Game Developers Conference 2007

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Brubi

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Die Game Developers Conference ( GDC ) 2007 rückt immer näher, genauer findet sie vom 5 bis 9 März 2007 statt.

Will Daher einen GDC Thread eröffnen, wo alles über Die GDC hier Besprochen werden soll, mach mal den Anfang:


Erstmals seit 1999 wird Shigeru Miyamoto, genialer Kopf hinter Spielen wie Mario oder Zelda, eine Keynote abhalten.
Genauer gesagt wird er mit dem Thema "A Creative Vision" die Game Developers Conference eröffnen.
Darin beschreibt er den anwesenden Entwicklern seine kreativen Prozesse hinter Soft- und Hardwareentwicklungen.
 
Am meisten freu ich mich auf den Vortrag von Suda 51:
Session Description
Creating successful games from original IP

Grasshopper is not a big company, and each member of our staff has something important to contribute to the games we make. Just like in a band, if the one of the members leaves, the product and the team is forever changed.

Game creators should be faithful to their vision and instincts, if original games are what interest them. The players in turn will respond favorably to this originality, as there's an innate desire to experience something new. There is severe stagnation in terms of game design these days however, as creators are afraid of taking risks. This talk will discuss our production style at Grasshopper, which is rooted in appreciation of our native Japanese culture and aesthetic. This is how I worked as director, game designer, and scenario writer for Killer7 and the upcoming title, No More Heroes.
Klingt schonmal genial.

Und dann wären da natürlich noch Aonuma und Kondo.
Mark Morris wird sicherlich auch noch Interessantes zu sagen haben (mal sehen, wie er dieses Jahr den Publishern gegenüber steht).

Und beim IGF sind auch wieder ein paar schöne Spiele dabei.
 
Sims (Wii) wird auch auf der GDC ein grösseres Thema für EA sein...

EA's Robin Hunicke has also been announced as presenting the lecture "Big Results: Redefining a PC franchise for Nintendo Wii", which "examines the core systems of the Sims PC games, explores its various console incarnations, and discusses how new gameplay opportunities emerge when the franchise is examined in light of opportunities made available by the Nintendo Wii."

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=12499

Hoffentlich gibt es auch nen neuen Trailer mit mehr AA ^^

Für Wii Fans wird die GDC wohl nochmal besonders interessant... :)
 
Oh, ham wa scho wieder bald März? :D
Hmm letztes Jahr blieb ja einiges aus ;)
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Wieso hätten sie auch kurz vor der e3 auf der gdc großartig was neues zeigen sollen....dieses Mal ist die GDC schon wichtiger....
 
Sasuke schrieb:
Wieso hätten sie auch kurz vor der e3 auf der gdc großartig was neues zeigen sollen....dieses Mal ist die GDC schon wichtiger....

Jo, aber immer schön auf die PR Trommel dreschen ;)
Ich liebe es, kein Wunder das die Events seit Jahren nie das halten was sie versprechen^^
 
Blitz Games talking Wii at GDC

Another GDC conference, this one from Blitz Games. The keynote is entitled “Creating Innovative Launch Titles for the Nintendo Wii and Its Unique Controller”. Check out a summary below.

Creating a launch title is never easy, especially when the console offers something that no one has seen before! This session offers insights from Blitz Games, the developers of SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab and how we approached developing a key launch title for the Nintendo Wii platform.

As the game featured over 10 individual control systems, including flying, driving and platforming, we had to approach each of these with a clear idea of what would be an innovative way of using the controller, while also ensure that the target audience still get the most out of the game. How do we approach traditional platforming levels with this control system? How do we convey and explain the unique controller uses to the user in game? How do we achieve consistency of use over the whole game at the same time as supporting the many varied features? These are all questions that needed to be answered.


http://www.codenamerevolution.com/?p=3974
 
wäre ja perfekt um endlich ein Shenmue III anzukündigen... :angst:
irgendein hersteller muss sich doch diese perle sichern^^
 
Fabula schrieb:
wäre ja perfekt um endlich ein Shenmue III anzukündigen... :angst:
irgendein hersteller muss sich doch diese perle sichern^^

LOL

@Topic
Viracious Visions to speak at GDC about Wiimote

Talk about what could be the greatest GDC ever! Here is another lecture/keynote featuring third-party developers Viracious Visions. The speakers will be Jesse Raymond and Mike Chrzanowski, who’ll discuss the challenges they faced with moving development from a standard controller to the Wii Remote. The 60-minute lecture will allow attendees to learn “about decisions paths, pitfalls and solutions they are likely to encounter while developing controls for the Nintendo Wii.” The audience is generally for those designers and engineers who are interested in Wii development.
https://www.cmpevents.com/GD07/a.asp?option=C&V=11&SessID=3723

GDC wird langsam zum Wii Event ;)
 
Sasuke:

GDC wird langsam zum Wii Event

Ohja, gibt ja auch einiges Anzukündigen und das Geheimniss wird gelüftet :o



:P


Wollte eigentlich das Thema nur im BigN Forum stellen aber es handelt sich ja um ein Event wo auch Sonys und die MSler was zu sehen bekommen..

Obwohl ( bis jetzt ) nichts bekannt ist über deren Themen :hmpf:

Wo bleiben den die ganzen News, was MS und Sony auf der GDC zu Sagen haben bzw. Besprechen wollen :-?
 
Ich freu mich besonders auf Peter Molyneux' Vortrag zu Fable 2 :)

gamefront schrieb:
GDC: Peter Molyneux hält Fable 2-Vortrag

10.01.07 - Peter Molyneux von Lionhead wird auf der Game Developers Conference (05.03.07 - 09.03.07, San Francisco) über das Rollenspiel Fable 2 sprechen.

In seinem 60-minütigen Vortrag will er u.a. eine völlig unerwartete neue Funktion von Fable 2 enthüllen.
CLICK (CMPEvents: 'Peter Molyneux')
 
Sasuke schrieb:
Was soll Game 3.0 sein ?
PS1 -> Game 1.0, PS2 -> Game 2.0, PS3 -> Game 3.0, oder kurz: Marketinggeblubber

Sony sieht sich schon als Erfinder und Revoluzzer des Videospielens an. :lol:
bonk.gif
 
hoffentlich gibts neues material zu heavenly swords und lair,die games werden ownage
 
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