Finanzen Finanzthread

Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Der MS Artikel ist völliger Quatsch weil:

Windows 7 das erfolgreichste Windows aller Zeiten ist
Office 2010 das erfoglreichste Office aller Zeiten ist
Xbox 360 einen sehr guten 2. Platz inne hat und auch sonst sie sehr gut etabliert hat
Kinect weitere Zielgruppen anvisiert und höchstwahrscheinlich sehr erfolgreich wird
Windows Phone 7 ein wirklich gelungener ReSet ist und Android und iOS mindestens ebenbürtig ist

Nach dem was ich bisher gesehen habe könnte es glücklich sein wenn es höchstens ebenbürtig wäre :-P
 
Der MS Artikel ist völliger Quatsch weil:

Windows 7 das erfolgreichste Windows aller Zeiten ist
Office 2010 das erfoglreichste Office aller Zeiten ist
Xbox 360 einen sehr guten 2. Platz inne hat und auch sonst sie sehr gut etabliert hat
Kinect weitere Zielgruppen anvisiert und höchstwahrscheinlich sehr erfolgreich wird
Windows Phone 7 ein wirklich gelungener ReSet ist und Android und iOS mindestens ebenbürtig ist

Weder Android noch WP7 sind aktuell iOS ebenbürtig, allerdings legt MS ein ordentliches Tempo vor, vielleicht wird das Mitte nächsten Jahres etwas. Bei Android kann man dank 3rd Party Produkten einiges erreichen. Das ist aber auch der Grund warum bei Android die Qualität der Applikationen und auch Geräte so extrem unterschiedlich ist, vielleicht mit der 3.0 Version.

Aktuell würde ich sagen für die Informierten iOS, für die Apple-Hasser Android und für die Avantgarde WP7 ;-)
 
Imho sieht es so aus:
....
- .NET ist in vielerlei Hinsicht einfach die beste Entwicklungsplattform... was gibt es denn für Alternativen, die ähnlich mächtig sind?

- MS wird die Xbox-Plattform konsequent weiterentwickeln, die Marke Xbox noch stärker etablieren und nach und nach weitere Marktanteile hinzugewinnen. Dass die Wii klarer Sieger dieser Gen ist, ist meiner Meinung nach vollkommen irrelevant, außer für Nintendo.
...

Objektiv betracht sinkt die Akzeptanz von Visualstudio/.Net ganz erheblich. Als ich von der Uni kam, nutzten ca. 60% der Entwickler Visualstudio für professionelle Entwicklung. Heute dürften die bei geschätzt 20-30% angekommen sein. Als ich letztes Jahr > 10 Silverlight Entwickler gesucht habe, hatte ich enorme Schwierigkeiten überhaupt jemanden mit .Net zu kriegen. Zum Vergleich wenn ich leise in den Flur rufe dass wir eine iPhone App machen, muss ich danach die Tür verammeln, weil alle die schicken MacBooks haben wollen ;-)

Das Problem ist auch nicht die XBox und auch nicht das Windows Phone, das Problem ist dass MS immer geschlosesene Plattformen baut, sprich WP7 unterhält sich ausgezeichnet mit der XBox, aber mach das mal mit Android oder iOS oder dem Browser. MS steht sich da selbst im Weg...
 
WP7 unterhält sich ausgezeichnet mit der XBox, aber mach das mal mit Android oder iOS oder dem Browser. MS steht sich da selbst im Weg...
Total OT: Wenn du im Xbox Community Developer Program bist, bekommst du auch ein API (das was z.B. auch mygamercard nutzt). Oder du nutzt den WebService von Duncan Mackenzie: http://duncanmackenzie.net/services/XboxInfo.asmx. Fürs iPhone gibt es ein paar Apps, die zumindest den Status und die Achievements deiner Friendslist anzeigen können.
 
Microsoft announces record Q1 revenue, thanks 'Xbox 360 consoles and games'

reachbundle722f.jpg


Microsoft has issued its earnings report for Q1 of its fiscal year 2011, and things are looking good for its gaming division. The company reported revenue of $16.20 billion for the period, which ended on September 30. This amounts to a 25 percent increase over Q1 FY 2010 overall.

When it comes to Xbox 360, the console was cited as a top performer, alongside Windows 7 and Office 2010. In fact, Microsoft reports that sales are up 38 percent overall, compared with the same quarter last year, "outselling every competing console in the U.S. for each of the past four months," it gloats.

