Next-Gen-Konsolen und ihre Technik dahinter - Teil 2

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Calvin
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Nicht offen für weitere Antworten.
Die Spiele von von Sony First Party hatten bisher übelst gute Lighting Engine und Partikel kann das sein? Zumindestens finde fällt mir das auf

Weil die Sonystudios die GPGPU Fähigkeiten der PS4 für Partikel und Raucheffekte nutzen. Die Thirdparties nutzen bisher nur ihre 0815 PC-Engines.
 
@Trip:
wenn dir beim Nachtbild v.a. die Beleuchtungsunterschiede nicht sofort auffallen....
....dann sind die One/PS4-Unterschiede auch nicht relevant! (um den Weg zurück zum Topic zu bekommen)!

Lustiger daran ist jetzt, dass es 2x die exakt gleichen Einstellungen sind. :rofl3:

Dabei ging es um eine Variablen-Spielerei ("console", "pc"), die (mittlerweile bewiesen) nichts bringt. Aber trotzdem gut, wie das immerhin noch als Trollfalle nutzbar ist. Beleuchtungsunterschiede. :clown:
 
Die Spiele von von Sony First Party hatten bisher übelst gute Lighting Engine und Partikel kann das sein? Zumindestens finde fällt mir das auf

Die Partikeleffekte werden wohl dank ggpu einfach reingepusht. Bisher wusste kein studio wirklich was sie sonst noch damit machen sollen, weil R&D bisher dazu fehlt. Zumindest nach den gepublishten PowerPoint von geurilla und sucker punch.
 
Die Partikeleffekte werden wohl dank ggpu einfach reingepusht. Bisher wusste kein studio wirklich was sie sonst noch damit machen sollen, weil R&D bisher dazu fehlt. Zumindest nach den gepublishten PowerPoint von geurilla und sucker punch.

Wurde auch net mal gesagt das die First Party Studios alle irgendwie zugriff auf irgendeine Engine haben die sie gemeinsam verbessern können oder so? hab da sowas im kopf, könnte auch die Ähnlichkeiten erklären.

Ich hoffe Soft Physik wird auch awesome, Kleidung sah ja schon mal nice aus
 

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ich wünscht alle entwickler würden cross gen beenden und nen next gen only titel für konsolen machn i like it; nach infamous ss zeigt the order gut in welch schöne richtung grafisch es gehen wird
 
ICE Team Playstation 4 Performance Boost Thanks to GPGPU Rendering

Much like Microsoft is trying to wring every last drop of performance out of the Xbox One, Sony must do the same for the Playstation 4. A few days ago (May 19th) rumors surfaced that the PS4 would be on the receiving end of a ‘massive performance boost’ after Tidux brought up the subject on Twitter. We’ve speculated as to how this could be accomplished, and as it turns out it’s got something to do with the SDK of the PS4 and GPGPU rendering.

Originally there were several theories being banded about, but industry insider Ashan Rasheed (perhaps better known as Thuway) replying to someone on Twitter who was querying if the performance boost would be something Sony would announced . “Thats more to do with SDK’s improving. ICE Team is legendary with their work on the Sony tools side. You won’t hear about it,” started Thuway.

“Future SDK improvements on PS4 will focus on GPGPU rendering. This is when delta between PS4 and X1 will magnify,” he said.

Truthfully the fact this is SDK related isn’t surprising given SDK’s and toolsets are what ICE Team traditionally work on. Given how early we are in this generation (particularly since Project Morpheus isn’t released yet) it doesn’t make sense for Sony to start playing around with the PS4′s RAM reserves. This is truer still when you further consider than in just seven months there’s no way the PS4 could be close to having its potential fully tapped into.

Mark Cerny (the lead architect of the PS4) had said all along during several interviews the PS4′s GPGPU (compute) capacity would be the key to the consoles performance and this only further enforces his point and philosophy.

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The ACE engines and their tasks. This is not the beefed up PS4 / volcanic island versions however.

For those who’re unfamiliar with the PS4′s basic GPU architecture, it features 18 compute units, housing 64 shaders (ALU) each. This provides a grand total of 1152 processors capable of being used in a variety of different ways. The PS4′s GPU was expanded similar to AMD’s own Volcanic island desktop / desktop GPU line up by beefing up the ACE (Asynchronous Compute Engines) to eight from the previous two.

The Asynchronous Compute Engines queue and control the GPU’s task scheduling, effectively ensuring that compute data is being synced up to the current version in memory. Another important task they perform is the scheduling of when a task is performed so that it doesn’t interfere or drain away processing power from graphical tasks. For more information please checkout our article here. Another good source of info is AMD’s own official whitepaper (but they don’t cover the PS4 changes).

In addition to the increased number of ACE engines, they can queue more instructions (also raised from two to eight) meaning there’s a huge increase in the GPGPU control structure and performance inside the PS4. Shortly put, it can store more compute commands and has a larger number of units to tell compute (or graphic commands) how to run over the shaders. Don’t forget the PS4 also has more GPU performance than the X1 too.

Rounding all of this off is the PS4′s advanced HUMA memory architecture and of course the volatile bit compute structure which allows selective lines of code in the level 2 cache of the GPU to be flushed rather than needing to perform an entire Level 2 flush that would otherwise be necessary.

