Hier erstmal die allgemeinen infos zum Spiel aus Executer Matzes genialen WiiWare Lineup Thread - danke nochmals.
Im Gegensatz zu allen anderen WiiWare Japan Launchgames kommt dieser Titel von nem US Team, welches den titel im Auftrag von Konami für WiiWare entwickelt hat. Release im Westen ist somit sogut wie sicher.
Jetzt gibts auch die ersten Videos und Eindrücke zum Spiel:
Eindrücke
http://revver.com/video/766737/marubou-shikaku-first-look/
Und nein, keine Angst werd jetzt nicht zu jedem WiiWare einen Thread erstellen - nur zu denen die ich interessant finde und wo die Chance besteht das sie auch hier erscheinen. Das lustige ist ja das die interessanten kleineren WiiWare games oftmal mehr Interesse bei mir wecken als der Retail Müll den es auf dem Wii teilweise gibt.
Sakusaku Animal Panic
Genre: Miscellaneous > Puzzle
Release: 2008 (E, U), 03/25/08 (J)
Preis: 1000 Wii-Punkte
Blöcke: 302
Steuerungen:
Entwickler: Epicenter Studios
Publisher: Konami
Multiplayer: 4 Spieler
WiFi: tba
neuer Content: tba
Im Gegensatz zu allen anderen WiiWare Japan Launchgames kommt dieser Titel von nem US Team, welches den titel im Auftrag von Konami für WiiWare entwickelt hat. Release im Westen ist somit sogut wie sicher.
Jetzt gibts auch die ersten Videos und Eindrücke zum Spiel:
Eindrücke
VideoEpicenter Studios has crafted this heartwarming tale of a farmer whose animals seem to continually manage to break free of their pens. Isn't that always the way? You've got to quickly construct new fences and make sure that animals are only fenced in with their own kind.
As with so many WiiWare games, you hold the controller sideways to play. The D-pad moves you around the pen, pressing the 1 button makes you build a fence, and pressing 2 makes you jump. If you run into an animal, you lose one of your three lives.
Thus far, it's not as much of a puzzle game as it is about quick reflexes and planning. Since the animals move around randomly, you've got to move quickly and fence them in while they're still mostly gathered in the same places. You don't need to create just one pen for each type of animal -- they can be scattered in different pens, just as long as there's only one animal type in each.
Presents will randomly drop from the sky -- the one I got first was food for the animals, which will attract some but not all animals over to it, to better separate them out.
After each level, you're ranked on how much time you took, how many lives you lost, how much fence you built, etc., and given a score. After five levels on the farm, our humble farmer takes off for what looks like Australia, where he's penning in more exotic animals with wire fences. Clever.
http://blog.wired.com/games/2008/03/wiiware-impre-3.html
http://revver.com/video/766737/marubou-shikaku-first-look/
Und nein, keine Angst werd jetzt nicht zu jedem WiiWare einen Thread erstellen - nur zu denen die ich interessant finde und wo die Chance besteht das sie auch hier erscheinen. Das lustige ist ja das die interessanten kleineren WiiWare games oftmal mehr Interesse bei mir wecken als der Retail Müll den es auf dem Wii teilweise gibt.