Wii The Conduit

Dass du Nintendos Firmen-Politik (zurecht) kritisierst, habe ich mitbekommen. Du hast bloss vorhin erwähnt, dass du (deswegen?) nicht mehr TC haben willst. Und das hielt ich eben für eine etwas voreilige Reaktion :)
 
Klingt so ziemlich alles geil,The Conduit wird ein geiles Game,worauf Ich mich wahnsinnig freue mit meinen Kumpels Online zu spielen :D
 
The Conduit info - multiplayer details and more


- Didn’t fight Drudge in the first of the two levels NP demoed
- Instead fighting against Prometheus (terrorist) - has the power to control people
- Up to something at the Ronald Regan Washington National Airport
- Human soldiers shoot at you
- Enemies pop up from behind counters
- While fighting through the airport, brown-orange gas revives baddies - Secret behind the gas wasn’t revealed to Nintendo Power
- All Seeing Eye allows you to find a number of switches to unlock a door
- Finding switches isn’t difficult
- ASE beeps when you get closer to a hidden object
- ASE becomes very important in subsequent levels
- Much of the plot revealed in interspersed dialogue scenes between John Adams and Mr. Ford
- Plot has many twists and turns
- Game has quality voice work - Mark A. Sheppard doing voice work for Mr. Ford, Willian Morgan Sheppard doing voice work for John Adams
- Library of Congress is another level
- Have to take down Trust agents - under the mistaken impression that you’re a puppet for Prometheus, have orders to take you out
- Can play with 16 players online
- Choose to fight globally, people in your region, people who you’ve exchanged friend codes with
- Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag game modes for online
- Nintendo Power only played with 6 people only but there were no graphical or gameplay issues
- Medical Facility is one of the multiplayer maps
- All maps taken from single-player
- Medical Facility “totally remade to better suit multiplayer gameplay with what the developers call the Human Weapons set (handguns, submachine guns, shotguns, and the like).”
- It’s effective to lock onto your opponent with Z - see how much health he has left
- Head shots do substantial damage, though they don’t always kill opponents instantly
- 180-degree turn button being considered so that you could take someone out at your rear
- Training Complex another Deathmatch map
- Central area with balconies on the perimeter - leaves you open to be sniped
- Everyone starts the match with a rocket launcher
- Other weapons can be found on the map including a gun that lobs electric orbs
- Takes some time to load in a fresh rocket - Rocket can damage opponent even if the aim isn’t spot on
- WiiSpeak support wasn’t implemented for Nintendo Power’s session, but High Voltage promises it will be included when the “the game hits stores in spring.”

Quelle
 
Eigentlich ist das mit dem Lan ja kein Problem. 4 Wiis in ein Raum mit WLAN und dann über das Internet zocken :D

Zu den Fakten ungefähr sowas habe ich erwartet! Hoffen wir, dass WiiSpeak es wirklich schafft!

@mr140bpm

Hast recht ;) Als rissen Nintendofan der ersten Stunde ist meine Begeisterung für die Firma leider seit dem GC geschrumpft... so genial die Ideen sind... irgendwie was fehlt immer! (ausser beim genialen DS!)
 
Der Online Mode klingt ganz gut, fehlt nur ein Search & Destroy mode. Aber CTF geht auch...

Was wollen die eigentlich das letzten 4 Monate machen, ich dachte die müssen noch den MP implementieren :-?

Die sollen gefälligst jetzt realeasen :aargh:

Hoffe man kann die Regeln je Online Spiel selbst festlegen. Ein Rocket Launcher Game wär mal wieder was feines, oder eine Runde instagib :boogie:
 
Zuletzt bearbeitet:
Bugs beseitigen, fein tuning , son zeugs ;)

Ich finds ganz gut das es im Sommer kommt. Momentan kommen schon genug feine Sachen dann bleibt noch was für später übrig und das Spiel kann davon eh nur profitieren. Sie haben ja nun viele Impressionen von Spielern bekommen und ich würde ihnen zu trauen das sie da noch das beste draus machen. Denn sie reagieren ja bisher sehr gut auf Kritik.


