PS4 vs. Wii U vs. Xbox One: Der große Current-Gen-War

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Was aber dann auch Online-Zwang ist: Dein frisch beim Händler gekauftes Mass Effect 4, published by EA, wird nicht starten, wenn deine Konsole nicht online ist. Schwarzer Bildschirm. Damit ist offline Gaming auch auf der PS4 nicht möglich.

Dachte auch ehr daran das man danach auch unbegrenzt offline spielen kann. Also das System wie bei Steam. Für sowas kann man dann auch mal kurz das ne Verbindung per Handy herstellen. Falls mal die Inet Leitung ausfällt ist es auch nicht so schlimm. Man kann ja weiter zocken.
Die X360 war jedenfalls mehr von RK betroffen als die PS3. Deshalb wird diese System auch von MS eingeführt.
 
spiele industrie in 4 jahren

xbo = online zwang und verkaufssperre bei schlechter führung des kunden

ps4 = online zwang und verkaufs sperre bei den meisten multi games

pc =
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Avalanche: Microsoft's cloud power advertising "is misleading at best".



Rashid Sayed: Microsoft believes that the Cloud will make the Xbox One more powerful over a period of time. But there are certain hurdles given that everyone doesn’t possess a high speed internet connection. Do you feel that this is simply a reason to justify an always online environment?

Linus Blomberg (Avalanche CTO): The cloud functionality is pushed as a marketing tool to compensate for the less favorable hardware specs. I understand why they feel they need to do this, as the specs on paper aren’t necessarily representative of the actual performance. But the way it’s presented I feel is misleading at best. It’s just common sense that sending data over an internet connection isn’t even remotely comparable to sending data over a high-speed internal memory bus.

Of course it can be used to perform high-latency computations, but it won’t really increase your FPS or anything like that. That is not to say that the cloud functionality isn’t an advantage, it’s a great advantage! It offloads the burden of running a backend infrastructure for connected games, which is a huge win and opens up for very interesting game designs.

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