PS3 Uncharted: Drakes Schicksal

Servus,

für alle Uncharted Fans aufgepasst:
Pflichtermin vor der glotze:


Uncharted: Drakes Schicksal
Exklusive Informationen auf MTV
Jörg Schnettker, 22.10.2007 um 17:04

Mit Uncharted: Drakes Schicksal bringt Sony im Dezember ein spannendes Action-Adventure heraus, das exklusiv auf PlayStation 3 erscheinen wird. Das mehrfach ausgezeichnete Entwicklerteam von Naughty Dog hat sich auch diesmal einiges einfallen lassen und überrascht den Spieler immer wieder mit unerwarteten Wendungen im Spiel!

Der Musiksender MTV mit seiner Games-Sendung MTV GAME ONE nimmt dies zum Anlass auf die geheimnisvolle Suche nach dem „Schatz von El Dorado“ zu gehen. Am 24. Oktober gibt es dort brandneues und exklusives Gameplay-Filmmaterial zu sehen. In dem 4 Minuten langen Beitrag steht außerdem das Entwicklerteam von Uncharted: Drakes Schicksal in einem Interview Rede und Antwort.

Sendetermine auf MTV GAME ONE:
Mittwoch, 24.10.2007, 19:30 Uhr
Samstag, 27.10.2007, 19:00 Uhr
Sonntag, 28.10.2007, 14:30 Uhr
Dienstag, 30.10.2007, 00:30 Uhr

Uncharted: Drakes Schicksal für PlayStation 3 ist ab 5. Dezember 2007 im Handel erhältlich.

quelle:
http://www.games-news.de/gotonews/?id=18516&url=/search/?text=uncharted&type=0
 
hui hab gameone zwar noch nie gesehen aber nu hab ich einen grund ;)
morgen 1930 wird direkt ins handy gespeichert.

tobbl
 
Ich werde damit wahrscheinlich den Zorn vieler "Hater" auf mich ziehen wenn ich das jetzt sage, aber: Ich denke, die Grafikkrone wird heuer an die PS3 gehen. :blushed:

Das Spiel sieht wunderschön aus, nur das Tearing nervt etwas.
 
Comment aus dem playstationblog^^

As one of the programmers on Uncharted: Drake’s Fortune I’d like to give you some insight into the development process in creating the game’s characters.
We are a very small team creating the enemies here at Naughty Dog. Therefore we needed to be smart about how we approach creating the characters and deciding where to spend our time. We have some very talented animators here and that was something we wanted to leverage when trying to make the characters come to life.
The final AI in Uncharted is simple, yet also very powerful. We are heavily utilizing the Cell architecture to allow the enemies to be more aware of their surroundings. On top of this, the AI is highly configurable to allow the designers to create custom behaviors. Examples of this are combat distance used for close-combat/ranged enemies, likelihood of moving and reaction times, grenade throwing and shooting styles. The goal was to make the AI ’seem’ smart. If we could do so without making the code complex, that would be great. The approach we took to this was to use animations to add variations to our characters instead of trying to programmatically add complex behaviors.
Halfway through development of Uncharted I sat down with the animator for the enemies (yes, only one animator) and played the game. We wanted to see what the player sees the enemies do the most because those would be the areas in which we wanted to focus our energy. We found that enemies getting hit and dying made up a large portion, and a fun one. Other areas were enemies entering combat, attacking from cover positions and, what we call, open combat - enemies standing in the open shooting at you.
Knowing this, we went to work. We wanted to give the player a rich experience by being selective in which areas to add variety. I’m pleased to say that the main enemies, pirates and mercenaries, have hundreds of animation variations in these areas. All of this makes the game experience richer and avoids repetition.
This, together with endless hours of fine tuning, resulted in the smooth and believable characters in Uncharted.
Right now we are in the process of making the final disc. Pretty much everyone is playing the game - not because we have to, but because we want to. People are trying to find all the treasures in the game or beat it on every difficulty level, which is not an easy task. I find it amazing that after working on the game for this long we all still really enjoy getting immersed in the story of Uncharted.
I hope you all will enjoy Uncharted: Drake’s Fortune as much as we do.
:-D:-D:-D
 
Ich werde damit wahrscheinlich den Zorn vieler "Hater" auf mich ziehen wenn ich das jetzt sage, aber: Ich denke, die Grafikkrone wird heuer an die PS3 gehen. :blushed:

Das Spiel sieht wunderschön aus, nur das Tearing nervt etwas.

Entweder kein Tearing aber schlechte grafik oder gute grafik aber dafür Tearing, beides ist noch nicht möglich oder sehr schwer zurealisieren. Ist aber bei der Xbox 360 nicht anders. Aber Aliasinge solte es mitlerweile nicht mehr haben.
 
Und vorallem: Es ist Fertig^^

UNCHARTED: Drake's fortune is GOLD !

All PS3 developers have access to the PS3 development network. There we have forums where we share findings and solutions. Also, there will be quite a few Naughty Dog people giving talks at next years Game Developers Conference to further communicate the solutions used to develop Uncharted.
We went ‘gold’ last week. Right now the game is in other words 100% done and is currently going through the approval process.

Quelle: Playstation blog^^
 
Ich glaub ich geh vorher nochmal zum Optiker um meine Sehschärfe nochmals überprüfen zu lassen, damit ich blos nix von der genialen Grafik übersehe. :-D
 
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