studios, wovon 2 Support Studios sind (Nixxes & Valkyrie Entertainment)
Wenn die so weiter machen, können die bei der Anzahl keinen ordentlichen First Party Support mehr leisten.
Hermen wurde doch erst als CEO eingestellt.Wieso darf Hermen Hulst weitermachen, nachdem er wohl das Ding mit Firewalk Studios/Concord so gefeiert hat? Fragen über Fragen....
Firewalk feiert sich vor dem Abgang nochmal selbst:
Nishino acknowledges the tension inherent in the structure but spins it as a healthy dynamic: “Growing the business for success has a conflict as well: how we impact each other or how we want to sacrifice or not. It’s a balance. It’s an opportunity and a risk part.”
Hulst and Nishino have adopted a “show, don’t tell” leadership style at PlayStation. “It’s important we convey our strategy,” says Hulst. “But at the end of the day, I am with the creators a big chunk of time.”
You all underwent rounds of layoffs earlier this year similar to those that hit the entire gaming industry in 2024. But Microsoft recently had new ones, you all have taken “Concord” offline, and you had additional cuts at Bungie. What is the current outlook for PlayStation and expectations of studios and games being shut down moving forward?
Hulst: I will say a few things on that. It’s our duty to look at our our resource planning, and make sure that we run a sustainable business. That’s part of being CEO. We never take that lightly, because we know these people personally, and it’s very close to our hearts and the teams and good working atmospheres. But yes, we’ve had some layoffs. But it’s also important to realize that on the content side, PlayStation Studios is now a much bigger organization than when it started. It’s grown tremendously. And that is organic growth that our existing teams, I think, hired quite aggressively, as well as through M&A. So the organization, the employment is much greater now than it was, let’s say, for example, five years ago.
How do you balance that on the development side: knowing when certain devices are going to hit and what titles you are ready to announce or not? I’m very excited about “Ghost of Yōtei” next year, but I feel like there isn’t another really big one you have announced yet that would show a need to be played on PS5 Pro. Do have big title announcements coming soon tied to Pro or for the next gen?
Hulst: We spend a lot of time doing portfolio planning, and platform is a big part of that. So when we were doing our planning from early stages of PlayStation 5, it was really important to get really high quality titles on PlayStation 5 right out of the gate. And that’s served us well and bought us the position of PlayStation 5 that’s really, really good.