Xbox360 vs. Wii vs. PS3

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Nicht offen für weitere Antworten.
klobrille schrieb:
Potentiell gute Titel, die dieses Jahr auf der 360 und nicht auf der PS3 erscheinen:

- Bioshock (must have)
- Mass Effect (must have)
- Halo 3 (Hypegame, wird schon alleine deswegen geholt, obwohl ich Teil 1 [PC] nur mäßig finde)
- Ace Combat 6
- Forza Motorsport 2
- Blue Dragon (geil, must have)
- Lost Odyssey
(hoffentlich geil, beinahe must have)
- Dark Messiah of Might & Magic - Elements
- Eternal Sonata (cooler Stil, RPG alter Schule)
- Flatout - Ultimate Carnage
- Half-Life 2 - Episode 1+2 (da ich kein HL2 habe, wäre es eine Überlegung wert)
- Kingdom under Fire - Circle of Doom (XBox Vorgänger sah recht lustig aus)
- Naruto (mal abwarten, vllt. kauf ich mir auch eines der PS2 Spiele)
- Project Gotham Racing 4 (gefällt mir ganz gut bisher)
- Overlord (sah witzig aus)
- Tom Clancy´s Splinter Cell - Conviction (mag eigentlich kein Splinter Cell)
- Too Human
(sah z.T. auch echt gut aus, auch wenn mir das Kampfsystem noch nicht ganz ausgereift erscheint)

17 Games.

Potentiell gute Titel, die dieses Jahr auf der PS3 und nicht auf der Xbox 360 erscheinen:

- Ninja Gaiden Sigma (fand die Demo zwar gut, umgehauen hats mich dennoch nicht so recht)
- Lair (must have; alleine schon weil man Drachen fliegen kann und ich Rogue Leader / Squadron auch immer gut fand)
- Heavenly Sword (must have)
- Eye of Judgment
- Folklore (mal abwarten, macht aber einen guten Eindruck auf mich)
- Hot Shots Golf 5
- Killzone 2 (must have, alleine schon wg. dem Hype Trailer)
- SingStar
- Haze
- Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction (must have)
- SOCOM: Confrontation (bin eigentlich net so der MP Freund, aber SOCOM soll ja ganz gut sein)
- Uncharted: Drake's Fortune (must have)

12 Games.

---

Ich hoffe, dass das einigermaßen objektiv war ;) Es lässt sich darüber streiten, was nun als "potentiell gute Titel" zu verstehen ist - aber in etwa dürfte das wohl so hinkommen. Da zählt Warhawk eben so wenig zu wie Shadowrun oder Hour of Victory.




本とがい :sorry:

Jo, kann man auch so in etwa stehen lassen, die fettmarkierten sind die interessanten für mich; bei den kursiven warte ich noch mal etwas ab.
Bei der PS3 würde ich vielleicht noch Little Big Planet hinzufügen, welches ich auch recht interessant finde.
 
flo88 schrieb:
repent
Jetzt zeig mir doch noch jemand, der Spiele wie Opoona als Hit anpreist :)
Dass sie auf ner ganz allgemeinen Übersichtsliste mit Wii-Titeln steht, reicht. Solche Spiele gehören totgeschwiegen. Weil sie ganz objektiv(TM) Crap sind. Sowas spielt keiner. Und wer sowas spielt, frisst auch kleine Kinder.
 
flo88 schrieb:
repent
Jetzt zeig mir doch noch jemand, der Spiele wie Opoona als Hit anpreist :)

es geht mir ja nicht darum ob jemand rumrennt und meint opoona ist das godgame schlechthin. nur wenn mal als argument eine wii lineup liste kommt findet man diese games darin, zu hauf.

gottseidank ist das verhältniss in letzter zeit wenigstens besser geworden. zu anfangs bestanden die listen aus 4 Mario titeln und 20x "nicht erwähnenswert"
 
Naked_Snake100 schrieb:
Dir mag es ja gefallen... aber, nachdem es so beschnitten wurde, glaube ich kaum, dass es wirklich in solche Regionen kommt. :(
Ähmm nö alle die es spielen mögen es.

Und beschnitten ist es keines wegs es at jetzt nur ein anderes Konzept bekommen, was aber im Verlauf der Entwicklung eines Spiels völlig Normal ist. Siehe z.B. Dark Sector.
 
Ramona83 schrieb:
Excite truck ist kein Crap
Das Farcry Vengeance crap ist wusste jeder nach den ersten Videos, es sagt auch keiner Hit Game dazu.
Es muss doch ein Beispiel geben wieso diese Spiele Ofensichtlicher Crap imo sind.

Meist ist es Neid... der gleiche Grund, weshalb in Nintendo Newspostings immer was abgeht. Einfach nur blanker Neid auf die Franchises, die es eben nicht auf anderen Konsolen gibt. Natürlich gibt es auch auf den anderen Konsolen Spiele, die man auch gerne hätte. Fakt ist jedoch, dass die meisten Leute bei den E3s wie Waschweiber kreischen, wenn ein realistisches Zelda oder ein geiles Mario Kart angekündigt wird. Und weshalb? Gute Spiele. Und weshalb gute Spiele? Weil sie von Nintendo stammen. Und weshalb von Nintendo? Weil Nintendo die Wurzel aller modernen Videospiele ist. Und weshalb die Wurzel? 1983.
 
