Senran Kagura: Versus

• Thread-Ersteller Thread-Ersteller Blubbbb
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Senran Kagura: Estival Versus’ five new characters detailed

Following their introductions in Famitsu, both this week and in September, Marvelous has fully detailed Senran Kagura: Estival Versus‘ five new characters.

EtVE4jb.jpg

Ryoki (voiced by Kikuko Inoue)
“My sisters, I have been reborn…”

Ryobi and Ryona’s older sister. She died in a past battle against the youma, however has been revived in the wake of the “Kagura Thousand-Year Festival.” In addition to her shotgun shield, she also uses her coffin as a weapon. Since she hasn’t been completely brought back to life per se, she derives much pleasure from hearing Buddhist sutras being told.

Deathday: July 26
Blood-Type: N/A
Height: 171cm
Three Sizes: B: 94 (H), W: 55, H: 89
Interests: Her sisters
Favorite Food: Eggplants and cucumbers

IJmJy6K.jpg

Renka (voiced by Minami Tsuda)
“It’s summer! Festival! Fighting time!”

The eldest daughter of the three Mikagura sisters. She has the spirit of a true Tokyoite. While sometimes strong-minded, her sex appeal remains prominent. She dislikes effeminate and cutesy things. If there’s a commotion somewhere, she’s prone to butting in and raising her own brand of hell. No matter how tense a situation gets, though, she has a sense of humor about her and uses her laughter to break across to the other side.

Birthday: July 20
Blood-Type: A
Height: 168cm
Three Sizes: B: 93 (G), W: 58, H; 82
Interests: Japanese drums and noodle beating
Favorite Food: Anything spicy

6aUHDeg.jpg

Hanabi (voiced by Sora Tokui)
“Well, that’s one. Let’s head on over with a BANG!”

The middle child among the Mikagura sisters, Hanabi acts and speaks just how she thinks. An energetic and athletic girl, she’s not one for subtlety in her thinking, only able to think in a straightforward manner. Asking her any tough questions just might end up making her literally blow up. When it’s all said and done, while she’s not the sharpest tool in the shed, she’s nonetheless self-aware of her actions and feels bad when she does something wrong. She also happens to be well versed in all things pertaining to gunpowder.

Birthday: October 10
Blood-Type: O
Height: 163cm
Three Sizes: B: 96 (H), W: 57, H: 84
Interests: Huge fireworks displays
Favorite Food: Fine white noodles

HMRPv9S.jpg

Kafuru (voiced by Shiori Izawa)
“Lame excuses are for babies and if you can’t concentrate well enough, that’s just a sign of how good you really are. I think we know who wins this argument.”

Kafuru is the youngest of the Mikagura sisters. A girl with a selfish and calculating streak, she often speaks to others in a condescending manner, riling them up. Whether it’s through her fluent use of Internet slang or clever use of baby talk, her mockery knows no bounds. That being said, she knows better than to try and adopt those same mannerisms with her sisters, though she is known to tease Hanabi from time to time. She has a chest that’s neither big nor particularly small.

Birthday: May 5
Blood-Type: B
Height: 152cm
Three Sizes: B:73 (C), W: 52, H:60
Interests: Studying
Favorite Food: Chuu Chuu Ice

OFxXJkF.jpg

Sayuri (voiced by Reiko Suzuki)
“Welcome to the Kagura Thousand-Year Festival, young Shinobi.”

Sayuri is the wife of the eponymous Hanzou Academy’s founder and Asuka’s grandmother. Strong enough to put even Hanzou in his place, Sayuri is a tremendously powerful woman who still has a soft spot for her granddaughter. Lately, she’s been traveling around the country alongside the Mikagura sisters as a priestess for the festival. She was also once the target of Kurokage’s affections, over which Hanzou routinely fought him over years and years ago.

