Yakuza Ishin (Ryu ga Gotoku Ishin)

PS4-Version läuft mit 60fps

Wie die Dengeki PlayStation in ihrer neueste Ausgabe berichtet, wird die PS4-Version von Yakuza: Ishin mit 60fps laufen. Zudem macht sich die PS4-Version den DualShock 4 zunutze. Man wird mit dem Touchpad des Controllers die Map scrollen können. Die Lightbar des Controllers leuchtet auf, wenn man Schaden nimmt.

Außerdem wird man Yakuza: Ishin automatisch installieren können und auch die Remote Play Funktion mit der PS Vita kann genutzt werden. Yakuza: Ishin wird in Japan ein Launch-Titel für die PS4 am 22. Februar sein und erscheint am gleichen Tag auch für die PS3.

Unten seht ihr einen neuen Gameplay-Trailer, der erneut diverse Aktivitäten vorstellt.

-Quelle
 
Neue Ps4 Bilder

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Über einen möglichen West-Release ist gar nichts bekannt oder? Das Spiel interessiert mich echt. Vielleicht hole ich mir die JP-Version...
 
Über einen möglichen West-Release ist gar nichts bekannt oder? Das Spiel interessiert mich echt. Vielleicht hole ich mir die JP-Version...

Laut einem Sony-Insider im Neogaf(hatte bereits in der Vergangenheit mehrfach recht behalten mit seinen Voraussagen) soll das Spiel ziemlich sicher in den Westen kommen. Angeblich überlegt SEGA die neue GEN und den anfänglichen Spielmangel auszunutzen um es noch einmal mit Yakuza zu versuchen.

Garantieren kann dir das aber keiner, aber es sieht nicht so schlecht aus bislang.
 
Die Fußballer sind in Yakuza: Ishin los

Ihr habt richtig gelesen: Obwohl sich Yakuza: Ishin grundsätzlich mit dem namensgleichen Milieu beschäftigt, findet auch der Fußball im Spiel Einzug. Mit Junichi Inamoto, Tomoaki Makino, Shota Hoshi und Nobuhiro Takeda tauchen bekanntere Figuren des japanischen Fußballs im Spiel als Mitglieder des Black Panther Express Messenger Squad in einer Nebenquest auf.

Jeder Sportler im Spiel hat zusätzlich sogar einen Spitznamen spendiert bekommen. Inamoto ist der Kontrollturm, Makino ist die Prima Donna, Hoshi ist der Plünderkommandant und Takeda ist der Ladykiller. In dieser Galerie findet ihr weitere Bilder der Charaktere aus dem Spiel, seien es Randfiguren oder wichtige NPCs.

-Quelle

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Ryu ga Gotoku: Ishin Demo am 13. Februar

09.02.14 - Sega wird eine Demo zum Actionspiel Ryu ga Gotoku: Ishin (Yakuza Ishin) (PS4, PS3) am 13.02.14 für die PS3 im japanischen PlayStation Store veröffentlichen. Das kündigten Director Hiroyuki Sakamoto und Produzent Masayoshi Yokoyama auf einem Event im Sony Building in Tokios Ginza an. Release: 22.02.14 (Japan)

-Quelle Gamefront.de
 
Es wird in Japan eine RgG: Ishin "Faceplate" geben. Bei der PS4 heißen Faceplates wohl HDD-Baycover.
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EDIT: die MGS:GZ PS4 hat anscheinend auch nur ne Faceplate. Sieht ja genauso aus wie hier...
 
Yakuza Restoration Has A “Little Bonus” For Fans That Have The PS3 Games

On February 22nd, Sega will release their next Yakuza game in Japan, titled Yakuza Restoration. Like the Yakuza Kenzan! games, Restoration takes place in a historical Japanese setting, and will be released for both PlayStation 3 and PlayStation 4.

Siliconera recently had a chance to speak with Yakuza series producer Toshihiro Nagoshi about Yakuza Restoration, and asked him about the major differences between the two versions of the game. Nagoshi began by clarifying that it was more of a coincidence that discussions of the PlayStation 4 launch had begun as Restoration was being developed.

“This was fortunate for us, and when we realised that we could release Yakuza Restoration as part of the PS4 launch line-up, we put in a lot of work to make it in time for it to happen,” Nagoshi said.

With regard to the effort that went into the PlayStation 4 version of the game, Yakuza Restoration director Daisuke Sato pitched in with a few thoughts of his own.

“The biggest challenge we had with developing the PS4 version was in trying to incorporate elements that would best utilise the unique features of the platform,” Sato said. “With that process, we’ve also received quite a bit of suggestions and requests from SCE for the game, as it’s a PS4 launch title, in order to best showcase the PS4′s features. So this was the aspect that we worked particularly hard on.”

“I guess I’ve got something to add too,” Nagoshi offered. “With high performance hardware comes the ability to make things more expressive. And the more time the modelers are able to pump into doing so, the more expressive the results we’ll be able to get. However, we do have a limited development budget and time. So from a producer’s standpoint, deciding how much of the hardware’s high performance we should take advantage of was particularly difficult.”

With that in mind, the key differences between the PlayStation 3 and PlayStation 4 versions of Yakuza Restoration come down mainly to differences in visual quality.

“With regards to the differences between the PS3 and PS4 versions, well since the horsepower on the PS4 is roughly ten times of that on the PS3, the graphical output is greatly enhanced on the PS4, and more effects could be rendered, allowing for a better-looking picture,” Nagoshi shared. “And also, this also has an effect on the battles in the game as well, which play out with a level of smoothness that is only possible on the PS4.”

[Note: Yakuza Restoration will run at 60fps on PlayStation 4, but not on PS3.]

“But with that said, it’s not like the PS3 version is an inferior product either,” Nagoshi elaborated. “Even with the PS3 version of Yakuza Restoration, development only began after we were done with Yakuza 5, so at the very least fans can expect improvements in the PS3 version of Restoration over Yakuza 5.”

“We also didn’t want gamers to, upon playing both versions of the game, feel that the experience on the PS3 is just nowhere as good as that on the PS4, so we took extra care during development [to ensure that even on the PS3, you are not getting an inferior experience].”

That having been said, the one area in which the PlayStation 3 version has an edge over the PlayStation 4 version of Yakuza Restoration is bonus content. Nagoshi revealed to Siliconera that, if you have save data from past Yakuza games on your PlayStation 3, you’ll receive “a little bonus” within the game. This will not be possible on PlayStation 4.

-Quelle
 
holt sich eigentlich wer den import der genauso wenig japanisch kann wie ich? :ugly:
 
bitte west-portierung. danke :lick:
hätte mal wieder bock auf ein yakuza :)

Vor allem hätte SEGA im Augenblick absolut freie Bahn. Wenn das Spiel z.B. im Juni/Juli bei uns rauskommen würde wären sie fast alleine für Wochen und gerade die Erstkäufer der PS4 sind hungrig nach neuen Games.
 
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