Eternall Darkness 2 ???

Ja niedrige Qualität die andere Entwickler verzweifelt versuchen erreichen zu wollen wenn man dem Bericht glauben darf immerhin reissen die sich ja um Entwickler denen Nintendo auf die Beine geholfen hat, zähle doch mal ein paar schöne Beispiele von Typischem Nintendo "Pfusch" auf.

Also wenn wir jetzt mal von schrottiger Hardware absehen würden mir da spontan Sachen wie 90% des kompletten Wii Software Lineups einfallen. :goodwork:

Und so wie es momentan um die WiiU steht hat sich Nintendo da wohl auch nicht mit Ruhm bekleckert.
 
Bei dem ganzen Durchschnittsgames die Nintendo mittlerweile selbst bei ihren ehemals wichtigsten IPs raushaut wundert mich das doch sehr.
 
Scheint das Studio, beziehungsweise die verantwortlichen Leiter selbst Schuld zu haben an dem Untergang.
Hört sich alles nach totalem Chaos und schlampigger Arbeit an, natürlich will dann keiner Spiele von denen - weder Gamer noch Publisher :(


Also wenn wir jetzt mal von schrottiger Hardware absehen würden mir da spontan Sachen wie 90% des kompletten Wii Software Lineups einfallen. :goodwork:

Und so wie es momentan um die WiiU steht hat sich Nintendo da wohl auch nicht mit Ruhm bekleckert.

Bei dem ganzen Durchschnittsgames die Nintendo mittlerweile selbst bei ihren ehemals wichtigsten IPs raushaut wundert mich das doch sehr.

Kann man Eternal Darkness 2 nicht in den Nintendo-Bereich rüberretten damit dieser Thread von diesem Blödsinn verschont bleibt ?
Ich dachte Nintendo besitzt die Rechte an der IP - zumindest wurde die Marke immer von Big N erneuert.
 
Silicon Knights sind leider tod...

Silicon Knights staff now fewer than 5

Former employees say studio shirked X-Men: Destiny duties to focus on unsuccessful Eternal Darkness 2 pitch, now a shell of former self


Silicon Knights® is a guild of talented individuals dedicated to creating groundbreaking video games....

siliconknights.com

After 20 years and eight games, developer Silicon Knights is on the ropes, according to Kotaku. In a feature detailing the troubled development of X-Men: Destiny with anonymous former employees of the studio, the site reports that Silicon Knights has dwindled to a staff of fewer than five, and that's including company president Denis Dyack.

The feature paints a dim portrait of Dyack's behavior during X-Men: Destiny development, with the former staffers describing him as aloof and disconnected during the game's creation. They also suggested that the studio head was more concerned with putting together a pitching demo for Eternal Darkness 2 than working on Destiny. The developers said Dyack had as much as 40 percent of the studio--including numerous senior people--working on the sequel to the studio's acclaimed GameCube effort from 2002 instead of the Activision super hero game.

"At SK, publishers are viewed with an extremely adversarial perception," one source told the site. "Instead of a symbiotic relationship, it was essentially parasitic. The less Activision knew about the goings-on at SK, the easier it was for Denis to spin his web of warped reality with them."

Development on X-Men Destiny proceeded slowly, with one developer telling the site, "We seemed to intentionally tank the game." The studio reportedly asked Activision for a lengthy extension on the game that would have increased its budget by about 35 percent. Eventually, Activision announced the game publicly and put the Silicon Knights logo on a trailer, which developers said forced the studio to get serious about the game in a bid to save its reputation, with six-day-a-week, 10-hour-a-day minimum crunch being imposed (and worsening as the game neared launch).

X-Men: Destiny hit shelves in September of 2011, and met with critical disdain and consumer disinterest. Shortly after, the studio confirmed layoffs of 45 staffers after a project was cancelled. The developer's struggles continued, as it lost a high-profile lawsuit against Epic Games over its Unreal Engine license earlier this year, and underwent another round of layoffs. At the time, Dyack said, "We are scaling back to a core group and focusing all our efforts on future opportunities."

Quelle:
http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-10-26-silicon-knights-staff-now-fewer-than-5-report
 
dennis dyack hats verschissen..
..aber wenn man sich die berichte der letzten tage anschaut und meldungen in der vergangenheit berücksichtigt, muss man einfach zu dem schluss kommen dass sie selbst schuld an ihrer lage sind. scheinen sich selbst nach eternal darkness etwas überschätzt zu haben und als nintendo weg war blieb nicht mehr viel genialität übrig..bleibt nur die frage was mit eternal darkness wird...
 
Zuletzt bearbeitet:
Dyack hat einfach einen an der Waffel.

Meine Liebelingsstelle aus dem Interview ist übrigens:

"I distinctly remember a theater review of the ‘Chinatown' level, which was so broken that it was completely unnavigable, even by the lead designer playing it," a source says. "Dyack's only note was that the ‘lights should be more red.' In another instance, he thought the final boss fight should be interrupted by ‘a challenge room'—his favourite thing from Too Human."

The lights should be more red :rofl3:
 
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