Birthday: January 1
Blood-Type: B
Height: 155cm
Three Sizes: B: 75 (B), W: 60, H: 69
Interests: Travel and fashion
Favorite Food: Rice cake stuffed with bean jam

Senran Kagura: Estival Versus is due out for PlayStation 4 and PS Vita in Japan on March 22.

-Quelle

Bon Appetit hab ich vom Storymodus durch, bei Crimson Squad bin ich nun in Chapter 4 :)

Spiels heuite wohl auch noch durch, hab noch Chapter 5 vor mir, danach hab ich aber erstmal genug Senran Kagura.

Ja ich brauch jetzt auch erstmal ein bisschen Pause. Bon Appetit spiele ich nächstes Jahr. Vermutlich wenn du Estival Versus spielst oder so.

Ich glaub aber das ich mir noch alle Trophies hole. Hatte noch nie so viele in einem Spiel und die die es noch gibt gehen eigentlich. Obwohl 2 hart sind. 100 Parries dauert.... und 10 Arial Raves hintereinander.. mit wem soll man das hinkriegen egal mit wem ich es bisher versucht habe kriege ich maximal 5 hintereinander hin bis sie zu Boden gehen. Vielleicht im Frantic?

Ja ich brauch jetzt auch erstmal ein bisschen Pause. Bon Appetit spiele ich nächstes Jahr. Vermutlich wenn du Estival Versus spielst oder so.

Ich glaub aber das ich mir noch alle Trophies hole. Hatte noch nie so viele in einem Spiel und die die es noch gibt gehen eigentlich. Obwohl 2 hart sind. 100 Parries dauert.... und 10 Arial Raves hintereinander.. mit wem soll man das hinkriegen egal mit wem ich es bisher versucht habe kriege ich maximal 5 hintereinander hin bis sie zu Boden gehen. Vielleicht im Frantic?

Also die Parries habe ich während dem Spielen bekommen, mache ich immer mal wieder. Die Aerial Raves habe ich auch noch nicht aber man muss nen Char nehmen der Flash Mode auf Max hat für unendlich Aerial Raves. dann wohl jemanden wie Asuka, Homura oder Rin (die du ja nicht hast).

Ob ich Platin mache mal sehen, keine Lust auf die Dressingroom Trophie, warum ist es nicht wie in Bon Appetit.

Also die Parries habe ich während dem Spielen bekommen, mache ich immer mal wieder. Die Aerial Raves habe ich auch noch nicht aber man muss nen Char nehmen der Flash Mode auf Max hat für unendlich Aerial Raves. dann wohl jemanden wie Asuka, Homura oder Rin (die du ja nicht hast).

Ob ich Platin mache mal sehen, keine Lust auf die Dressingroom Trophie, warum ist es nicht wie in Bon Appetit.

Hab nie Parries gemacht!^^ Bis auf das Training. Die Dressingroom Trophie hab ich gerade gemacht. Das Klamotten kaputt machen ist nen bisschen unhandlich aber sonst geht es ganz gut.

So habs durch, die finale Schlacht fand ich atmosphärisch udn musiklaisch klasse aber spielrisch einfach nicht gut. Hab mit Homur gespielt und Asuka ist einfach der dümmeste Gegner im Spiel mit ihrem scheiß abtauchen. Die nervt so ab als Gegner und wenn man sie selber spielt ist sie grad mal Durchschnitt, ihr abtauchen suckt und wird von der CPU meist gekontert und irhe Ninpos sind auch eher schwach.

Trotzdem war es klasse. Bleibt noch Rin durchspielen und ein paar Trophies holen, btw die Crimson Mädels einzukleiden.

Bin jetzt komplett durch!!!