Diving into the numbers, Microsoft's Entertainment and Devices Division (home to Xbox, Zune, and Windows Phone 7) benefited from a 33 percent rise in revenue from Xbox 360 sales over Q1 FY 2010, to the tune of $409 million. Shipments of the console to retailers totaled 2.8 million units for the quarter, up from 2.1 million during the same period last year.

Revenue from software sales also increased, bolstered by (what else?) Halo: Reach. The Bungie title generated a whopping $350 million for Microsoft in the quarter -- a number made more impressive by the fact that, having launched September 14, that revenue resulted from only 17 days of the game's sales. No wonder Microsoft is considering releasing Halo games on a more frequent basis.

http://www.joystiq.com/2010/10/28/microsoft-announces-record-q1-revenue-thanks-xbox-360-consoles/
 
Tokio (aktiencheck.de AG) - Die japanische Sony Corp. , der weltweit zweitgrößte Unterhaltungselektronik-Konzern, gab am Freitag nach Börsenschluss bekannt, dass sie im zweiten Quartal einen Gewinn nach einem Vorjahresverlust erzielen konnte, was mit gestiegenen Computer-Umsätzen und niedrigeren Produktionskosten für die PlayStation 3 Spielekonsole zusammenhing.

Demnach belief sich der Nettogewinn auf 31,1 Mrd. Japanische Yen (JPY), gegenüber einem Verlust von 26,3 Mrd. JPY im Vorjahr. Damit konnten die Analystenerwartungen, die einen Gewinn von 11,1 Mrd. JPY vorsahen, übertroffen werden. Das operative Ergebnis verbesserte sich trotz negativer Währungseffekte von -32,6 Mrd. JPY im entsprechenden Vorjahresquartal auf nunmehr 68,7 Mrd. JPY. Der Umsatz wuchs im Berichtszeitraum um 4,3 Prozent auf 1,73 Bio. JPY.

Für das laufende Geschäftsjahr rechnet Sony nun mit einem Nettogewinn von 70 Mrd. JPY. Zuvor war man hier lediglich von 60 Mrd. JPY ausgegangen. Gleichzeitig wurde allerdings die Umsatzprognose vor dem Hintergrund des starken Yen von zuvor 7,6 Bio. JPY auf jetzt 7,4 Bio. JPY gesenkt.

Quelle: http://www.finanzen.net/nachricht/a...zweiten-Quartal-hebt-Gewinnausblick-an-930907

Der Zug kommt langsam wieder ins Rollen. Wo Nintendo wegen dem starken Yen rumjammert, übertrifft Sony gar die Prognosen :goodwork:
 
Sony macht mit ihrer ganzen Palette an Geräten usw. in diesem Quartal grade soviel Gewinn wie MS alleine mit ihrer X Box Sparte(+Zune,Windows Phone).
Kein Wunder das sie als Übernahme Kanidat gehandelt werden.
 
Zuletzt bearbeitet:
Sony Profits, Ships 3.5m PS3s in September 10' Quarter
RSS by Jacob Mazel 1 hour ago, 569 views


Sony's financial results for the quarter ending September 2010 have just arrived. Revenues at Sony reached 1.733 trillion Yen, or $20.881 billion for three months ending September 2010. Profit from that revenue reached 31.1b Yen, or $375 million, essentially for every $100 Sony earned, $1.70 ended up as profit. Sony says it was damaged, as Nintendo and other Japanese companies are by the strong Yen but was able to rebound on the Networked Products & Services division (which houses the Playstation products, Vaio PCs and other devices). In the previous September quarter, Sony had revenues (using current Yen rates) 4% less than in the current year, and the company lost over $300 million (again at current Yen rates).

Sony's Networked Products & Services division swung to operating income of 6.9 billion Yen ($84 million) for the September 2010 quarter, from a loss of 59 billion Yen ($720 million loss) in the previous September quarter. This alone appears to be why Sony is profitable as the other divisions are not fluctuating nearly as much. Sony says total game business sales (PS2, PSP, PS3) decreased over the last September quarter but PS3 was up on Move, and production costs for PS3 are dropping alot.

