Feel the Magic!

TheProphet

L99: LIMIT BREAKER
Thread-Ersteller
Seit
30 Apr 2002
Beiträge
62.441
Project Rub aka. I would die for you, hat nun seinen Namen für das US

Publikum erhalten und der lautet Feel the Magic, was hinzukommt: Es wird sogar ein Launchtitel, von wegen nur was für Japaner, Sonic Team wirds wohl auch in Europa als Launchtitel anbieten, deswegen hier schonmal ein paar aktuelle Screens zum game:

924307_20040924_screen001.jpg
924307_20040924_screen002.jpg


924307_20040924_screen003.jpg
924307_20040924_screen004.jpg


rub_screen002.jpg
924307_20040924_screen005.jpg



IMO sehr ansprechendes Design, da haben die Leute bei Sega ganze Arbeit geleistet, braucht sich vom Style her nicht hinter einem Killer7 zu verstecken, könnte zum Geheimtipp am NDS werden...
 
Das erste Video

und noch ein Minigame, dass sich sehr interessant anhört.

Show your lung power in this unique challenge where you must blow out a series of candles. Blow onto the system...your breath power and duration will be registered by the Nintendo DS' microphone, and represented on the screen as you watch the candles extinguish by the wind. Don't blow too long or your on-screen persona will get lightheaded and dizzy, wasting precious candle-blowing time.
 
Das Video geht bei mir hier wieder nicht. :(

Das Spiel ist mir schon etwas suspekt.

Und übrigens, den Tread gibt es doch schon. Klick mich!!!
 
Ich verstehe einfach nciht, wie da Spielspaß aufkommen soll? :-?
 
Becks schrieb:
Gut, dann schreibe ich da rein, dass ich trotz des Videos nicht weiß, worum es hier geht. :oops:

Ich auch nicht, aber der Stil gefällt mir und die Leute im Video hatten Spaß, also irgendwas wird an dem Spiel schon dran sein ;)
 
Becks schrieb:
R_Kelly schrieb:
Ich verstehe einfach nciht, wie da Spielspaß aufkommen soll? :-?

Und ich weiß immernoch nicht, was da von statten geht.... im anderen Thread steht was von reiben!? :-?


Ok, da kann Spaß aufkommen, das weiss ich. :lol:


Ne aber mal im Ernst, ich habe das Video ja noch noch schauen können, aber wie weit sind wir schon mit dem Cybersex das SEGA das auf dem DS schon rausbringt. :oops:
 
Wie ich oben geschrieben habe, hieß es früher project Rub, deswegen das mit reiben. Grund: Rub und love werden im japanischen gleich ausgesprochen und so wurde aus dem Spiel um die Liebe plötzlich das Reib-Projekt. Und der Topic Titel ist nun der offizielle Launchtitel für das game.

IGN hat ein Preview gemacht:

ign schrieb:


October 05, 2004 - As Nintendo has pointed out, the Nintendo DS system and its unique capabilities is made primarily to encourage creative game design. Developers are free to their hands at utilizing new elements, like a touch screen, microphone, and second display in their products, and it's clear that, after playing Sega's launch title, these game designers are having a blast trying new things in their project.

Sega's first Nintendo DS game, previously known as Project Rub and revealed as Kimi no Tame Nara Shineru ("I Would Die for You") is coming to the US as Feel the Magic: XY-XX. And yes, the game is as quirky as the title. Sega recently invited me down to their offices to wrap my hands around this unique collection of challenges. Whether the game is a success remains to be seen, but at the very least, I had a goofy smile on my face nearly the entire time I played the game. That should say something right there.

Feel the Magic: XY-XX follows the game's protagonist: you. You're out to score the affection of a particular beauty, and to really get in with her you'll partner up with a group of celebrity super performers in bunny ears: the Rub Rabbits. To really impress the girl of your dreams, you must partake in a series of absolutely whacked out challenges that will really get her attention.

The game is created in a very cool and unique art style that's reminiscent of the iPod commercials...something that hasn't really been seen in a videogame before. This style puts the DS' 2D and 3D capabilities to use...in many places, those silhouette characters are actually realtime 3D models. The story's told in comicbook fashion, where each panel unfolds to show what's going on in the game.