Ramona83 schrieb:
Excite truck ist kein Crap
Das Farcry Vengeance crap ist wusste jeder nach den ersten Videos, es sagt auch keiner Hit Game dazu.
Es muss doch ein Beispiel geben wieso diese Spiele Ofensichtlicher Crap imo sind.

ET imo crap weil MS eine bessere alternative darstellt.
FCV imo crap wegen n64 grafik.
RRR imo crap weils ein partyspiel ist. und bei diesem genre gilt Mario Party >>>>>>>>>>>>>>> All.
 
Darji schrieb:
Ähmm nö alle die es spielen mögen es.

Und beschnitten ist es keines wegs es at jetzt nur ein anderes Konzept bekommen, was aber im Verlauf der Entwicklung eines Spiels völlig Normal ist. Siehe z.B. Dark Sector.

Gibt es denn inszwischen einen brauchbaren Singleplayer? Nein? Darauf hatte ich mich auch gefreut... aber gut nach dem Rendertrailer konnte man nur enttäuscht werden.

Es mag ja sein, dass es alle mögen, die es spielen. (wobei ich bezweifle, dass es wirklich "alle" mögen *hust* ) , das heißt aber noch lange nicht dass es wirklich an der 90er Grenze knabbert. Immerhin kann ein 70er oder 80er Spiel durchaus auch Spaß machen.
 

Diese Liste ist nicht aktuell, aber mir taugt sie dennoch sehr.
Von fast jedem Spiel kann ich mir vorstellen, es zu kaufen.
Ist bei der 360 nicht der Fall...
 
Darji schrieb:
Ähmm nö alle die es spielen mögen es.

Und beschnitten ist es keines wegs es at jetzt nur ein anderes Konzept bekommen, was aber im Verlauf der Entwicklung eines Spiels völlig Normal ist. Siehe z.B. Dark Sector.
Wahawk besitzt keinen vollwertigen Singleplayer. Schau dir mal an, was mit solchen Spielen passiert - z.B. Shadowrun ;)
 
Giant_Enemy_Crab schrieb:
ET imo crap weil MS eine bessere alternative darstellt.
FCV imo crap wegen n64 grafik.
RRR imo crap weils ein partyspiel ist. und bei diesem genre gilt Mario Party >>>>>>>>>>>>>>> All.

Dann gibt es pro Genre nur ein gutes Spiel, der Rest ist automatisch crap? :-?

Viel zu spielen hast du dann ja nicht.
 
Miles schrieb:
Meist ist es Neid... der gleiche Grund, weshalb in Nintendo Newspostings immer was abgeht. Einfach nur blanker Neid auf die Franchises, die es eben nicht auf anderen Konsolen gibt. Natürlich gibt es auch auf den anderen Konsolen Spiele, die man auch gerne hätte. Fakt ist jedoch, dass die meisten Leute bei den E3s wie Waschweiber kreischen, wenn ein realistisches Zelda oder ein geiles Mario Kart angekündigt wird. Und weshalb? Gute Spiele. Und weshalb gute Spiele? Weil sie von Nintendo stammen. Und weshalb von Nintendo? Weil Nintendo die Wurzel aller modernen Videospiele ist. Und weshalb die Wurzel? 1983.

Ninteno ist anders, das stimmt schon.

Aber die wurzel ist und bleibt tennis for two. :P
 
klobrille schrieb:
Sag das Lieber der EGM und Co. :D
noch nciht die letzten 1up podcastst gehört?^^

Oh und hier mal ein Preview der Beta von einer bekannten shooter seite :P

Introduction

Last month, Microsoft made a big deal of its launch of its multiplayer beta test of the upcoming Xbox 360 shooter Halo 3. Press events were held in New York and San Fransisco and a Hollywood "launch" party full of semi-celebs got a little attention as well. The week after the Halo 3 beta launch, Sony quietly launched its own beta test of Warhawk, allowing a few folks to download via the PS3's Playstation Store an early version of developer Incog's multiplayer shooter game. There was no press events for this beta test and no Hollywood photo op but we've been playing the Warhawk beta ever since it launched last week and with a couple of reservations we find it to be both more complete and far more fun to play than the current Halo 3 beta test, which bodes well for the final version of the game to be released later this year.

Let's go over the reservations first before we get to the good stuff. For the most part, all of the issues we have with the beta are things you expect with a game that's still in the bug fixing stage; freezing in the middle of the match sometimes, losing online connections at times, occasionally not being able to get power ups, and a server browser that's gives pretty inaccurate info on ping at this stage. Most servers in the game's browser show a 9999 for a ping but it's likely that you can still play on those servers. We hope Incog and Sony will make sure that when the final game is release it gets the ping issue fixed.

