GTA Next Gen

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Moses

L16: Sensei
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8 Nov 2002
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Moses85
Ich eröffne den Thread mal weil ich wissen will was ihr euch für Veränderungen wünscht.

Ich fände es gut wenn:

Man den Schwierigkeitsgrad einstellen könnte.
Daraus resultiert dann z.B.

Auf Easy muss mein sein Auto nicht betanken, auf Normal oder Hard verbraucht das Auto, Flugzeug aso. Benzin.

Man müsste mit den Leuten in der Stadt besser Kommunizieren können z.B. bestimmte Frauen ansprechen mit denen man sich dann verabreden kann.

Sein eigenes Gesicht sollte man dem Chara verpassen können.

Man sollte JEDES Geschäft ausrauben können.

Mehr Goodys z.B. wenn ein Golfplatz vorhanden ist das man auch Golf spielen kann.
 
Das man jedes auto mit dem detailgrad eines Midnight Club tunen kann. Es soll 5-6 mal so groß sein wie sein vorgänger. Eine richtig große auswahl an frisuren und klamotten. Den Eigenen Charakter selbst erstellen, wie bei MMORPG's. :o
 
Ich wünsche mir zuerst das dieser Thread ins Sony Forum verschoben wird.

Dann wünsche ich mir bessere Grafik.
 
Ich würde mir vorerst wünschen, dass der Autoklau etwas anspruchsvoller wird. Pff, keine Ahnung, wie genau...^^ Aber vielleicht dass bei einem unbemannten, stehenden Fahrzeug ein kleines Minispiel mit dem Dietrich á la Sam Fisher zum Einsatz kommt und man dabei noch versuchen muss, unbemerkt zu bleiben. Will man stattdessen ein bemannten Fahrzeug (das bspw. gerade an einer roten Ampel steht) stehlen, sind Reflexe gefragt und dann schaltet das Spiel in eine interaktive Zwischensequenz, in der man schnell genug die richtigen Tastenkombis eingeben muss, s. RE4 oder Shenmue. Auf dem Bildschirm spielt sich dann die Action ab und je nach dem, ob man alles schnell genug eingegeben hat, sieht man, ob der Protagonist aus dem Gerangel mit dem Eigentümer des Gefährts erfolgreich hervorgeht oder von diesem eins auf die Nüsse bekommt.^^


UND was ich mir noch ganz derb wünschen wären richtige RPG-Statistiken des Charakteraufbaus. San Andreas war schon mal ein guter Anfang, aber ich als Statistik-Freak^^ möchte endlose Zahlenwüsten von zig Skills und Attributen, von denen man alle nach dem Learning-by-Doing-Prinzip ausbaut und sich auch alle grafisch an dem Char bemerkbar machen (Fable lässt grüßen ;)).
 
Meine Verbesserungen:

- Die Geschichte sollte sich um die Mafia drehen und nicht um Ghetto.

- Wesentlich bessere Grafik

- Man sollte die Missionen wiederholen können, ohne dass man sie sich nochmal abholen muss (hat immer extrem genervt).

- Die Autos sollen besser aussehen und ein besseres Schadensmodell haben. Außerdem sollten es Lizensautos sein (letzteres geht sicher nicht).

- Kein Retrospiel, sondern die heutige Zeit (die blöden 80er haben genervt).

- Super Soundtrack

- Alle Häuser können betreten und ausgeraubt werden. Sie sollten außerdem wesentlich detailter eingerichtet sein.

- Man kann alles zerstören, was mit Waffen und Fahrzeugen zerlegbar ist.

- Schnelle Wasserfahrzeuge wie z.b. Jetski.

- Inseln im Meer.

Mehr fällt mir im Moment nicht ein. Kommt aber bestimm noch einiges dazu. ;)
 
The Truth schrieb:
Ich wünsche mir zuerst das dieser Thread ins Sony Forum verschoben wird.

Dann wünsche ich mir bessere Grafik.