Und es scheint auch viele verschiedene Gegner zu geben. Trust Agenten, Zombie Soldaten, allerhand Alienviehzeugs ...

Spiele wo es nur 2 Gegner Typen gibt sind schrecklich :)
 
Also, dass es keinen lokalen Multiplayer gibt, finde ich echt etwas enttäuschend. Das ist doch mindestens genauso Wichtig, wie Online-MP.
Echt. Entäuschend...
:sorry:
Aber die ersten Story-Infos hören sich interessant an.

Naja, an die Einzigartigkeit von MP3 wird dieses Spiel nie herankommen.
Alleine, wenn ich mir diesen Kampf ansehe
http://www.youtube.com/watch?v=2kXKzDVXxlE
Und da ist noch nicht einmal solch eine epische Musik im Hintergrund, wie beim Kampf gegen Gandrayda, oder Rundas.
Und das Aliendesign von MP3. HIMMLISCH!
The Conduit: Lahm.
Ich hoffe nur, dass die bei HV einfach noch nicht zuviel zeigen wollten.
 
Zuletzt bearbeitet:
Was ist an diesem Kampf genial ?! Das gabs 1998 bei HL1 auch schon. Gerade die Bosskämpfe waren bei MP3 alle sehr eintönig gestaltet und liefem immer nach dem selben Muster ab.

Einige sollten hier wohl die Metroid-Brille abnehmen...
 
Was ist an diesem Kampf genial ?! Das gabs 1998 bei HL1 auch schon. Gerade die Bosskämpfe waren bei MP3 alle sehr eintönig gestaltet und liefem immer nach dem selben Muster ab.

Einige sollten hier wohl die Metroid-Brille abnehmen...


dem muss ich eingeschränkt zustimmen..

es gab sehr geile bosse, z.b gegen ridley, als man "fallend" in diesme schacht kämpft. gegen ende waren sie schon etwas eintönig, vor allem vom obigen ridley kampf auf der piraten welt und den dunklen samus war ich sehr enttäucht.
alleine die tatsache, dass jeder endboss diese stampfattacke auf den boden hatte...:shakehead:
 
lan modus schön und gut, aber jetzt mal ehrlich, wie viele würden denn soetwas wirklich benutzen.
nicht jeder haushalt hat mehr als einen tv zu hause. und dann noch ein tv gerät mitzubringen scheint mir doch etwas zu viel des guten.
wundert mich zwar auch das nintendo so etwas verbieten sollte, vorallem da sie es ja selber bei mario kart auf dem cube angeboten haben (daraus konnte man ja auch einen recht schlechten online modus basteln).

bzgl wii speak nur unter freunden. teilweise finde ich es klasse, teilweise schlecht. in jedem online spiel das ich spiele greife ich fast nur auf vent oder ts2 zurück. sprich ich spreche ohnehin hur mit leuten die ich kenne. wenn man sich mal anguckt mit wie vielen anderen ich spreche die außerhalb meines outfits oder gilde sind, dann brauch ich eine offene voice funktion gar nicht. schade aber trotzdem, denn ab und zu ist es eben doch recht sinnvoll sich mit anderen die man nicht kennt absprechen zu können. aber das ist jetzt kein weltuntergang.

ich hoffe ja noch immer auf einen ankündigung für einen online coop. aber das bleibt wohl wunschdenken.

das splitscreen multiplayer fehlt ist auch schade. fand das bei mario kart wii ganz gelunden mit 2 leuten von einer konsole online gehen zu können. aber wenn man mal bedenkt, dass das spielen mit dem pointer auf die hälfte bzw viertel des bildschirmes beschränkt wird, kann ich schon verstehen warum sowas auch spieltechnisch irgendwann keinen sinn mehr macht. vom rechenaufwand will ich gar nicht erst reden.

im großen und ganzen gefällt mir das spiel aber immer besser. steht ja nicht umsonst ganz weit oben auf meiner most wanted liste.
 
erschreckend finde ich, dass die entwickler nicht auschließen, dass the conduit auch mal auf anderen plattformen erscheinen könnte (siehe newsthread).
 
erschreckend finde ich, dass die entwickler nicht auschließen, dass the conduit auch mal auf anderen plattformen erscheinen könnte (siehe newsthread).

