Batman: Arkham City

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Sasuke
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Gameinformer info leaked.


Gameinformer Story info:


- Quincy Sharp is no running for mayor.
- Arkham Asylum and Black Gate Prison are unfit to hold inmates.
- Quincy Sharp buys off part of the slums and walls it off, creating Arkham City.
- Hugo Strange is in charge of Arkham City.
- Two-Face plans to execute Catwoman to gain respect of inmates.
- The overdose of venom may not be what's wrong with the Joker.

Gameinformer Gameplay info:

- You are now able to counter two attacks at once.
- More puzzles.
- All gadgets included in the first game are available from the start.
- Side missions now feature in the game.
- Gangs roam Arkham City, these are recorded in Batman's criminal database.
- You find people who work for Ridler to find Ridler challenges.
- Batman has his smoke bomb.

quelle : http://arkhamcity.co.uk/viewtopic.php?f=4&t=16&start=0&sid=4b503f6eb60d5a7f73d3895d458022ed
 
Gameinformer info leaked.


Gameinformer Story info:


- Quincy Sharp is no running for mayor.
- Arkham Asylum and Black Gate Prison are unfit to hold inmates.
- Quincy Sharp buys off part of the slums and walls it off, creating Arkham City.
- Hugo Strange is in charge of Arkham City.
- Two-Face plans to execute Catwoman to gain respect of inmates.
- The overdose of venom may not be what's wrong with the Joker.

Gameinformer Gameplay info:

- You are now able to counter two attacks at once.
- More puzzles.
- All gadgets included in the first game are available from the start.
- Side missions now feature in the game.
- Gangs roam Arkham City, these are recorded in Batman's criminal database.
- You find people who work for Ridler to find Ridler challenges.
- Batman has his smoke bomb.

quelle : http://arkhamcity.co.uk/viewtopic.php?f=4&t=16&start=0&sid=4b503f6eb60d5a7f73d3895d458022ed

Klingt alles super besonders das man die Gadgets aus Teil 1 schon vom Start an hat.
 
Klar war Prime besser, aber Ähnlichkeiten sind schon vorhanden. Allein die Items und das dadurch notwendige Backtracking. Das Leveldesign etc.

was die beiden spiele imo gemeinsam haben: handhabung der items, backtracking und die map. mehr nicht.

alleine das (in meinen augen miese) kampfsystem und die stealthelemente verändern das gameplay in batman so stark, dass man es kaum noch mit mp vergleichen kann.

es fühlt sich einfach nicht an wie ein metroid prime.

genausowenig, wie darksiders ein zelda klon ist. ein weiteres spiel, wo die presse einfach nur scheiße erzählt...
 
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First images of Two-Face and Catwoman emerge

Catwoman%20&%20Two%20Face.png


Catwoman.jpg


Dual.jpg


PageSpread.jpg


quelle : http://www.arkhamcity.co.uk/viewtopic.php?f=4&t=20
 
catwoman und two face sehen echt genial aus, hoffe das catwomen eine bösen part hat, nicht das sie die rolle von robin übernehmen wird!!

Wär cool wenn sie batman bei gewissen situationen unterstützt und ihn in anderen situation die hilfe verweigert oder ihn für ihre eigenen interesse ausnutzt.
 
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catwomen und two face sehen echt genial aus, hoffe das catwomen eine bösen part hat, nicht das sie die rolle von robin übernehmen wird!!

Wär cool wenn sie batman bei gewissen situationen unterstützt und ihn in anderen situation die hilfe verweigert oder ihn für ihre eigenen interesse ausnutzt.
Hmm, gibts mehr als eine Catwoman? :v:
Achja, was meinst du mit bösen Part? Könnte mir vorstellen, dass sie was stehlen wird! :-)
 
Hmm, gibts mehr als eine Catwoman? :v:
Achja, was meinst du mit bösen Part? Könnte mir vorstellen, dass sie was stehlen wird! :-)

:v:

mit dem bösen part meine ich einfach , dass sie hoffentlich nicht die heilige im game ist die batman aus jeder patsche hilft sondern eher ihm in die quere kommt....
ich fände es genial wenn sie batman hinters licht führen würde und ihn für ihre eigenen interessen missbraucht
 
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was die beiden spiele imo gemeinsam haben: handhabung der items, backtracking und die map. mehr nicht.
Und genau diese Dinge sind typisch für Metroid. So weit denken und darauf kommen, dass er das wohl gemeint hat, wirste ja wohl noch können, oder? Er wollte mit Sicherheit kein Shooter-Gameplay mit nem Brawler vergleichen sondern hat sich ganz offensichtlich auf die Struktur des Spiels bezogen. Aber gut, dass du nochmal drauf hingewiesen hast. :rolleyes:

Die typische Formel: nichtlineare Erkundung durch immer neue Ausrüstungsgegenstände ist DAS Trademark-Feature von Metroid. Nicht umsonst nennt man z.b. Castlevanias mit diesem Prinzip Metroidvania ... trotzdem man in denen im Gegensatz zu Metroid nicht ballern kann, sieh an.
 