1. Warum SONY thread? Ist doch eiin game also auch hier gut aufgehoben.
2.Die wirst du haben den Rockstar hat noch nie enttäuscht! ;)
 
Ice schrieb:
The Truth schrieb:
Ich wünsche mir zuerst das dieser Thread ins Sony Forum verschoben wird.

Dann wünsche ich mir bessere Grafik.

1. Warum SONY thread? Ist doch eiin game also auch hier gut aufgehoben.
2.Die wirst du haben den Rockstar hat noch nie enttäuscht! ;)

Weil das nächste GTA PlayStation 3 exlusiv ist :P
 
Das haben die doch auch bei GTA 3, VC etc gesagt und es kamm für PC und XBox :rolleyes:
 
naja wart wirs einfach ab :) ich möchte noch besser ess Animationen bei SA hatte er nich mal was in der Hand wenn er was gegessen hat :rolleyes:
 
Ich finde es sollte diesmal nur eine Stadt sein und halt noch die Landschaften mit Bergen, Dörfen usw. aber sollte schon nochmal bisschen größer als SA sein.
Bessere Grafik.
Kein Ruckeln.
Keine Pop-Ups.

Sonst ist alles schon in SA ok. :)
 
Vampir schrieb:
Ich finde es sollte diesmal nur eine Stadt sein und halt noch die Landschaften mit Bergen, Dörfen usw. aber sollte schon nochmal bisschen größer als SA sein.
Bessere Grafik.
Kein Ruckeln.
Keine Pop-Ups.

Sonst ist alles schon in SA ok. :)

Eine? Wie wärs denn mit SA+VC+LC nur noch mal viel größer und meere dazwischen. Sowie Bei SA da gabs auch eine Mission wo man nach LC fliegt, bloß noch selber hinfliegen können.
 
Ice du bist der beste. Alle bisherigen GTA Städte im neuesten GTA vereint. Das wäre wirklich die beste Idee.

:goodwork:

Ich hoffe sie verdoppeln auch die Musik in den Radiostationen. Bei San Andreas wars mir zu wenig Musik weil der Umfang auch größer war aber der Songumfang im Vergleich zu Vice City nicht gesteigert wurde.

Verbessern sollte man auch die KI der Passanten und die Steuerung während des Schießens.

Standardverbesserungen:

Kein Ruckeln
Keine Pop Ups
 
Jedes Haus sollte man Betreten können. Supermärkte in denen man Einkaufen kann.

5002 Post :D
 
Man sollte es auch so machen wie bei den XBOX versionen das man einfach seine eigene mucke von der festplatte spielen kann.
 
The Truth schrieb:
Ich hoffe sie verdoppeln auch die Musik in den Radiostationen. Bei San Andreas wars mir zu wenig Musik weil der Umfang auch größer war aber der Songumfang im Vergleich zu Vice City nicht gesteigert wurde.
Verdoppeln? Auf eine Blue Ray Disc passt sehr sehr viel Musik....... :D
 
Wie passend:

Take 2 schrieb:
With new hardware on the horizon, the industry is about to go through one of its periodic transitions, which should provide opportunities for Take-Two, Eibeler says. By the next console cycle's end, the CEO expects, Take-Two will be in same league as EA.

At the E3 conference in Los Angeles last week, I spoke with Eibeler about the coming transition, Take-Two's diversification efforts and the company's plans for Grand Theft Auto.

Q: You and Sony (SNE:NYSE - commentary - research) have had an exclusive arrangement with the Grand Theft Auto titles. Are we going to see a similar arrangement on the next generation of consoles?

When we announced that -- back [on] Grand Theft Auto 3 -- Sony was a big, big factor in the business and was a great partner of ours. We have [since] brought that brand to the Xbox and the PC market. It's just a wait-and-see attitude that we take to the market. [We] study the market and see [whether] that exclusive nature is good for the company at that time or if it's something that we might not want to do.

Q: So, the decision hasn't been made yet?

