GameWAR Battlefield vs. Call of Duty

so übertrieben ist COD auch nicht.

wären die BF maps kleiner und ohne fahrzeuge, würde es da ähnlich abgehen.

Zum einen sind sie aber nicht so klein. Und das ist bei einem Kriegsspiel nicht ganz unwesentlich. Krieg spielt sich eben nicht nur auf einem Areal von 2 Blocks ab. Dann kann man auch Counterstrike zocken.

Für mich ist Battlefield Vietnam immernoch unerreicht.
Leider fehlt mir eine richtig geile Vegetationskarte bei BF 3.
 
War doch klar. Schließlich müssen die Kiddies so kurz vor Wehnachtszeit versorgt werden.

nur das wohl an die hälfte, wenn nicht mehr, eher im alter von 18 bis 30+ ist.

Zum einen sind sie aber nicht so klein. Und das ist bei einem Kriegsspiel nicht ganz unwesentlich. Krieg spielt sich eben nicht nur auf einem Areal von 2 Blocks ab. Dann kann man auch Counterstrike zocken.

Für mich ist Battlefield Vietnam immernoch unerreicht.
Leider fehlt mir eine richtig geile Vegetationskarte bei BF 3.

ja, bei cod gehts eher um kleine einsätze von spezial einheiten und nicht um große schlachten.
 
Wenn die Eltern der Meinung sind, dass das Kind reif genug für solche Spiele ist, dann ist man nicht gleich verantwortungslos. :P
 
MW 3 hat PEGI ab 18, Battlefield 3 ist PEGI ab 16. Ist also unmöglich für Kinder zu Spielen, außer die Eltern sind verantwortungslose Assis? :nix:

anscheinend wird auch durch geriffen, siehe saturn da stapelten sich die mw3 exemplare neben den kassen, weil es die kids wohl doch probieren wollten ;)
 
Call Of Duty: Modern Warfare 3 Sells 6.5 Million Copies In 24 Hours In US/UK Alone

Call of Duty(R): Modern Warfare(R) 3 Sets All-Time Record for the Biggest Entertainment Launch with More than $400 Million in North America and United Kingdom Sales Alone

More Than 6.5 Million Units Sold in U.S. and U.K. in 24 Hours

SANTA MONICA, Calif., Nov. 11, 2011 /PRNewswire/ — Shattering its own day-one sales records, Activision Publishing, Inc., a wholly owned subsidiary of Activision Blizzard (Nasdaq: ATVI), announced that its highly-anticipated Call of Duty®: Modern Warfare® 3 has become the biggest entertainment launch ever with an estimated sell-through of more than $400 million and more than 6.5 million units in North America and the United Kingdom alone in the first 24 hours of its release, according to Charttrack and retail customer sell-through information.

This marks the third consecutive year that the Call of Duty franchise has set day one launch records across all forms of entertainment, something no other entertainment franchise in any medium has ever accomplished. Last year, in North America and the United Kingdom, Activision’s Call of Duty: Black Ops™ had estimated day-one sell-through of $360 million and in 2009, Call of Duty: Modern Warfare 2, set day-one records with estimated sell through of $310 million, according to Charttrack and retail customer sell-through information.

On November 8, 2011, millions of fans attended more than 13,000 midnight openings at retail stores around worldwide. According to Microsoft, after just two days, the number of gamers playing simultaneously on Xbox® Live® set a new peak concurrency record.

“We believe the launch of Call of Duty: Modern Warfare 3 is the biggest entertainment launch of all time in any medium, and we achieved this record with sales from only two territories,” said Bobby Kotick, CEO, Activision Blizzard, Inc. “Other than Call of Duty, there has never been another entertainment franchise that has set opening day records three years in a row. Life-to-date sales for the Call of Duty franchise exceed worldwide theatrical box office for “Star Wars” and “Lord of the Rings,” two of the most successful entertainment franchises of all time.”

Eric Hirshberg, CEO, Activision Publishing added, “Call of Duty is more than a game. It’s become a major part of the pop cultural landscape. It is a game that core enthusiasts love, but that also consistently draws new people into the medium. It is the most intense, adrenaline pumping entertainment experience anywhere. I would like to thank our incredible teams at Infinity Ward and Sledgehammer Games for making a brilliant game. But most of all, I would like to thank our millions of passionate fans worldwide. We made this game for you.”

Separately, Activision announced this morning that in support and gratitude for the efforts of American servicemen and women, this Veterans Day it donated $3 million to the Call of Duty Endowment, a non-profit, public benefit corporation that seeks to provide job placement and training for veterans. This latest donation will be added to the $2 million that Activision has already donated to the Endowment, which has provided more than $1.5 million in grants and scholarships to veterans’ organizations across the country since it was conceived by Bobby Kotick in November of 2009.

Call of Duty: Modern Warfare 3 is rated “M” (Mature) by the ESRB for Blood and Gore, Drug Reference, Intense Violence and Strong Language and is available now for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft, PlayStation®3 computer entertainment system, and Windows® PC. For more information visit www.callofduty.com/mw3 and www.callofduty.com/elite

:lol2: @ EA/DICE
 
nun fragt man sich was passiert wäre, wenn EA den release nicht vorgezogen hätte.
 
Entschuldigung das ich als 31 jähriges Kid beide gekauft habe und MW besser finde.. sorry an EA/Dice.. mein Fehler.. :\

Ja Fonds auch schon lächerlich. Geht jetzt schon Jahre so. Aber wenn man so blöd ist und das schlechtere Spiel zockt
nur um "Erwachsen" zu sein......;)
 
Mal ne andere Sache. Mein Nachbarjunge hat mir gestern seine Xbox Live Nachrichten gezeigt die er von MW2 Gegnern bekommt. Über Pussy faggot bis hin zu smell my big black dick war da alles dabei. Ist das normal? Kenne soetwas eher weniger von Xbox Live...
 
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