Wow, das kommt irgendwie überraschend. Ich würde die Chancen darauf aber eher gering einschätzen. Vielleicht wenn TC auf der Wii floppen sollte. Wenn's aber ein voller Erfolg wird, bleibt man bestimmt Wii-exklusiv und versucht eine starke IP daraus zu machen.

Abgesehen davon wäre The Conduit auf PS360 nicht mehr so gut wie auf Wii. Es wäre nämlich nur ein Port, der zudem nicht mehr die geniale Steuerung hätte. Dann wäre das Spiel wirklich nur ein Shooter unter vielen.
 
ein ComicCon besucher schildert seine eindrücke:

Recently came back from the show floor. It was great, like a mini E3. Fantastic show recommend anybody to go if they can still make it there tomorrow.

Major publishers that were there: Ubisoft, Sega, THQ, and some others I forget. (I was in the Sega booth for a looooong time lol) I was essentially there to play The Conduit which I've been dying to get some hands-on time with and finally see what all the fuss is about. I can safely say, Wii owners are in for a damn nice treat. But I'll get into that later.

People asked for footage and I do have A LOT of footage of The Conduit, Madworld, Deadly Creatures, House of Dead and some footage of the new Sonic and even got some footage of Eric Nofsinger who was there and is an awesome guy btw. He told me some really juicy details that I will get to later on in the post. Unfortunately I did not video tape when talking to him bc I did not want to bother him. But I'll tell you everything we talked about.

I am working on editing the footage and posting it on youtube then I will probably create another post and post the links in there. There is also footage of other games as well like Tenchu, Ninja Turtles, H.A.W.X, and other stuff and footage of the event itself. I also played GTA:TCW which is KICK ASS.

I'll break it down game by game but it will mainly be about the games people wanna hear about, The Conduit and Madworld.

1. The Conduit:

Prensenatation: Fantastic. Really slick menus. Look great. Tons, and I mean tons of options. Also keep in mind this is still an early build and according to Eric the build we were playing is a month old but still new to the press and fans. Overall, great presentation.

Graphics: This is a big one. I will try not to over-hype bc I tend to do that sometimes but damn, the game looks hella good. 360 in SD? Damn close. And for a game that's not releasing till the summer (confirmed by the Sega reps there) its just beautiful. I mean forget the pics, forget the vids, you HAVE to play this and see it for yourself. Now don't get me wrong, it doesn't look like Killzone 2 lol, but when you see it for the first time you WILL have a hard time believing that its running on the Wii. Its bc we are used to seeing so much bull crap. Anyway, it looks great. And its been much improved. The textures, the gun models, the character models, the lighting, all significantly improved. I don't know what else to say other than it looks damn good and you guys should be anticipating and supporting this title.

Gameplay: MMMmmm. At first it felt a little loose. But then I dug deep into the control settings and made the bounding box smaller, adjusted some control sensitives (All in-game) turned on auto center feature, customized my control layout by mapping the melee to Z as opposed to motion. Endless customization. HUD customization. everything. Oh and BTW, I can confirm Wii Speak functionality. In the settings menu, there is a whole section called Wii Speak. You can choose whether or not you will be using headphones, sound sensitivity and some other stuff I forget. By default, Down on d-pad is to Zoom, left and right to switch weapons, + for the ASE, - to reload, 1 is to pause I believe, and 2 to check multi-player stats. Also in the menus, is a stat tracker for everything you do in the campaign like kill counts and also multi-player. As for the actual game, man the guns feel GREAT. And they all feel different. The pistol has instantly become my favorite pistol since the pistol from Halo 1. Its beautiful and its destructive. The SCAR is nice, Shrieker is the IR controlled gun, feels nice, then there's the Striker. There are two Strikers. One that lets you charge up and another that is an automatic and is much more powerful. I also used the Shotty which is awesome and very powerful. Reload animations are beautiful. I looked forward to each time I had to relaod lol. They look really good. Oh and there are head shots in this game. You shoot enough in the head and their heads will pop off and goo will spew out. NICE!

