Manga Manga in Perfektion: One Piece

Gibt es eigentlich irgend ein "Bösewicht" der keine traurige Backstory hatte und nicht Marine war? 🤔
Don Krieg oder Cpt. Kura :coolface:

Aber ich sehe auch keine bei Lucci und Moria wurde im Grunde auch nur einmal von Kaido zerfickt. Oder Wapol .. gibt da eigentlich ne handvoll. Zumal die Loki-Narrative ja schon deutlich aufgeweicht wurde.

One Piece 1154 Spoilers Update​

– Chapter is rated 10/10 by leakers.

– Features Rocks D. Xebec (unconfirmed)

– Flashback continues.

– Rocks killed certain someone very strong, with EASE.

– This is why Kaido, Captain John, Big Mom, Whitebeard followed him.

– Blackbeard is the son of Rocks D. Xebec.

One Piece 1154 Spoilers Update​

– Chapter is rated 10/10 by leakers.

– Features Rocks D. Xebec (unconfirmed)

– Flashback continues.

– Rocks killed certain someone very strong, with EASE.

– This is why Kaido, Captain John, Big Mom, Whitebeard followed him.

– Blackbeard is the son of Rocks D. Xebec.

Teach ist dann die Mutter?

Whitebeard hatte somit den Sohn von Xebec, als auch von Roger an Board....xD

Sorry für Format:

COVER: OCHO TAKES YAMATO TO THE GRAVE OF A HERO FROM WEST BLUE THAT WAS RAISED IN RINGO. -AFTER BIG MOM INCIDENT, ELBAPH WAS HIT BY DISASTERS LIKE FIRES, STORMS OR FAMINE. - WHEN DESPERATE GIANTS WAS ABOUT TO ATTACK IDA AND HAJRUDIN, KING HARALD RETURNED IN TIME TO PROTECT THEM AND BROUGHT FOREIGN AID TO HELP ELBAPH. ESTRIDA DIED FROM ILLNESS BEFORE HARALD'S RETURN. ON THE OTHER HAND, IDA OPENED A BAR IN THE UNDERWORLD. - 56 YEARS AGO HARALD WENT TO THE REVERIE BUT THE GOVERNMENT IGNORED HIM. BACK IN ELBAPH JARUL TALKED TO HARALD ABOUT THE GALLEY LA (THE NAME MIGHT BE SLIGHTLY DIFFERENT)A GROUP OF ANCIENT GIANT AND NON ANCIENT GIANT SHIPBUILDERS WHO WERE CAPTURED POSSIBLY BY THE GOVERNMENT. - ESTRIDA'S SISTER REARED LOKI AND ABUSED HIM WHILE HARALD WAS FOCUSED ON REBUILDING ELBAPH. - 48 YEARS AGO LOKI UNLEASHED SOME GIANT BEASTS ON THE VILLAGES. BUT WHEN HE SAW HOW OTHER CHILDS HELPED HAJRUDIN, HE REALIZED HOW ALONE HE WAS. SUDDENLY ROCKS PIRATES APPEARED IN THE UNDERWORLD AND ASKED LOKI IF THEY WERE IN ELBAPH AND IF HARALD WAS AROUND. - IT'S REVEALED THAT ROCKS MET HARALD AT THE REVERIE 8 YEARS AGO (56 YEARS AGO FROM CURRENT TIME), BUT AFTER THAT ROCKS KILLED A MARINE ADMIRAL AND BECOME A WANTED MAN. - WE SEE ROCKS D. XEBEC'S FULL FACE, HE HAS TWO-TONE HAIR AND LOOKS SIMILAR TO BLACKBEARD. AND THAT'S BECAUSE ROCKS WAS BLACKBEARD'S FATHER... NO BREAK NEXT WEEK. - PEW PEW

Bessere Formatierung:

Cover: Ocho takes Yamato to the grave of a hero from West Blue that was raised in Ringo.

• After Big Mom incident, Elbaph was hit by disasters like fires, storms of famine.
  • When desperate giants was about to attack Ida and Hajrudin, King Harald returned in time to protect them and brought foreign aid to help Elbaph. Estrida died from illness before Harald’s return. On the other hand, Ida opened a bar in the underworld.
  • 56 years ago Harald went to the Reverie but the government ignored him. Back in Elbaph Jarul talked to Harald about the Galley La (the name might be slightly different) a group of ancient giant and non ancient giant shipbuilders who were captured possibly by the government.
  • Estrida’s sister reared Loki and abused him while Harald was focused on rebuilding Elbaph.
  • 48 years ago Loki unleashed some giant beasts on the villages. But when he saw how other children helped Hajrudin, he realized how alone he was. Suddenly Rocks Pirates appeared in the underworld and asked Loki if they were in Elbaph and if Harald was around.
  • It’s revealed that Rocks met Harald at the Reverie 8 years ago (56 years ago from current time), but after that Rocks killed a Marine Admiral and become a wanted man.
  • We see Rocks D. Xebec’s full face, he has two-tone hair and looks similar to Blackbeard. And that’s because Rocks was Blackbeard’s father…
NO BREAK NEXT WEEK. - PEW PEW