It's clear that Sega's not exactly taking the game or its situations seriously. I mean, right when the game boots up, you're faced with a warning screen:

"Do not attempt to recreate any of the situations in this game."

And when you're faced with some of the situations in the game, you'll wonder, just as I did, just how it would be at all possible to actually recreate them. Is it a joke, or are they serious? After playing through some of the challenges in Feel the Magic: XY-XX, I'm willing to wager it's the second of the two.

The US version is still being finalized for its launch this November, but Sega let me get my hands on several of the game's thirty mini-game challenges. Get ready for the weird:

Challenge one: Through a ridiculous circumstance, you must rescue an assortment of marine animals that have been accidentally swallowed by one of the characters. By using the touch screen of the DS, you must push the fish around the stomach and try to force them up the esophagus before they escape down the "other end." The lower screen shows the quivering stomach, while the upper screen shows the creatures escaping out of the character's mouth when he "gags."

Challenge two: Wash the girl. The girl of your affection gets dirt all over her, and, being the gentleman that you are, you must wipe her clean of the crud. By using the touch screen, you'll wash the dirt spots off her arms and face...but don't rub too forcefully or she'll get irritated in more ways than one. She coos and grunts at you as you clean her off, which should get you some glances if you play this game in public.

Challenge three: Show your lung power in this unique challenge where you must blow out a series of candles. Blow onto the system...your breath power and duration will be registered by the Nintendo DS' microphone, and represented on the screen as you watch the candles extinguish by the wind. Don't blow too long or your on-screen persona will get lightheaded and dizzy, wasting precious candle-blowing time.

Challenge four: Scorpions! Your girl is suddenly covered in creepy crawly, dangerous bugs, and you'll need to pick 'em off one by one. Since she doesn't trust you, she'll get extremely upset at you if you touch her instead of the scorpions. So it has to be a careful but quick task of tapping the stylus on the scorpions and ONLY the scorpions. Don't let her get mad!

Challenge five: Treasure hunting! Your "girlfriend" has tripped on the beach and lost a lot of her possessions. It's you to the rescue again, as you'll need to dig through the sand to get each of the items she's looking for. On the upper screen, she'll call out the exact item in mind...and on the lower screen, you'll need to scratch at the sand to reveal several hidden items. Uncover the right item and she'll love you for it. Uncover the wrong item, and she'll get mad. It's key to look at the details of the item, because several object look the same when covered by sand.

Challenge six: It's the running of the bulls! In this boss "battle", a stampede is taking place and you'll need to eliminate charging bulls as they're running towards you. Tapping them will remove them from play, but some bulls are stronger than others and require much more tapping to get rid of them. You'll be penalized if you tap on a human that happens to get in the way...so make sure your aim is true.

This was just a taste of what's to come out of Feel the Magic: XY-XX. According to Sega, the game will use the touch screen and microphone controls exclusively in all of these challenges...the D-pad and action buttons will not be utilized at all. Deeper into the game, the storyline unfolds a rivalry between you and another character who's also after the girl of your dreams. It will be interesting to see how all of these minigame challenges tie together into a cohesive adventure game design...but at the very least, Sega's created one of the most unique and pleasantly whacked-out game concepts since Nintendo's Wario Ware series.

Ein durch und durch durchgedrehtes game, auf jedenfall...
 
lol is ja mal voll pervers, das Video irgendwie :D

Man sieht ja zwischendurch, wie Leute das Game spielen. Die rubbeln dann auf dem DS rum. Dieser ist aber verpixelt dargestellt, wie bei vielen japanischen Pornos, wo die primären Geschlechtsmerkmale auch zensiert sind..... ääääh.... hab ich mal gehört :P
Dazu die Stimme immer "rub it rub it!" ^^

hrhr sieht aber schon sehr stylish aus
 
hrelescu schrieb:
Show your lung power in this unique challenge where you must blow out a series of candles. Blow onto the system...your breath power and duration will be registered by the Nintendo DS' microphone, and represented on the screen as you watch the candles extinguish by the wind. Don't blow too long or your on-screen persona will get lightheaded and dizzy, wasting precious candle-blowing time.