We haven't announced anything yet. It's a good position to be in, because we have the world's biggest brand and we have the hardware companies asking us, and certainly they want that product on their system. We will be finalizing that decision as we study the market.

Q: When will we see a version of Grand Theft Auto for the new consoles?

We haven't announced anything further. We're still enjoying sales of San Andreas.

Q: Grand Theft Auto is your flagship product, but beyond that franchise, where is Take-Two's growth going to come in the next console cycle?

Our goal is to first look at Rockstar and to build Rockstar. They have more assets and resources than they have ever had before, so that they can develop more product both "sequeling" games and extending their games, as well as developing new brands and extending their games to things like the PC and the PSP.

The growth will come, really, across the board. We think Rockstar can grow, we think our 2K publishing business can grow, and our distribution business -- Jack of All Games -- that I didn't talk about, is a $359 million business that will grow through the transition. But that probably will grow at a slower rate than the publishing.

Q: How do you nurture Grand Theft Auto so it continues to be a consistent performer for you?

Well, the good news is, one, we own that brand completely. We believe we have the best creative people in the business. And two, if you just look at their track record, they did Grand Theft Auto 3, and then Vice City came out and beat expectations in terms of game play. And then San Andreas came out and again beat expectations, so the bar got raised.

There hasn't been anything close to that in the industry -- Grand Theft Auto 3 being the biggest game to hit the market and then followed by two other products, one that outperformed and one that's tracking to outperform it. Those people are extremely passionate and extremely creative -- very, very driven. I'd say if there is one thing we are very confident, or most confident about, is our ability that they will deliver great product.

Q: The console makers are talking about broadening the audience for video games beyond the core gamers. With Grand Theft Auto and your Rockstar games, Take-Two largely seems to target that core gamers demographic. How important is it to branch out beyond that?

Grand Theft Auto was a product that, based on the unit numbers, has really become a mass product. We're approaching 12 million at the end of our last quarter on San Andreas. It shows that it's been [embraced by the masses] and that the core gamer market is growing, because it's a fairly sophisticated product to play.

Because a game is rated "mature" doesn't mean it's not mass market. The average age of a PlayStation 2 owner is still 20-plus. The Xbox owner is slightly higher.

Q: You're not concerned about reaching other potential customers beyond the core gamer?

We'll reach that audience through different types of products. We have Dora the Explorer. People don't realize that it's a whole different mentality that goes into making Dora the Explorer or Codename: Kids Next Door or Willy Wonka and the Chocolate Factory. For us to grow as a business, we have to look at all the different segments.

Q: Take-Two's been talking a lot about diversifying from its dependence on Grand Theft Auto. What are the key components of the diversification effort, and where are you in the process?

Sports, because it's so inviting, and because of the annualization. And because we had an opportunity to connect with the best developer of sports games.

The other diversification efforts are products that just fit outside the Rockstar umbrella. Some of that is more opportunistic. Some of that is with outside developers. Even within sports, to diversify from the licensed leagues, to properties that we own, like Amped and Top Spin.

Q: In terms of the sports segment, EA made a big splash earlier this year by signing exclusive deals with the National Football League and Disney's (DIS:NYSE - commentary - research) ESPN network. How much of a setback were those to Take-Two's sports efforts?

We took a shot with the NFL because we had done so well. We were making real inroads -- football being a very, very big market and a big part of the sports business. But I think we reacted pretty quickly to change the game a little bit. And the results were that Major League Baseball chose us because of our marketing plan, our innovative approach to baseball.

The NBA said, "I like the nonexclusive, competitive marketplace," and awarded us a five-year opportunity to market NBA products. Both hockey and college basketball are now leaning toward longer-term, nonexclusive arrangements.

Now we're surrounding those key licensed properties with other properties that we own, and make that whole sports franchise more important.

We didn't look upon [EA's NFL deal] as a loss, because we only had it for that one year. I don't think it changes our thoughts. But if you're asking, "Would we rather have the NFL?" Absolutely.
 
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