201411232001sclith0v8b.jpg

2014112319594g6silhjyp.jpg

Den finalen Kampf hab ich erst mit Asuka gemacht. Mit der habe ich Homura keine Chance gelassen ohne Probleme fertig gemacht. Ist aber auch auf 50. Danach hab ich es nochmal mit Homura gemacht und das war deutlich härter. Die ist bei mir nur irgendwas mit 30 und Asukas Spring Move wird von der CPU echt krass abused.... hab es beim zweiten Anlauf ganz knapp geschafft war auch schon im roten Bereich!^^

So bis 2015 mach ich jetzt erstmal Pause mit Senran Kagura. Im Frühjahr dann Bon Appetit und ich hoffe mal spätestens im Herbst Shinku!^^

Hab den Kampf auch noch mit Asuka gemacht, muss man ja aber Homura hat mich da auch gut verprügelt obwohl alle meine Mädels 50 waren aber am Ende noch ein B^^

Glückwunsch zu Platin, wie gesagt morgen mach ich noch ein paar Trophies aber obs Platin wir mal sehen. Mittwoch dann den Bon Appetit DLC durchspielen, ob ich noch bei Shinku weitermache mal sehen, bin in Schriftrolle 4/5 aber müsste grinden.

Hab mal kurz wieder Burst gespielt. Viel schlechter sehen die Figuren ja nicht aus aber die Framerate ist ja viel schlechter. Mir fällt jetzt erst auf wie niedrig die eigentlich ist. Bei Shinovi geht sie ja manchmal down aber die meiste Zeit stabil bei Burst ist sie aber gefühlt immer auf 20 FPS.

Ist Shinku von der Framerate eher wie Burst oder Shinovi?

Hab mal kurz wieder Burst gespielt. Viel schlechter sehen die Figuren ja nicht aus aber die Framerate ist ja viel schlechter. Mir fällt jetzt erst auf wie niedrig die eigentlich ist. Bei Shinovi geht sie ja manchmal down aber die meiste Zeit stabil bei Burst ist sie aber gefühlt immer auf 20 FPS.

Ist Shinku von der Framerate eher wie Burst oder Shinovi?

Naja ich hab keine Ahnung von Framerates, ich seh da keinen Unterschid zwishen Burst und Shinovi, also ich merk keine niedrige Framerate bei Burst. Shinku hat bessere Grafik auch in 3D dafür deutlich weniger Gegner, ich find gut und würde sagen es ist wie Shinovi aber wie gesagt ich hab von sowas keine Ahnung und da bin ich froh drüber, so kann ich es genießen auch wenns mal nur 20 Frames sind.

Senran Kagura: Estival Versus Producer Says Its Graphics Will Keep Getting Better

Marvelous recently shared the latest details on Senran Kagura: Estival Versus, where you’ll meet Asuka’s grandmother and a few new girls. Producer Kenichiro Takaki tweeted some new screenshots and the latest on the game’s development.

めっきり寒くなって参りましたが、初報の頃と比較してかなりグラフィックは纏まって来てます。まだ良くなります。 #閃乱カグラEV pic.twitter.com/O19cmoElYy

— 高木 謙一郎 ©デカ盛り発売中! (@kenichiro_taka) December 2, 2014

“[The weather] has recently gotten colder, but when compared to the time the game was first released, the graphics have really been coming together. And it’ll keep getting better,” tweeted Takaki.

『閃乱カグラ ESTIVAL VERSUS -少女達の選択-』12月の週刊ファミ通、ファミ通.comさん向けに最新スクリーンショット準備中に付き、1枚ポロリ。 pic.twitter.com/aA33NluOlU

— 高木 謙一郎 ©デカ盛り発売中! (@kenichiro_taka) December 2, 2014

He also shared a look at the above screenshot, an image he picked out from a batch of screens that’s in preparation for an upcoming issue of Famitsu magazine.

Senran Kagura: Estival Versus will release in Japan on March 26, 2015 for PlayStation 4 and PlayStation Vita. You can read more about the game’s story prologue in our earlier report.

-Quelle

warum gibt es davon nie eine news auf der cw hauptseite ?
oder kommt das spiel nicht nach europa? will es haben :D

Zurück
Top Bottom