For the quarter ending September 2010, Sony says it shipped 3.5m PS3s (compared to 2.8m X360s and 2m Wiis, even though our sell through data has X360 outselling PS3 by 1m units over that period and Wii at the same level as PS3). Last year Sony shipped about 1m more PS3s than it sold in the September quarter, but that was due to the Slim and Price Cut pushes...this year its a bit hard to figure how Sony was able to accomplish such a figure especially since Sony sold 2.4m PS3s during the September 2009 quarter and shipped only 3.2m systems then. Furthermore, shipping 2.2m normal PS3s and 500,000 - 1,000,000 Move bundles should have easily covered demand based on our figures, as some Move users are existing PS3 owners buying the necessary parts to enjoy motion gaming. It isn't like PS3 sky-rocketed to 400,000 per week when Move launched. Sony also shipped 1.5m PS2s and PSPs.

Lifetime to date hardware shipments for Sony's three platforms stand at the following levels:

PS2 - 1.5m / 147.6m

PSP - 1.5m / 64.2m

PS3 - 3.5m / 41.63m (less than 3m units shipped behind X360 through September 2010)

Over the first six months of the fiscal year, Sony has shipped 5.9m PS3s, 3.1m PS2s, and 2.7m PSPs. Sony's target for each platform remains unchanged for the fiscal year - 15m for PS3, 8m for PSP, and 6m for PSP. To meet the PS3 figure Sony probably doesn't just needs a flat Christmas quarter now - which is good as PS3 consistently sold 300,000 per week most of last fall and the GT5 release date is up in the air - as PS3 shipments are 1.6m units ahead of where they were in the first six months of the March 2010 fiscal year. Sony has to ship 9.1m systems over the next six months to meet the PS3 target for the fiscal year, which is comparable to the 8.7m PS3s shipped over the last six months of the March 2010 year.The PSP target looks doable as well, given the system is likely to see a 3.5m-4m Christmas quarter (up in Japan offset by declines in the West). PS2 is ahead of PSP in the fiscal year but will see far lower growth over the Christmas quarter, and so that figure is doable as well.

For software, Sony still expects software shipments to reach about 195m units - the level obtained last year. So far, Sony is about 10m units ahead of the pace it set to reach 195m - at 89m vs. 79m from April to September 2010. Nonetheless, Sony's three systems will probably have a weaker software performance over Oct-Dec than last year, as PSP and PS2 slow, particularly in the West and PS3 remains flat on a weaker lineup of big titles. Sony doesn't split the 195m forecast down, but with PS3 at 135m over the last year and PSP software slowly shrinking and PS2 rapidly shrinking, the split should be something like 135m-140m PS3 sw / 35-40m PSP SW / 15-20m PS2 sw.

During the September quarter, software shipments for its platforms were as follows. Totals are listed after the slash.

PS2 - 5.6m / 1521.8m

PS3 - 35.3m / 350.6m

PSP - 11m / 271.2m

These figures put the shipment attach rate at 10.31 games per user for PS2, 4.22 games per user for PSP, and 8.42 games per user for PS3.

I'll have an update on the big three shipment figures through September 2010 shortly.
 
Total OT: Wenn du im Xbox Community Developer Program bist, bekommst du auch ein API (das was z.B. auch mygamercard nutzt). Oder du nutzt den WebService von Duncan Mackenzie: http://duncanmackenzie.net/services/XboxInfo.asmx. Fürs iPhone gibt es ein paar Apps, die zumindest den Status und die Achievements deiner Friendslist anzeigen können.
Schau mal was ich geschrieben habe und was Du schreibst ?

Das ist genau das gleiche, nur aus einer anderen Sicht, ich hätte auch schreiben können:"Microsoft läßt Entwicklern viel Raum für eigene Lösungen". Ich sage nicht dass es nicht geht, ich sage nur, dass es Aufwand ist und daher findet man vergleichbare Lösungen häufig (deutlich) schneller auf anderen Plattformen ;-)
Zähle einfach mal die Anzahl der Facebook-Integrationen und vergleich die mit Live! Integrationen...
 
Zuletzt bearbeitet:
(which houses the Playstation products, Vaio PCs and other devices)

Hätte fast vergessen das in letzter Zeit unter anderem auch Vaio PCs zu Sonys "Videospielsparte" zusammengezählt wird, heißt ja offenbar nun "Networked Products & Services" division.
 
Zuletzt bearbeitet:
Weder Android noch WP7 sind aktuell iOS ebenbürtig, allerdings legt MS ein ordentliches Tempo vor, vielleicht wird das Mitte nächsten Jahres etwas. Bei Android kann man dank 3rd Party Produkten einiges erreichen. Das ist aber auch der Grund warum bei Android die Qualität der Applikationen und auch Geräte so extrem unterschiedlich ist, vielleicht mit der 3.0 Version.

