Xbox360 Fable III

Im Netzt steht überall, dass Fable 3 bei der Edge bereits eine 9/10 bekommen hat.
 
Ich versteh irgendwie nicht, wie man sich nach Fable II so hypen lassen kann... so toll wars dann wieder nich :ugly:
 
was hat eig fable 2 bei der edge bekommen ?

auf jeden fall soll die welt viel größer sein als die von fable 2 und die ladezeiten sollen kürzer sein

Ich würd sie mir nicht nur größer, sondern auch wesentlich offener vorstellen. Nichr nur mehrere Gebiete, die durch einen Schlauch miteinander verbunden sind. Muss bei der Gelegenheit immer Fallout 3 und Oblivion erwähnen... bloß bitte ohne den Baukasten.
 
Gibt es eigentlich deutsche Untertitel die man dazuschalten kann, wenn man die englische Tonspur runtergeladen hat?
Konnte man das bei Fable II machen?
 
häh da steht die aktion ging vom 18. - 24 oktober? die läuft doch schon länger :-?

Soweit ich weiß nein. Vorher gabs die Aktion mit den bestimmten Spielen. Die erste Woche war z.B. Medal of Honor dran, in der zweiten dann Fallout: NV. Die soll 9 Wochen laufen und in jeder Woche nen anderes Spiel behandeln. Ob die noch läuft weiß ich nicht. Aber da diese "9,99€-Aktion für jedes Top Game"-Aktion nur kurz lief, sollte es ab morgen eigentlich normal mit der anderen Aktion weitergehen. Vielleicht ist dann ja sogar Fable III in dieser oder der nächsten Woche dran.


was hat eig fable 2 bei der edge bekommen ?

Auch eine 9/10.
 
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@sisxoo

auch 9/10 - fand Fable 2 schon wirklich gut. Es gab nur so kleine Macken die mich unglaublich genervt haben - z.B. dass die Interaktion mit den NPCs einfach lächerlich wirkte und diese praktisch seelenlos waren oder die verdammt langen Ladezeiten. Das scheint ja mit Fable 3 mehr oder weniger behoben zu sein.

Ich versteh irgendwie nicht, wie man sich nach Fable II so hypen lassen kann... so toll wars dann wieder nich :ugly:

ich weiß es auch nicht - aber Fable 2 war schon mal verdammt gut und Fable 3 bringt so einige Elemente, die das Game so richtig richtig gut machen könnten. Ich hab bei Fable 3 ein wirklich gutes Gefühl. Besonders, dass der Held eine Stimme hat und es Zwischensequenzen gibt gefällt mir als Cineast besonders gut. Und soweit ich weiß, soll nun JEDE (!) Entscheidung einfluss auf den Spielverlauf haben - bin da mal gespannt.
 
@sisxoo

auch 9/10 - fand Fable 2 schon wirklich gut. Es gab nur so kleine Macken die mich unglaublich genervt haben - z.B. dass die Interaktion mit den NPCs einfach lächerlich wirkte und diese praktisch seelenlos waren oder die verdammt langen Ladezeiten. Das scheint ja mit Fable 3 mehr oder weniger behoben zu sein.



ich weiß es auch nicht - aber Fable 2 war schon mal verdammt gut und Fable 3 bringt so einige Elemente, die das Game so richtig richtig gut machen könnten. Ich hab bei Fable 3 ein wirklich gutes Gefühl. Besonders, dass der Held eine Stimme hat und es Zwischensequenzen gibt gefällt mir als Cineast besonders gut. Und soweit ich weiß, soll nun JEDE (!) Entscheidung einfluss auf den Spielverlauf haben - bin da mal gespannt.

Ich bin da auch relativ zuversichtlich. Fable II hatte seinen ganz eigenen Charme. Der Stil und die gesamte Atmopshäre waren schon besonders. So als würde man eines von Grimms Märchen nachspielen. Die 100.000 Macken die das Spiel hatte haben das Gesamtbild nur leider etwas getrübt.

@Giesen: Wozu brauchst du deutsche Untertitel?
 
wofür? fürs hypen? ;) eigentlich hasse ich es... aber wie gesagt... Fable 3 hats mir irgendwie angetan. Hoffentlich werd ich nicht enttäuscht wie bei GTA4.


fürs hypen und informationen :v:
ich hoffe und bin mir eig ziemlich sicher dass fable 3 besser als fable 2 wird :)
trotzdem sind neue fehler nicht ausgeschlossen :v:
 
so habs vorbestellt. Mal sehen wies wird^^ außerdem darf ich nun meinen eigenen Einwohner designen und eine Quest mehr im Spiel spielen.

Alternativ wollte ich erstmal AC2 nachzocken, aber F3 reizt mich irgendwie mehr.
 
die gibt es auf jeden fall - sieht man sogar in den Videos.

bin ein kleines bisschen Gehyped, weshalb ich grad alles lese, was mich nicht zu sehr spoilert und bin darauf gestoßen:

Um die Geschichte besonders dramatisch zu gestalten, habe man sich an historischen Ereignissen orientiert, erklärte Molyneux. Die Dialoge und Szenen wurden von Theaterschauspielern durchgespielt und entwickelt. Fable 3 werde kein herkömmliches Aufbauspiel, bei dem man die Steuerrate justiert oder neue Geschäfte und Handwerksbetriebe aufbaut. Stattdessen müsse der Spieler immer wieder Entscheidungen treffen, die sein Königreich in einen Wohlfahrtsstaat oder eine tyrannische Diktatur verwandeln.

quelle: http://www.heise.de/newsticker/meldung/Fable-3-kann-Kanzler-752093.html
 
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Lionhead's Josh Atkins Talks Fable III's Mission Structure, Mission Variety & Your Time as King

How does Fable III’s mission structure differ from that of Fable II’s? And what can we expect to do outside the main quest in terms of activities?

