Next-Gen-Konsolen und ihre Technik dahinter - Teil 2

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Btw. wir kriegen am 21. 100 % die Xbox 3 zu sehen nachdem Major Nelson darüber rumgebitcht hat das Sony nicht die Konsole gezeigt hat, sonst wirst peinlich :ugly:
 
Mal wieder nen schöner Einblick in die PS4 von Cerny:

http://www.gamasutra.com/view/feature/191007/inside_the_playstation_4_with_mark_.php

Zu viel zum Quoten, aber lesen lohnt sich (auch wenn vieles schon bekannt ist). :)

"One thing we could have done is drop it down to 128-bit bus, which would drop the bandwidth to 88 gigabytes per second, and then have eDRAM on chip to bring the performance back up again," said Cerny. While that solution initially looked appealing to the team due to its ease of manufacturability, it was abandoned thanks to the complexity it would add for developers. "We did not want to create some kind of puzzle that the development community would have to solve in order to create their games. And so we stayed true to the philosophy of unified memory."

Kleine Stichelei gegen MS :v:

Wii U ?
die ist schon da :-D

Hat nur noch keiner mitbekommen :nix:
 
Da kennst du aber die Wii U nicht und die versteckte power.
Die wird noch aufdrehen.
Nintendo hat uns nie enttäuscht
Genau. Wii stand schon immer für Hardware Power das ändert sich nicht mit der WiiU.

bald-laughing-monkey-o.gif
 
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Hier beschreibt Cerny sehr schön, wie miserabel eine PC GPU arbeitet.

One barrier to this in a traditional PC hardware environment, he said, is communication between the CPU, GPU, and RAM. The PS4 architecture is designed to address that problem.

"A typical PC GPU has two buses," said Cerny. "There’s a bus the GPU uses to access VRAM, and there is a second bus that goes over the PCI Express that the GPU uses to access system memory. But whichever bus is used, the internal caches of the GPU become a significant barrier to CPU/GPU communication -- any time the GPU wants to read information the CPU wrote, or the GPU wants to write information so that the CPU can see it, time-consuming flushes of the GPU internal caches are required."

Soviel zum Thema Masterrace. :lol2:
 
Und die Moral von Cernys Gschicht? SOC > kein SOC

PS4 Powerlevel: Over 9000!
 
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Denkt dran: Das nächste mal wo wieder eine neue Konsole vorgestellt wird ist frühstens in 8 Jahren. Also 2021. Genießt es :coolface:
 
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