So, with ICE Team improving the SDK to allow games developers better libraries and an easier time of getting up and running we should see an advancement of GPU Rendering. GPU rendering is a fairly large field and could many a plethora of different tasks. Everything from Ray Tracing to having the GPU calculate certain types of physics or to help in AI and overall production of a scene in the game.

http://www.redgamingtech.com/ice-team-playstation-4-performance-boost-thanks-to-gpgpu-rendering/

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Wurde auch net mal gesagt das die First Party Studios alle irgendwie zugriff auf irgendeine Engine haben die sie gemeinsam verbessern können oder so? hab da sowas im kopf, könnte auch die Ähnlichkeiten erklären.

Ich hoffe Soft Physik wird auch awesome, Kleidung sah ja schon mal nice aus

Wurde mehrmals erwähnt dass die Studios miteinander in Kontakt sind und sich gegenseitig austauschen. Für andere gibt es die Phyre Engine, die auch groß unterstützt wird.
 
@Trip:
Was willst Du eigentlich?
Ein Multi ist nicht 100% optimiert!? Mal was Neues!
Ein Prerelease läuft noch nicht rund!? Mal was Neues! (Deswegen kauft man ja auch nix vor/im Launchfenster)
Unterschiede in der Grafik werden weniger ersichtlich wenn man weit genug weg sitzt/schlechte Bilder zum Vergleich nimmt/....!? Mal was Neues!

Oberer Vergleich sind schonmal die Steintexturen besser auf Ultra und wenn dir beim Nachtbild v.a. die Beleuchtungsunterschiede nicht sofort auffallen....
....dann sind die One/PS4-Unterschiede auch nicht relevant! (um den Weg zurück zum Topic zu bekommen)!

Btw:
Gegenargument von wegen 770GTX und SSD läuft nichtmal auf 1080p stabil:

Geht anscheinend doch....
Case closed....genug OT-> trolle dann bitte im PC-Fred weiter, wenn du über den PC reden möchtest!

Damit ich es richtig verstehe. Erst ist aussagekräftig für die leistung der hardware dann ist es aussagekräftig wie leicht sich auf einer hardware entwickeln lässt und jetzt wo selbst leute mit einer titan (jup gibt es auch sie nach) das spiel in 1080p uns sogar auf medium nicht in 60fps packen ist es auf einmal doch die optimierung? Also das wovon ich due ganze zeit rede? Gnhihihihi

Und das du VORALLEM im unteren bildvergleich einen unterschied siehsr spricht bände.

Jup case closed-stichwort placebo effect. Btw running gag im entsprechenden neogaf thread.
 
The Order: 1886: Enemy AI Explained, Story Will Be A Strong Point Of The Game, HQ Videos And More

The Order: 1886 is an upcoming exclusive that has gotten a lot of hype recently after its recent gameplay footage was streamed on Twitch. Unfortunately, the poor quality of the footage certainly didn’t do the game any justice but it seems like the developers realize the demand for a higher quality video, and they plan to release them in the future.

First of all, Ready at Dawn’s Andrea Pessino addressed (Translated) some of the concerns of the fans regarding the Enemy AI, that we saw in the recent trailer, and how plot will be a strong point of the game along with the graphics.

Don’t worry about framerate, it was just a streaming issue, live it runs smoothly. As for the AI, in that scene where they are dragging the other guy, enemies are scripted to do just that in that very moment.

One of the strongest points (alongside graphics) will be the plot so…on that regard you can relax

Ready at Dawn’s Community Manager J Goldberg talked about the low quality stream on Twitch and ensured that they have plenty of time to release high quality videos. He also hyped up E3, perhaps for the expected The Order: 1886 stage demo, that has been rumored for a while now.

The stream portion is just something new. Sure, streaming quality wasn’t fantastic since it’s not a perfect technology, but there’s plenty of time to release full high quality videos down the road.

Now all aboard the hype train to E3!

The Order: 1886 latest trailer started another silly debate about the game being “downgraded”, which actually isn’t the case, as per the comments made by the developer. In any case, people shouldn’t be quick to jump to conclusion without having to see proper quality gameplay footage.
 
Lustiger daran ist jetzt, dass es 2x die exakt gleichen Einstellungen sind. :rofl3:

Dabei ging es um eine Variablen-Spielerei ("console", "pc"), die (mittlerweile bewiesen) nichts bringt. Aber trotzdem gut, wie das immerhin noch als Trollfalle nutzbar ist. Beleuchtungsunterschiede. :clown:

Man sieht halt immer was man sehen will :)
 
Natürlich... Ich hab zwischen allen 4 Screenshots keine großen Unterschiede gesehen und deshalb auch nichts dazu gesagt, dachte es handelt sich wohl um falsch verlinkte Bilder, bin zu gutgläubig, ich weiß :brit:
 
ich wünscht alle entwickler würden cross gen beenden und nen next gen only titel für konsolen machn i like it; nach infamous ss zeigt the order gut in welch schöne richtung grafisch es gehen wird

Keine Angst, die Zeit wird noch kommen. :smoke: Und dann heißt es zurück lehnen und genießen. :popcorn2:
 
Was für eine Situation hatten wir den in der Demo.

Die Gegner haben sich in einen Gebäude verschanzt und liegen alle in ihren von den Offizieren zugewiesenen Schützenpunkten um die Straße so uneinnehmbar zu machen.



Was genau soll die Gegner KI jetzt machen?
 
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