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07.07.2017 17:30, Luis Kümmeler
Dass die Spielereihe Jack and Daxter als HD-Neuauflage erneut für die PlayStation 4 veröffentlicht werden soll, ist bereits bekannt. Nicht bekannt ist allerdings ein Veröffentlichungsdatum – nun könnte eine Alterseinstufung der Spiele im amerikanischen „Entertainment Software Rating Board“ (ESRB) auf einen zeitnahen Release hinweisen.
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Bereits im April dieses Jahres hatte Sony einen Trailer veröffentlicht, der die HD-Neuauflage der „Jack and Daxter“-Spiele für die PlayStation 4 schmackhaft machen sollte. Ein Veröffentlichungsdatum wurde dabei nicht bekannt gegeben. Wie die Seite Game Rant allerdings berichtet, hat das amerikanische „Entertainment Software Rating Board“ (ESRB) die Spiele nun mit Alterseinstufungen für die USA versehen. Und dies könnte auf eine baldige Veröffentlichung von Jack and Daxter: The Precursor Legacy und die Fortsetzungen Jak 2: Renegade, Jak 3 sowie das Rennspiel Jak X: Combat Racing hinweisen.
Da das erste Spiel bei einigen Händlern sogar als Vorbestellerbonus für das kommende Uncharted: The Lost Legacy aus dem Hause Naughty Dog gehandelt wird, das immerhin bereits am 22. August 2017 erscheinen soll, ist eine zeitnahe Veröffentlichung der „Jak and Daxter“-Spiele für die PS4 wahrscheinlich. Generell sind momentan wieder viele „Naughty Dog“-Werke in Umlauf: Erst in der vergangenen Woche hatte der Entwickler Vicarious Visions seine Neuauflage Crash Bandicoot N. Sane Trilogy veröffentlicht.
Meh...gab es doch schon für die PS3...mir wäre die Spyro-Trilogie lieber.Jak and Daxter: HD-Release für PlayStation 4 bevorstehend?
Meh...gab es doch schon für die PS3...mir wäre die Spyro-Trilogie lieber.
Mit der Crash Bandicoot N. Sane Trilogy bekamen Fans der ersten PlayStation-Generation einen gelungenen Retro-Trip spendiert. Möglicherweise sind Sony und Activision jetzt auf den Geschmack gekommen und planen schon die nächste PS4-Auflage eines Klassikers: Spyro the Dragon. Zumindest lässt das ein geheimer Cheat-Code im Crash Bandicoot-Remaster vermuten, den ein Fan entdeckt hat.
YouTuber ThornsOfSerenity hat sich an den Original-Release von Crash Bandicoot 3: Warped erinnert und damit auch an die Tatsache, dass sich damals im Spiel eine versteckte Demo von Spyro the Dragon freischalten ließ. Mit der Kombination Oben, Oben, Unten, Unten, Links, Rechts, Links, Rechts, Viereck konnte eine spielbare Version des Titels aktiviert werden und verdächtigerweise gibt es dieses Cheat-Code auch im Crash Bandicoot-Remaster.
Leider wird hier aber keine Demo aktiviert, tatsächlich verschwindet hier nur für einen Moment der Coursor, mit dem wir auswählen, ob wir ein neues Spiel starten oder einen Spielstand laden wollen. Interessanterweise funktioniert dieser Code aber nur im Menü von Crash Bandicoot 3: Warped, bei den anderen beiden Titeln passiert nach der Eingabe nichts.
Nun stellt sich natürlich die Frage, ob dieser Code nur ein Easter-Egg darstellt, oder ob die Entwickler von Vicarious Vision, die seit Jahren an der Spyro the Dragon-IP Skylanders arbeiten, hier noch mehr Pläne haben, die zum jetzigen Zeitpunkt aber noch nicht spruchreif sind. Der Cheat-Code scheint jedenfalls in Spiel integriert worden zu sein, auch wenn er noch keine Funktion zu haben scheint.
Das Team hat schon angedeutet, dass sie sich weitere Crash Bandicoot-Titel vorknüpfen könnten, falls sich die N. Sane Trilogy gut verkauft. Nun war natürlich auch Spyro the Dragon ein beachtlicher Erfolg und das Crash Bandicoot-Publikum würde sich vermutlich sehr über eine PS4-Remaster der Spyro-Trilogie freuen. Bis dahin weisen wir aber daraufhin, dass es sich hier nur um Gerüchte handelt, die mit Vorsicht zu genießen sind.