This one's for Indy: WARP PISTOL. I picked it up, its basically a standard alien pistol, looks really cool, and its alternate fire is a charge shot that you use to destroy Warp holes. Pretty cool weapon.

Enemies I came across were everything everybody has seen so far including the boss but there were new enemies I saw. Weird skinny dudes with electricity bolts all over them.

I also got this KICK ASS gun called the Hive gun that shoots little tiny bugs that keep going into you until your body explodes. Felt damn good.

The Difficulty was SIGNIFICANTLY increased. I died several times when I was acting stupid and not getting cover which you do by holding down the C button. Also you were free to set it to Easy, Medium, Hard, Very Hard, or even Impossible. I left it at Medium and couldn't kill the big Boss dude. Took me like ten times then I finally beat him.

Only gripe is that the AI could be better which I'm sure will be improved and the framerate needs to be ironed out in some areas but in all honesty I barely noticed it. It felt really good.

Sound: Really nice and atmospheric. Gun sounds awesome, enemies sound cool.


Extras: My friend and I got a chance to speak with Eric. He's really cool. I just went up to him and totally interrupted his conversation lol. But he was cool about it. We asked him several things, and he said everything is gonna be ironed out and is gonna be great when it finally releases. Now I can finally believe him bc I played the damn game.

Here's the JUICY PART: The team has been playing Multi-player for a YEAR AND A HALF according to Eric. Maps are already done and they've been testing and working on it this whole time. Wow. Didn't see that coming.

Also, I asked him if this game can be compared to big titles like Halo and Resistance in his honest opinion. He hesitated at first but then I was like I don't mean graphically (even though it looks great) and he said he thoroughly enjoys playing the Conduit over the other two games mainly bc of the controls. Since he's been playing it so much, he said its hard to go back. We told him how awesome it was that they were making this game and wished him luck.
...

weitere eindrücke zu madworld, sonic, deadly creatures etc:
http://boards.ign.com/nintendo_wii_lobby/b8270/176818060/p1/?92

:goodwork:


edit:

there is a lobby system were all of your friends can hook up using Wii speak and then continue to search for a battle with random people! (local or worldwide) this for me makes online play just fine.
**they did what we wanted Rock!!**

http://boards.ign.com/nintendo_wii_lobby/b8270/176860273/p1/?19

damit könnte ich sehr gut leben, :goodwork:
 
Zuletzt bearbeitet:
Nice :goodwork:

TC scheint echt nice zu werden. Die Previews lesen sich awesome :D

Oh and there are head shots in this game. You shoot enough in the head and their heads will pop off and goo will spew out. NICE!

Ich hab Headshots in RE4 geliebt :D
 
Schöne Eindrücke :goodwork:

Bei dem Game scheint ja so ziemlich fast alles zu stimmen. Dazu wird's wohl auch grafisch Wii-Referenz werden :goodwork:

Am liebsten würde ich das Spiel schon jetzt haben :happy2:
 
Ich würd auch zweifeln, wenns ein Godgame wäre, weil ich
Shooter eigentlich nicht so mag ;)
Aber so langsam wird mir das Game immer sympatischer - und
das liegt einzig und allein an der Wiimote (OK, und an den Aliens auch :uglylol:).
Mit Pad-Steuerung würd ichs net mit dem Arsch angucken xD
 
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