New Information thanks to TalkOP:

• The giants’ ship-building guild is called The Great Hammer Warband- pronounced “Karela,” almost the same as Water Seven’s “Galley-La.”
  • They reportedly left a letter in Elbaph saying the whole guild had been captured. Jarul can’t believe anyone could seize a hundred giants- including ancient giants. One rumor claims the entire Warband was literally frozen in ice. (TalkOP Remark: Immediately calls to mind the frozen giants on Punk Hazard)

Nach den ganzen (plausiblen) Theorien, dass Kaido ein Sohn von Harald sein könnte, finde ich es sehr auffällig, dass sich Loki in diesem Kapitel aus großer Höhe hinabstürzt um zu sterben, das aber nicht schafft... Wie Kaido damals. Und genau im Anschluss dann Rocks trifft, der Kaido aufgenommen hat.

Gesicht von Rocks D. Xebec
A2aDrv.jpg

Jepp...definitv Blackbeards Vater xD

Whitebeard, Garp, Sengoku und weiss der Geier wer...keinem ist aufgefallen, dass BB wie Rocks aussieht? Naa jaaa.

Wieso muss man Rocks so übertrieben auffällig aussehen lassen wie Blackbeard, damit man da ne Connection sieht? Kein Fan davon

Wieso muss man Rocks so übertrieben auffällig aussehen lassen wie Blackbeard, damit man da ne Connection sieht? Kein Fan davon
Ist halt Odas Entscheindung. Auf anderen Seiten sind auch viele enttäuscht von der Enthüllung. Aber wenn man alles zusammensetzt, ergibt das alles halt Sinn. Das hat Oda bestimmt schon seit längerem geplant.

Whitebeard etc. werden das schon gewusst haben :)

Ich wollte eigentlich drauf antworten, warum das alles nicht so ganz passt. Aber ich pfeif drauf. Bei dem Manga passt gar nix mehr und bevor hier wieder eine Endlosschleife beginnt, lassen wir das einfach. Soll Oda mal machen.

Lebt Rocks in Blackbeard weiter? Ich meine wortwörtlich gesprochen. Oder wieso soll Blackbeards Körper anders sein und zwei Teufelsfrüchte aufnehmen können?

Er wird doch sicher der zweite Madara und feiert sein Comeback. xD

Ist das jetzt was neues, dass sich Eltern und Kinder oft, aber nicht immer, sehr ähnlich sehen in nem Manga? Nico Robin sieht aus wie Nico Olvia mit einer anderen Haarfarbe. Verstehe gerade das Problem nicht?

Aus der Verbindung wurde auch vorher überhaupt kein Geheimnis gemacht, BBs Schiff heißt Saber of Xebec, seine Basis ist der Geburtsort der Rocks Pirates. Dass die Verbindung direkt Vater/Sohn ist, ist bloß neu und ja eher vorhersehbar. Aber wie gesagt, aus der Verbindung an sich wurde kein Geheimnis gemacht sondern schon angedeutet.

@RWA
Würde mich aber interessieren, was du meinst. Behaupte nicht, dass Oda alles genial voraus geplant hat,
aber warum hätte es WB stören sollen, wer BBs Vater war? Er kann es doch gewusst haben und bewusst nix sagen. Der ganze Sinn von WBs Crew war doch, eine Familie für alle zu bieten, egal wer sie sind, weil die Leute nix für ihre Eltern können. Das war DIE Hauptmessage um Ace und WB in dem Marineford Arc. Ich denke wir können gesittet über Kritikpunkte reden, aber bringt doch nix nur ab und zu rein zu gucken, unsachlich zu meckern dass alles kacke ist und wieder zu gehen wenn man drüber reden will? Man wird dich nicht lynchen, wenn du sachlich begründest was du denkst, auch wenn man deine Meinung nicht teilt.

Ich denke wir sehen jetzt sowieso Rocks Werdegang und damit auch WBs. Müssen gar nicht lange spekulieren und können es uns einfach angucken.

Wieso sollte Whitebeard etwas gegen seinen Ex-Kapitän gehabt haben?

Zurück
Top Bottom