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More Batman: Arkham City details

This information comes from Game Informer…

- Sharp took credit for getting the Joker situation under control
- Sharp used that incident to help win the election
- He then declares Blackgate and Arkham unfit
- Sharp buys off a portion of the slums of Gotham
- He walls off the area, calls it Arkham City
- Sharp contracts a mercenary group named Tyger into defending the walls
- Prisoners given one rule: “Don’t try to escape”
- Penalty is death
- Prisoners free to do anything besides that within
- People who look into Hugo Strange disappear
- A year has taken place
- Two-Face is admitted into Arkham City
- Two-Face realizes he needs to make a move to assert himself in the prison so that he won’t be eaten alive
- He captures Catwoman, thinking that a public execution would help out his situation
- Devs. want a highly detailed city
- Can use gadgets while fighting
- Example of this: Putting explosive gel on the back of an enemy
- A lot of the super villains have formed gangs, have control of different areas in the city
- Devs hoping to use more of the “forensics” angle from the first title, incorporate puzzles in them that will get more complex as you progress
- Most of the key gadgets unlocked late in the original are immediately available, but it seems it hasn’t been confirmed that all of them will
- Explosive gel, line launcher confirmed to be available by default
- Interrogations instead of Riddler maps now
- Press a button and Batman will taunt enemies
- Optional sidestories for some characters, including Zsasz
- New costume for Harley
- Broadcast analyzer: Mainly used so that Batman can listen to a message from the Joker
- There are several broadcasts Bats can listen to, including the GCPD dispatch and Gotham FM
- Orcacle is missing
- Because of this, Alfred is the one in Bruce’s ear
- Rocksteady not talking about multiplayer plans yet

Game Informer quote about Harley’s costume:

“Instead of a nurse outfit, Harley now wears red and black pants, and a matching midriff-baring top. Her face paint has been scaled back to a much more subtle degree, and she now has a Joker tatoo on one of her hips peeking out over her waistband.”

quelle : http://www.gamingeverything.com/2010/8/more_batman_arkham_city_details
 
More Batman: Arkham City details

This information comes from Game Informer…

- Sharp took credit for getting the Joker situation under control
- Sharp used that incident to help win the election
- He then declares Blackgate and Arkham unfit
- Sharp buys off a portion of the slums of Gotham
- He walls off the area, calls it Arkham City
- Sharp contracts a mercenary group named Tyger into defending the walls
- Prisoners given one rule: “Don’t try to escape”
- Penalty is death
- Prisoners free to do anything besides that within
- People who look into Hugo Strange disappear
- A year has taken place
- Two-Face is admitted into Arkham City
- Two-Face realizes he needs to make a move to assert himself in the prison so that he won’t be eaten alive
- He captures Catwoman, thinking that a public execution would help out his situation
- Devs. want a highly detailed city
- Can use gadgets while fighting
- Example of this: Putting explosive gel on the back of an enemy
- A lot of the super villains have formed gangs, have control of different areas in the city
- Devs hoping to use more of the “forensics” angle from the first title, incorporate puzzles in them that will get more complex as you progress
- Most of the key gadgets unlocked late in the original are immediately available, but it seems it hasn’t been confirmed that all of them will
- Explosive gel, line launcher confirmed to be available by default
- Interrogations instead of Riddler maps now
- Press a button and Batman will taunt enemies
- Optional sidestories for some characters, including Zsasz
- New costume for Harley
- Broadcast analyzer: Mainly used so that Batman can listen to a message from the Joker
- There are several broadcasts Bats can listen to, including the GCPD dispatch and Gotham FM
- Orcacle is missing
- Because of this, Alfred is the one in Bruce’s ear
- Rocksteady not talking about multiplayer plans yet

Game Informer quote about Harley’s costume:

“Instead of a nurse outfit, Harley now wears red and black pants, and a matching midriff-baring top. Her face paint has been scaled back to a much more subtle degree, and she now has a Joker tatoo on one of her hips peeking out over her waistband.”

quelle : http://www.gamingeverything.com/2010/8/more_batman_arkham_city_details

Habs nur grob überflogen als ich gemerkt habe, dass da doch ziemlich viele Story-relevante Sachen dabei sind. Werde die Berichterstattung über das Spiel wohl mehr oder weniger ignorieren bis auf Bilder und Videos weil ich frisch und ungespoilert spielen will (selbst wenns nur Sachen sind, die man bereits im Intro erfährt). :)
 
Ihr seid ja ein paar Schlaumeier, als wenn mir der Fehler nicht selbst aufgefallen wäre...
 
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