Structuring a game like Fable is really tricky because we have to balance out a strong narrative against periods of nonlinear story telling. Because of this problem the previous versions of Fable felt a bit like the core story, the side quests and simulation did not have a lot of overlap and honestly everything felt quite self-contained. In Fable III we have worked hard to try and make it feels as if all these aspects of the game are well connected and that everything you do in the game is part of the narrative and your overall goals. One way we accomplished this is by creating the idea of ‘followers’ who are the individuals you collect who believe your hero would make a great leader. The player can collect followers by doing any kind of quest as well as by simply interacting with the simulated villagers across the game.

In isolated missions in Fable II, your outcomes often shaped the environment. Can we expect to see that mechanic return in Fable III? If so, how often will we see these sort of situations and will your decisions be more widespread this time?

Giving the player the ability to shape the world based on the decisions they make in the game is a huge part of Fable. It is an aspect of the game that is both fun to play (hopefully) but also fun to design and concept! In Fable III the player will have many aspects to truly change the world in ways that we’ve never done before in the past. For example once you become the ruler of Albion you will have the opportunity to do simple things like change the castle to more serious things like draining Bower Lake to mine it. The really interesting thing is that some of these judgements that change the world can also open up new levels and new quests which we hope players will find pretty cool.

med_Quests_03.jpg


Obviously the touch mechanic is one of the big innovations for Fable III this year. How much of a part will this play in the general missions and what have you done to make sure you don’t rely on it too much?

The term’ touch’ can mean a lot of things in regards to Fable III. The origin of the idea is built around an attempt to emotionally root the player into the game. When we think of features for Fable we often discuss what we want the player to ‘feel’ and how that feature will matter emotionally to the audience. Overall we felt that actually being able to touch another character or another player created an immediate emotional bond with that character. Therefore the touch mechanic can mean holding a child’s hand as you rescue them from a cave full of wolves, it can mean hugging a co-op player, it can mean kissing your spouse and it can mean shaking hands as you promise to make someone’s life better if they follow you.

A lack of mission variety can be a massive issue for most free-flowing games. What have Lionhead done to ensure that the missions stay varied – both main quest lines and side missions? And what sort of variety can we expect? Should we expect plenty of set-pieces?

The short answer is ‘yes’ you should absolutely expect a lot of unique experiences across both the core story quests as well as a lot of unique side quests. Overall we do our best to ensure that each of the core narrative quests feels extremely varied and unique but on top of that we create a substantial number of unique side quests that have unique creatures, stories and mechanics. One of my favourite side quests is one where the player gets transported on to an Albion Table Top game and must complete a quest for the three table top players.

Are you worried that making the game more accessible – simplistic combat, less RPG aspects, etc – will alienate the already established fan base? What have you done to make sure the game appeals to them as much as the first game did many moons ago?

This is a really interesting question because accessibility has been a paramount pillar for Fable since the first game. Our goal has always been to create an accessible experience that also has a lot of depth. Overall we like the fact that Fable is easy to understand, fun to play and a game that anyone can complete. With all that being said I do think we still want a certain amount of intensity from the game and if the game is so easy that the player just sits back in their couch and stops caring then I think we have made a mistake. Therefore a lot of our set piece moments in Fable III revolve around interesting and compelling combat encounters that really raise the blood pressure and create a sense of thrill and intensity.

Very little has been said about the latter part of the game when you’ve become King. How much of that makes up the overall Fable III experience and are you concerned that by potentially not revealing your hand for that, potential buyers won’t realise what they’re missing?

To be honest the reason we have not shown the ‘rule’ portion of the game is because we felt that showing it out of context without the player feeling like it’s their kingdom, their promises and their responsibility would be a mistake because it would not convey the kind of emotions we are aiming for. Personally I have avoided describing ruling as a percentage of the game because I think the amount of time players spend in ruling will vary across our audience. Overall the most import thing is not how much time the player spends in ruling but whether or not they feel like the ruler. The goal of that portion of the game is to make the player feel responsible for Albion and if they do and the player spends time thinking about ‘what is the right thing to do” and ‘how do I keep my promises’ then I think we have been successful.

http://www.xbox360achievements.org/...ure--Mission-Variety---Your-Time-as-King.html
 
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Mensch, das kommt ja schon "gleich" raus. Irgendwie gar nicht mitbekommen. :ugly: Ich bin aber dennoch gespannt auf das Spiel. Teil 1 +2 haben mir beide gut gefallen, trotz ihrer Macken. Aber einen meiner Hauptkritikpunkte, nämlich das der Held sehr unpersönlich wirkt, haben sie mit der Stimme ja ausgemerzt. Klasse sind auch die vielen bekannten Sprecher: John Cleese ftw. :D
 
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