Na, wenn das nicht innovativ ist, und erm... WO außer auf dem NDS kann man das denn sonst in der Art spielen? Hier gilt das Argument: "Kann man genausogut mit dem Analogstick spielen" wohl eher nichtmehr :lol:
 
MTC001 schrieb:
hrelescu schrieb:
Show your lung power in this unique challenge where you must blow out a series of candles. Blow onto the system...your breath power and duration will be registered by the Nintendo DS' microphone, and represented on the screen as you watch the candles extinguish by the wind. Don't blow too long or your on-screen persona will get lightheaded and dizzy, wasting precious candle-blowing time.

Absolut cool. Genau soetwas erwarte ich vom Nintendo DS. Jetzt gibt es sichlich einige Stimmen, sagen werden, es sei total lächerlich. Aber eine neue Erfahrung im Videospielsektor ist es allemal. Wer weiß, womit uns die Entwickler beim Nintendo DS noch so überraschen. :)
 
Details zu den Minigames von Feel the Magic XY/XX


Die Redakteure von IGN durften bereits erste Herausforderungen aus dem Sega-Spiel Feel the Magic XY/XX meistern. Wir haben das für euch einmal zusammengefasst.:

feel01.jpg


1. Herausforderung: Hier muss man einige Seetiere retten, die von einem der Charaktere gegessen worden ist. Mit dem Stylus muss der Fisch so bewegt werden, dass er den Weg unverdaut oben wieder nach draußen findet, bevor es in den Darm geht.


2. Herausforderung: Die Angebetete hat sich besudelt und man darf sie wieder sauber reiben. Sie gibt dabei gurrende und grunzende Geräusche von sich. Man muss jedoch darauf achten, vorsichtig zu sein, um sie nicht zu verletzen.


3. Herausforderung: Einige Kerzen sind auszublasen. Dazu bläst man einfach in das DS Mikrofon und es erkennt das Pustgeräusch. All zu lange sollte man jedoch nicht pusten, sonst läuft der Charakter rot an und man benötigt länger, um alle Kerzen auszublasen.


4. Herausforderung: Ein Haufen Skorpione hat die Angebetete befallen. Mit dem Stylus müssen sie berührt werden, damit sie wieder verschwinden. Die Angebetete hat jedoch noch nicht volles Vertrauen in den Spieler und so sollte man verhindern, sie zu oft zu berühren und sich auf die Skorpione konzentrieren.


5. Herausforderung: Verschiedene Besitztümer der Angebeteten sind über den Strand verstreut und man muss sie wieder ausgraben. Dabei wird auf dem oberen Bildschirm dargestellt, welches Objekt die Dame gerne als nächstes zurück hätte.


6.Herausforderung: Man wird von einem Haufen Bullen angegriffen und man muss sie mit dem Stylus berühren, damit sie verschwinden und nicht mehr zur Gefahr werden können. Ziel ist es, zu überleben, jedoch keine Menschen zu berühren, die sich unter die Tiere mischen.

===============================================
Ich weiss ja nicht, aber das Spiel ist irgendwie schon etwas komisch. :oops:


Quelle
 
Der Style gefällt mir, bisher das grafisch beste NDS Spiel in meinen Augen.

Nur leider ist das Gameplay zu doof für mich, ich spiele lieber Spiele die Sinn machen statt Spiele die nur Ulk sind. Das rubbeln ist auch nichts für mich, vielleicht bin ich ja noch nicht bereit für diese "Revolution" ;)
 
R_Kelly schrieb:
2. Herausforderung: Die Angebetete hat sich besudelt und man darf sie wieder sauber reiben. Sie gibt dabei gurrende und grunzende Geräusche von sich. Man muss jedoch darauf achten, vorsichtig zu sein, um sie nicht zu verletzen.

Stichwort: Freundin zu Tode rubbeln :lol:
 
Zurück
Top Bottom