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imo ist das fast 1:1 nur etwas mehr sci-fi diesmalShiva gefällt mri vom Design her net so das FF X Model war viel besser aber passt schon^^
imo ist das fast 1:1 nur etwas mehr sci-fi diesmal
Final Fantasy 13 erscheint 2009. Bei gamefront ist aber nur die Ps3-Version angegeben.
Bisher steht nur Japan für 2009 fest und dort wird bekanntlich das Spiel früher und nur für die PS3 erscheinen.
Spätestens Ende des Jahres kommt es bestimmt auch zu uns
Ich rechne mit einem Release im August(Japan)!
ich mein auch nur das design der bestias und die sehen sich mehr als ähnlichDann schau nochmal genau hin oder spiel FF X das ist ganz sicher nicht 1:1^^
Und das mehr Sci-Fi drinne ist ist ja klar immerhin ist das Setting so![]()
ich mein auch nur das design der bestias und die sehen sich mehr als ähnlich![]()
Das kommt nicht vor 2010^^
Dezember 2009 Europa ^^
Square Enix: 360 FFXIII development hasn't begun
Director Motomu Toriyama and Tetsuya Nomura reveal they're focused the PS3 edition of the anticipated role-playing game--and haven't yet received dev kits from Microsoft.
TOKYO--Today at its DK Sigma3173 Event, Square Enix made a series of announcements, including revealing the March release of a Final Fantasy XIII demo. However, those on hand were also impressed by a video shot by series designer Tetsuya Nomura which offered some raw behind-the-scenes insights into the game's development.
The video started off with an inside look at Square Enix's internal studio and its overall development environment. However, the scene quickly switched to a meeting where developers spoke bluntly about Final Fantasy XIII in general--and the Xbox 360 version in particular. The game's announcement was a major surprise at the E3 Media & Business Summit last month, where producer Yoshinori Kitase held a roundtable--but left many questions unanswered.
In the video, director Motomu Toriyama didn't beat around the bush when Nomura asked him questions about the 360 FFXIII. Starting off, he reconfirmed that, "We haven't changed the direction of the development. We're making the PS3 version first, and then porting to the 360 later." That means that since the game will be released simultaneously on both platforms in North America and Europe, the PS3 release will be held back in those territories until the 360 version is complete.
Furthermore, Toriyama also revealed that, as of July 29, his team hasn't yet received the tools needed to begin work on the Xbox 360 version of FFXIII. "I'm telling them to not think about the Xbox 360 right now," he said. "We can think about it after the development kits arrive."
The designer also reassured PS3 owners that the game's quality would not suffer due to the 360 port. "We aren't going to change any specifications [of FFXIII] because of the multi-platform announcement," he declared. "Right now, we're fully concentrating on the PS3 version."
Nomura and Toriyama also debunked rumors that a PC version of FFXIII is in development. They explained the confusion arose from a misunderstanding when producer Yoshinori Kitase mentioned at E3 that Square Enix is working on a PC project. "We've always been developing on PCs," laughed Nomura. "In fact, I've been doing so since Final Fantasy VI."
Judging by the video, development on FFXIII seems to be in full swing, and the remaining character designs are on schedule to be finalized in October. The voice cast has already been chosen, and it will be partially announced at the 2008 Tokyo Game Show, also in October.
Unfortunately, a playable FFXIII demo is unlikely to be at TGS 2008, which is Japan's biggest game expo. In the video, the developers openly complained when talking about the bonus demo disc that'll come with the Blu-ray disc of Final Fantasy VII: Advent Children in March. Considering how long it takes to mass-produce it onto Blu-ray discs, Square Enix must finish the demo by December in order to ship it out with the computer-animated film.
Luckily, the wait looks like it will be worth it, as Toriyama promised the demo will be quite large. Though he didn't divulge many details, he mentioned that the demo takes place a little bit before the game's current trailers, with a vast and complex three-dimensional map.
Tja bei GTA4 wars genau anders herum![]()
Wenn SE beide Versionen im Westen gut verkaufen will, warum sollten sie es zeitversetzt veröffentlichen ?Nur das bei GTA IV beide Versionen parallel in Entwicklung waren.Bei FF XIII wurde ja noch nichmal mit der 360 Version angefangen.Die PS3 Fassung ist aber fast fertig und wird dann EXTRA zurück gehalten.Das ist ein unterschied.Wie es aussieht hat M$ doch eine beachtliche Summer über den Tisch wandern lassen,das SE so reagiert.
Ein schon erschienenes Spiel wird meist viel schlechter Verkauft, außer man steckt wieder Millionen von Dollar in Werbung wieder rein. Ich finde es ist für SE einfach sehr viel lukrativer, wenn sie FF XIII deshalb etwas weiter verschieben müssen.Meine vermutung ist.Das M$ Panik haben das viele sich doch ne PS3 für FF XIII kaufen würden wenn es ein halbes oder vielleicht sogar ganzes jahr eher rauskommen würde.Das Game ist ein System Seller.M$ hat nur Schiss das Sony vorbei ziehen könnte.Das wird wohl der wahre grund sein.Ansonsten sehe ich KEINEN VERNÜNFTIGEN GRUND ein fertiges Spiel zurück zu halten.Ausser man will halt nicht das ein System einen Vorteil bekommt.
Unfortunately, a playable FFXIII demo is unlikely to be at TGS 2008, which is Japan's biggest game expo
Und die Demo wird schon wahrscheinlich auf der TGS geben und soll sehr lang sein.
Das sehe ich nicht so.Für ein FF müßte man auch ein Jahr später keine Werbung mehr machen.Und SE kann es doch egal sein ob sie mehr PS3 oder mehr 360 Versionen absetzen.Haupsache das Spiel verkauft sich ordentlich.Für welches System mehr verkauft wird juckt SE wohl wenig.Den einzigen den es juckt ist M$,weil Sony dann einen Vorteil hätte.Also gibts aus meiner Sicht immer noch KEINEN vernünftigen Grund die PS3 Version zurück zu halten.Ein schon erschienenes Spiel wird meist viel schlechter Verkauft, außer man steckt wieder Millionen von Dollar in Werbung wieder rein. Ich finde es ist für SE einfach sehr viel lukrativer.