So let's get to the stuff that's good about Warhawk and there's plenty of it. At E3 2006 we played an early version of Warhawk when it was still being described as a update on the PS1 futuristic flying action game. That's really not what the game is any more, however. Yep, flying in heavily armed flying vehicles is still a big part of Warhawk but now the game is Incog and Sony's PS3's exclusive answer to the Battlefield franchise, although on a somewhat smaller scale. Players can engage targets foot, shooting with pistols, grenades, machine guns, rocket launchers and flame throwers (all in third person by the way). There are jeeps and tanks to drive in addition to planes to fly and there's machine gun and rocket turrets to operate. The levels in the beta are massive and vary widely between environments and can easily handle the 32 player limit of Warhawk. The combo of all these features surprised us. Once more, playing the game (when the bugs don't come into play) is a joy

We will concentrate on the flying vehicles first, since the game still centers on this kind of multiplayer combat. While you can fly the vehicles with the normal analog stick configuration on the PS3 controller, there's really no reason to thanks to the SIXAXIS wireless motion sensing features. Simply move the controller left or right or up and down to control the flight of the planes. The learning curve is pretty easy and you will soon wonder how you played a game like this any other way (its not the default setting, however so you'll have to enable motion sensing if you want it before you go into battle). This leaves your fingers free to do other things like firing the default machine guns with the right trigger button and using the various weapons on the left trigger. The D-pad lets you select what extra weapons you can fire for the left trigger, from quick but low powered missiles to more powerful homing missiles to anti-missile chaff defenses to aerial mines. You gain these weapons by flying into symbols in the air that designate what power ups you can gain. There's even a cloaking device for your plane. You can also switch into hover mode and hide behind a building to fire the devastating guided missile that you guide yourself to its target.

Conclusion

On the ground, Warhawk is a little less fun, but only a little. As we said you can go completely on foot and fire hand weapons, grenades and even land mines designed to destroy land vehicles. There's a two person jeep (one drives and the other fires a machine gun) and a tank (one drives and fires the main weapon and the other fires a machine gun). There are machine gun placements to take out on foot enemies but the most fun is taking control of the anti-air turrets. One is the classic WWII style of machine gun that fires widely in the air, surrounding targets with flack. It's suprisingly effective. The other is the powerful missle turrets which after a few seconds can lock onto a plane and blow it out of the sky if you are lucky.

Visually the game is a treat with some excellent and rather unique level design for the game, from a desert level to a European village setting to a really impressive island based level where the plane aspect of the game is really put into focus. The graphics really look good for a multiplayer title with impressive modeling for the planes and some great lighting and visual effects. Seeing a plane get destroyed in a huge explosion in the sky is something to behold. The game currently has four modes; standard deathmatch, team deathmatch and capture the flag is included but you also get Warhawk's variation on Battlefield's standard Capture mode where teams take and hold onto spawn points on the map. The game allows the maps to be small for eight player battles or expand to their full size for large 32 battle. Leaderboards track your stats and compare them to other players and you can even launch your own dedicated server for people who want to run their matches 24/7

Warhawk is definitely not as deep as the Battlefield series in terms of amounts of weapons, vehicles and items but that's actually part of its charm. There's something to be said for a game that let's you just start playing without a lot of introductions or instructions. The gameplay is fast and furious, especially if you hook up on a 32 player match. The physics of the game are a little wonky (if you are on foot you can fall from a tall structure or location and there's no damage) but that's a quibble. We do have some concerns about how the final game will be marketed, however. So far Sony has declined to say how much they will sell the game for download on the Playstation Store. We hope that the game won't be sold online for more than $30 when it is released unless they release more levels than the five that are currently available in the beta (the game will also be sold as a retail product with a Bluetooth enabled wireless headset). It's also a good bet that Sony will offer downloadable expansions for the game after its release; what will the costs of those expansions be like?

However, those concerns are for the future. For right now, the multiplayer beta of Warhawk has turned out to be a far different and more enjoyable experience than we were expecting. Having full featured downloadable games like this gives Sony a bit of an edge over Microsoft in this area who seems to be content to offer small Xbox Live Arcade games rather than larger offerings. The beta test period is scheduled to run until June 25; if there are any major changes to the beta before it ends we will post an update. We also hope to get more info from Sony on their release plans for Warhawk in the near future before its planned release later this year.
http://www.firingsquad.com/games/warhawk_preview/page2.asp

8-) 8-) 8-)

More fun than Halo 3 :P
 
Tekken 6 - Fighting Its Way To Xbox 360?

Ok guys, this one is strictly filed under the "rumour" section so take it with a pinch of salt, but the SAME guy (an IGN insider source) who first broke news of the Xbox 360 version of Virtua Fighter 5, is now reporting that Namco is currently developing both PS3 and Xbox 360 versions of Tekken 6, scheduled for release this winter. When asked for confirmation, Namco were unavailable for comment, but following titles like Assassin's Creed and many other previously PS3-only titles' now going multi-platform, don't be too surprised if Namco's latest fighter ends up on Xbox 360 also.

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=17490

ich glaub es bleibt nur ein gerücht
aber mal schauen
 
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