Aktuell würde ich sagen für die Informierten iOS, für die Apple-Hasser Android und für die Avantgarde WP7 ;-)

Ich würde eher sagen Android für die Informierten und iOS für die Faulen ;)

Über WP7 legen wir momentan noch den Mantel des Schweigens.

Und nun BTT
 
PSP VKZ wirklich richtig niedrig

PSP (in Mio.)
FY 2010/11 1Q 1.2 2Q 1.5

PS2 (in Mio.)
FY 2010/11 1Q 1.6 2Q 1.5
 
Das finde ich noch am faszinierendsten, das sind fast 50% der PS3.
Für eine 10 Jahre alte Dame nicht schlecht.

PS2 - 1.5m / 147.6m

PS2 - 5.6m / 1521.8m
 
Apple reiht sich in der Weltmarkt-Statistik der Marktforscher von IDC im dritten Quartal 2010 hinter Nokia, Samsung und LG in die Liste der größten Handyhersteller ein und liegt damit vor Blackberry-Hersteller RIM. Laut IDC wurden im dritten Jahresabschnitt insgesamt 340,5 Millionen Mobiltelefone ausgeliefert – ein Wachstum von knapp 15 Prozent im Vergleich zum Vorjahresquartal, in dem die Marktforscher 297,1 Millionen Geräte zählten.

Apple ist neben dem BlackBerry-Hersteller RIM der zweite reine Smartphone-Anbieter in den IDC-Top-5. Das Ranking betone den zunehmenden Stellenwert von Smartphones im Gesamtmarkt, erklärte ein IDC-Analyst: "Anbieter die kein starkes Smartphone-Portfolio entwickeln, werden künftig Probleme haben, ihren Marktanteil zu halten und auszubauen
http://www.heise.de/newsticker/meldung/Apple-ueberholt-RIM-1127372.html

Passt zu der Diskussion unten, ich denke schon dass es interessant werden könnte wenn Sony und Apple "heiraten", alleine wenn man bedenkt, wie die PS3 aussieht :coolface:. Aber nach den selbsternannten Insidern kümmert sich Apple gerade um das Thema Fernsehen. Ob es da klug wäre sich Sony zu holen, weiss ich dann doch nicht...
 
Zuletzt bearbeitet:

Dazu möchte ich mal einen User aus dem Heiseforum zitieren:


Während sich in Zeiten des Dot Com-Booms zu zweifelhaftem Reichtum schlawinert habende Unternehmer-Cleverles wie Mark Schüttelfrost nunmehr als vermeintliche Philanthrophen gerieren, die traditionell unfertige "Freie Software" (wohl im Sinne von "frei von Qualität, Nutzen, Sinn und Verstand"!) an ahnungslose, finanziell verarmte Computernutzer verschleudern und diese damit von der schweigenden Mehrheit überlegener MSFT-Produke-Nutzer separieren,

und während pseudo-hippe Möchtegern-Durchblicker in labberigen 300-Euro-T-Shirts ihre homosexuellen Lebensgefährten vernachlässigen, um mit glasig-entrücktem Blick den "neuen" Vollbildmodus ihrer Fashion-PCs - auch kurz "Mac", für "Mäßig Akzeptabler Computer", genannt - zu bestaunen, der jedem Nutzer ausgereifter MSFT-Produkte nur ein seeeehr gequältes Schmunzeln zu entreißen vermag, präsentiert Steve "Travolta" Ballmer in seiner ungekünstelt bodenständigen Art das, was echten ehrlichen Unternehmergeist ausmacht, nämlich die pure Freude an der Innovation, der Technologie und dem Fortschritt,

welche in Form des magischen Windows Milliarden und Abermilliarden von Menschen zu einem entspannteren, glücklicheren, effizienteren Dasein verhilft und in seiner jüngsten Iteration, dem wundervoll-sagenhaften Windows 7, schon 240.000.000 Erdenbürger in das Walhalla der Betriebssystemtechnologie geführt hat, wo schier grenzenlose technische Möglichkeiten einerseits und spielend leichte Benutzbarkeit andererseits so überzeugend und staunenswert eine Synergie eingehen, als ob Feuer und Wasser auch schon immer zusammengehörten.

Oder kürzer: Profis nutzen Microsoft!



Mahlzeit, bist du es? :goodwork:
 
Zuletzt bearbeitet:
Microsoft’s Push Into Gesture Technology

MOUNTAIN VIEW, Calif. — Prepare for Windows 8: Minority Report Edition.

