Next Gen Star Wars 1313

Falls das stimmt wäre es echt klasse. Ich hatte mich damals sehr auf das Spiel gefreut. Die Atmo in den Untergrundlevels sah wirklich sehr intensiv und spannend aus :-D.
 
Hab jetzt mal wieder Shadow of the Empire gespielt und macht mir persönlich immer noch Bock. 1313 sah aber schon wirklich gut aus und hätte definitiv Potenzial gehabt. Vor allem wäre ein Release von Knights of the Old Republic im Live Store oder PSN deutlich besser gewesen als der gammlige Smartphone Port der erschienen ist :(
 
Neue Bilder aufgetaucht

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Wäre schön wenn dieses "1313" mal endlich umbenannt wird. (falls es überhaupt noch kommt)
 
Ich will aber kein Boba Fett Spiel... verstehe den Hype um den Kerl eh nicht... es muss schon nen Jedi oder Sith Game sein oder viel, viel besser sowas wie Rouge Leader 2.

Mit Star Wars ist es wie mit Star Trek, es gab mal so tolle Spiele dazu und plötzlich war es vorbei.
 
Macht doch einfach ein neues TIE-Fighter, am besten Frontier dafür anheuern. Kickstarten wäre ich auch dabei. Kein Bock auf diesen AAAA 3rd person deckungsshooter shice in Star Wars.
 
die sollen shadows of the Empire remaken!!

oder ein spiel im ähnlichen stil, welches nach der alten/zur zeit der neuen Trilogie spielt.
 
es gab echt gute Star Wars games, vom Strategie Spiel hab ich nur gutes gehört, aber n ie selber gezockt.

Die ganzen Flug Spiele waren eh genial, Jedi Knight sowieso und nun kriegen wir nichts -.- nur ein olles Battlefield in Star Wars skins
 
ich bin gespannt, was da nun noch kommt.
wundert mich aber auch, dass es bisher noch nicht mehr gibt.
es ist ja noch nicht mal was angekündigt.
 
Visceral Games und Amy Hennig werden es schon Rocken! 2018 dann auf NEO/Scorpio


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Electronic Arts hat Visceral Games geschlossen.

Das Star Wars-Spiel von Amy Hennig wird überdacht und ist auf unbestimmte Zeit verschoben worden. Wenn man sich im klaren ist, wohin der Weg des als Singleplayertitel geplanten Spieles gegen wird, soll die Entwicklung bei EA Vancouver fortgeführt werden.


Posted by Patrick Söderlund

Our industry is evolving faster and more dramatically than ever before. The games we want to play and spend time with, the experiences we want to have in those games, and the way we play…all those things are continually changing. So is the way games are made. In this fast-moving space, we are always focused on creating experiences that our players want to play…and today, that means we’re making a significant change with one of our upcoming titles.

Our Visceral studio has been developing an action-adventure title set in the Star Wars universe. In its current form, it was shaping up to be a story-based, linear adventure game. Throughout the development process, we have been testing the game concept with players, listening to the feedback about what and how they want to play, and closely tracking fundamental shifts in the marketplace. It has become clear that to deliver an experience that players will want to come back to and enjoy for a long time to come, we needed to pivot the design. We will maintain the stunning visuals, authenticity in the Star Wars universe, and focus on bringing a Star Wars story to life. Importantly, we are shifting the game to be a broader experience that allows for more variety and player agency, leaning into the capabilities of our Frostbite engine and reimagining central elements of the game to give players a Star Wars adventure of greater depth and breadth to explore.

This move leads to a few other changes:

A development team from across EA Worldwide Studios will take over development of this game, led by a team from EA Vancouver that has already been working on the project. Our Visceral studio will be ramping down and closing, and we’re in the midst of shifting as many of the team as possible to other projects and teams at EA.

Lastly, while we had originally expected this game to launch late in our fiscal year 2019, we’re now looking at a new timeframe that we will announce in the future.

Bringing new Star Wars games to life for every passionate fan out there is what drives us as creators. It’s what has inspired us to deliver the massive new Star Wars Battlefront II experience launching in just a few weeks. It fuels our live service in Star Wars Galaxy of Heroes. Making games in the extraordinary Star Wars universe is truly a dream for so many of us at EA, and we have so many more experiences to come for players on every platform. We want to take the time to get each game right, to make it unique, to make it amazing.

We look forward to answering more of your questions, and sharing more on our plans and timeline for this new Star Wars experience, in the months to come.

https://www.ea.com/news/an-update-on-the-visceral-star-wars-project?isLocalized=true
 
Wenn ea man die Lizenz nicht hätte.
Müsste Disney ihnen eigentlich entziehen.

Traurig.
Sehne mich schon seit Ewigkeiten nach nem sw Singleplayer Spiel.
 
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