Binary Domain ( team yakuza goes multi )

KazumaKiryu

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The team behind PlayStation 3′s Yakuza franchise has announced a brand new title in the latest issue of Famitsu. Binary Domain, as it’s named, is set in Tokyo during the year 2080 and has a sci-fi robot theme with a focus on competitive online multiplayer and high-level enemy AI. While the game is being developed in Japan, a few overseas staff members are also a part of the game’s development team.
Toshihiro Nagoshi, who’s working on the upcoming title, told Famitsu that they’re targeting a worldwide audience with Binary Domain. He also revealed that the concept for the game originally came to the team back when Yakuza 3 was in development.
Binary Domain takes place in Tokyo, 2080. The city is split into two sectors, one for the rich and one for the poor. The poor sector is reminiscent of Tokyo today, with some minor devastation here and there.
According to Nagoshi, a battle between man and robot is one of the key pieces to the story. While he couldn’t explain why this battle exists, he did say that robots are a big part of everyday life in 2080, even running the world’s main operations.
The game will feature a lot of heavy themes, revealed Nagoshi, according the theme of life, itself. It’ll make the player reconsider what their life actually means.
On the subject of overseas staff, Nagoshi said that there was a debate at first on whether or not the game should take place in Japan — considering it was targeting an international audience. They eventually decided on Tokyo because Nagoshi felt that its easier for someone who was raised in Japan to make a game involving deep human drama if the setting is Japan. He also believes that there is no point in having Japanese staff make a game if the setting is based overseas.
Binary Domain‘s voice work will all be done by overseas actors. The game’s cutscenes and the likes will be done by Japanese staff, however.
On gameplay, Nagoshi shared a few details. He said enemy AI will be at a level unseen by gamers before. The development team has done continuous research to assure the game’s AI is the highest level in the world. Regarding online, Nagoshi said it’s a big focus and that the player will feel a connection to other players. He didn’t dive more into detail.
Can’t wait to hear more? We’ll get our first official look at Binary Domain on December 1 at 5pm Japan Time on Famitsu.com and Sega’s official website. Stay tuned.
 
"with a focus on competitive online multiplayer"

siehste, genau sowas meinte ich :kruemel:
 
ja ein multiplayer ist natürlich super mies und zieht die story sowie jegliche qualität des spiels in die tiefe , hat man ja schon zuletzt an AC:B gesehen
 
ja ein multiplayer ist natürlich super mies und zieht die story sowie jegliche qualität des spiels in die tiefe , hat man ja schon zuletzt an AC:B gesehen

da "competitive multiplayer" eine große rolle spielt, kannst du schon diverse rückschlüsse aufs gameplay im Hauptspiel ziehen :)
dass so ein Ausnahme MP wie bei Brotherhood kommt glaube ich kaum.
 
sieht echt net so berauschend aus,vor allem furcthbare animationen selbst in den cutscenes....wenn die japaner amis designen sehen die irgendwie immer so 0815 aus

story könnte aber ganz ok werden denk ich
 
wie ich erwartet habe ein 0815 shooter ala Gears. Dämliche auf Ami gedrillte Chars, aber dafür ein recht interessantes Setting.
Hoffentlich bleibt das ein einmaliger Ausflug. Der VKZ Flopp ist aber eh schon vorprammiert. Wo ein Vanquish scheitert wird das hier sicher nicht Erfolg haben.
 
Zuletzt bearbeitet:
erster trailer sah schonmal sehr geil aus
ich hab ja echt befürchtet die gerüchte werden wahr und man spielt einen glatzköpfige space marine :ugly:

leider wird noch die alte yakuza 3 engine benutzt :/
aber dennoch steht uns da ein absolutes top game ins haus
jetzt würd ich gerne ein bisschen ingame sehen denn ich bezweifel das nagoshi ein pures ballerspiel macht :happy2:
 
Totaler Crap...schlechtestes Charadesign ever. Und was haben die Roboter da bitte als Steuereinheit? Ein C64 oder warum treffen die nix auf 1,50 Meter Entfernung? Ganz, ganz arm.
 
Freu mich schon auf das Spiel. Das die Grafik schlechter wird als bei den Vorgängern wird, war klar. Schließlich erscheint es ja auch auf der Xbox.
 
PAL/US Release Anfang 2012 confirmed

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der englische trailer in japanisch,aber umgeschnitten mit neuen szenen und musik (also quasi ein neuer trailer)

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naja hab noch meine zweifel ob das spiel was wird,um die story mach ich mir am wenigsten sorgen...aber die fahrzeug passagen sehen schon sehr sehr crappy aus,und das ballern muss sich wohl mit vanquish messen (pro tip: hat schon verloren)
 
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