Black The Fall a Dystopian Puzzle-Platformer Launched by Square Enix Collective on PS4, Xbox One and PC
Surviving in a totalitarian state might not seem like the most welcoming environment for a puzzle-platformer, but Black The Fall’s ode to oppression has been capturing gamers’ attention ever since it was first unveiled in 2014. It’s with great excitement that today Square Enix Collective launches Sand Sailor Studio’s debut title on PC, PlayStation 4 and Xbox One.
Black The Fall plunges players into a deeply atmospheric communist dystopia, in which they must solve a series of puzzles to survive in a world determined to keep them trapped in the system. Played out in a striking environment, the game’s lead ‘Black’ intends to escape; sneaking through numerous stages past cameras trained on his every step as he tries to escape the system that is keeping him and his fellow citizens enslaved.
“With Black The Fall we really want to capture the feeling of what it was like to live in the communist state, and have been inspired by the first-hand experiences of our families. The world Black lives in might be fictional, but the system trying to beat him down is as bleak and oppressive as it has been in many countries around the world,” reveals Cristian Diaconescu, Creative Director at the Bucharest-based Sand Sailor Studio.
“Romania only broke free of the shackles of the Soviet bloc less than 30 years ago, so for many people living in the country today the memories are still fresh. We decided to take those stories and illustrate just what it was like to live within a restrictive regime in a game.
“That means players have to make use of the kind of tactics people who survived that era mastered – manipulation and stealth. The intentionally melancholic atmosphere also has a role to play here, and that’s something we’ve rendered in detail through image and sound. We’ve put no text or dialogue into the game at all – the story is told through experiences in play.”
“Black The Fall was one of the first games that featured on the Collective feedback platform back in 2014, and was among the first Kickstarter campaigns we supported too,” explains Phil Elliott, Director of Community & Indie Development at Square Enix Collective. “So it’s with great delight we’re working with the team at Sand Sailor Studio on releasing the game as well – both the game, and the team behind it, have come a very long way in that time, and we’re really looking forward to seeing people enjoy the experience they’ve created.”
[SUB] is available now on PC, PlayStation 4 and Xbox One.[/SUB]
A Gintama action game is in development for PlayStation 4 and PS Vita, the latest issue of Weekly Jump reveals.
The game, code-named “Last Game,” is described as a “serious quality,” “traditional action game” with “super beautiful” modeling.
A release window and price have yet to be announced.
The official website will be available here when it opens.
Black The Fall a Dystopian Puzzle-Platformer Launched by Square Enix Collective on PS4, Xbox One and PC
Surviving in a totalitarian state might not seem like the most welcoming environment for a puzzle-platformer, but Black The Fall’s ode to oppression has been capturing gamers’ attention ever since it was first unveiled in 2014. It’s with great excitement that today Square Enix Collective launches Sand Sailor Studio’s debut title on PC, PlayStation 4 and Xbox One.
Black The Fall plunges players into a deeply atmospheric communist dystopia, in which they must solve a series of puzzles to survive in a world determined to keep them trapped in the system. Played out in a striking environment, the game’s lead ‘Black’ intends to escape; sneaking through numerous stages past cameras trained on his every step as he tries to escape the system that is keeping him and his fellow citizens enslaved.
“With Black The Fall we really want to capture the feeling of what it was like to live in the communist state, and have been inspired by the first-hand experiences of our families. The world Black lives in might be fictional, but the system trying to beat him down is as bleak and oppressive as it has been in many countries around the world,” reveals Cristian Diaconescu, Creative Director at the Bucharest-based Sand Sailor Studio.
“Romania only broke free of the shackles of the Soviet bloc less than 30 years ago, so for many people living in the country today the memories are still fresh. We decided to take those stories and illustrate just what it was like to live within a restrictive regime in a game.
“That means players have to make use of the kind of tactics people who survived that era mastered – manipulation and stealth. The intentionally melancholic atmosphere also has a role to play here, and that’s something we’ve rendered in detail through image and sound. We’ve put no text or dialogue into the game at all – the story is told through experiences in play.”
“Black The Fall was one of the first games that featured on the Collective feedback platform back in 2014, and was among the first Kickstarter campaigns we supported too,” explains Phil Elliott, Director of Community & Indie Development at Square Enix Collective. “So it’s with great delight we’re working with the team at Sand Sailor Studio on releasing the game as well – both the game, and the team behind it, have come a very long way in that time, and we’re really looking forward to seeing people enjoy the experience they’ve created.”
[SUB] is available now on PC, PlayStation 4 and Xbox One.[/SUB]