Microsoft said on Friday that it was buying Canesta, a small Silicon Valley company that specializes in gesture-recognition technology.


Interest in this technology has surged because it lets people control computers and other devices through hand movements and other bodily gyrations, in similar fashion to the systems depicted in futuristic films like “Minority Report.”

Canesta makes chips that, when coupled with a digital camera, give all manner of devices a sense of depth perception for the world around them, letting them “see” in three dimensions.


Neither company disclosed the financial terms.



Next month, Microsoft will begin shipping Kinect, a $150 add-on for its Xbox gaming consoles, which uses gesture recognition to allow people to play games with body motions instead of controllers. Players flick through menus with waves of the hand and then move to make their on-screen avatars run, jump, duck, swing and dance. The 3-D technology in Kinect is from PrimeSense, a Canesta rival.


In a recent interview, Steven A. Ballmer, Microsoft’s chief executive, discussed the company’s plans to advance the gesture technology well beyond video games. “I’m excited to be way out in front and want to push the pedal on that,” Mr. Ballmer said.


Using Canesta’s technology, Microsoft and its partners could equip PCs, televisions, cars, cellphones and other devices with gesture recognition features.


Canesta has spent 11 years building chips that process images and information about distances to give devices some 3-D oomph.


Honda has invested in the company with the hopes of putting 3-D sensors into cars that could help them to detect obstacles. It could also use the technology to see the size and body shape of a person in a seat and adjust the way an air bag inflates.


Quanta Computer, a Taiwanese company that manufactures laptops for many of the major brands, has also invested in Canesta and expects to build laptops this year with 3-D camera modules. Manufacturers use the technology to give robots on their assembly lines some visual smarts.



“We have a really broad mission to enable everyday devices with the ability to see, and enable natural user interfaces across all kinds of devices,” said James Spare, chief executive of Canesta, who is a former Microsoft executive. “There is no other company more committed to natural user interfaces than Microsoft,” Mr. Spare added.



Canesta’s investors have poured about $60 million into the company over the years.



Analysts have described PrimeSense’s technology as cheaper to put in place than that of Canesta. However, they have also said that Canesta should be able to build less expensive and more sophisticated products over time because it designs a very specialized type of chip geared toward the 3-D recognition jobs.



Last year, Microsoft acquired 3DV systems, a company with similar gesture recognition technology. That deal coupled with the Canesta purchase may prevent competitors from acquiring these 3-D abilities and cut off potential intellectual property squabbles. Canesta has secured 44 patents in this area and has more pending.



Historically, Microsoft has worked with chip partners like Intel and Nvidia rather than building its own products, so the Canesta purchase is something of a shift.


Apple has been scooping up chip makers as well so it can improve the engines that power devices like the iPhone and iPad.

http://www.nytimes.com/2010/10/30/technology/30chip.html?_r=2
 
Xbox Live Sees 1 Billion 'Entertainment Hours' a Month, says Microsoft


More and more people are using the Internet to watch videos, stream film and view other content these days. According to Knowledge Networks, 21 percent of Americans now use game consoles to view TV and movie content, and many people are using Xbox Live for this purpose.

Microsoft issued a note today to stress that since its launch in 2001, "Xbox is arguably one of the original Internet TV devices." There have been 42 million Xbox 360s sold in 35 countries across the globe and there are also now 25 million Xbox Live members who watch 40 hours or more of content on Xbox Live every month. As Microsoft says, "That’s more than one billion hours being spent on the service every month – making Xbox LIVE the leading social entertainment service in the living room and in the industry."

The growth in the last year alone has been pretty sizable. Microsoft said that there's been a 157 percent increase in the time spent watching movies and television on Xbox in the last year, and 42 percent of Xbox Live Gold members in the U.S. are watching an average of an hour of television and movies on their Xbox everyday, which equates to more than 30 hours of digitally distributed television and movies a month.

Microsoft has no plans of slowing down, as access to Xbox Live is expanding from 26 countries to 35 this November. And with the launch of Kinect coming on November 4, Microsoft said that next week will see launches of ESPN on Xbox Live, which will deliver 3,500 live and on-demand sporting events per year, Zune Music and Video Kinect (video chat).


http://www.industrygamers.com/news/...n-entertainment-hours-a-month-says-microsoft/
 
Zuletzt bearbeitet:
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Zurück
Top Bottom