[PS3/X360] Flashback

krkchok

L15: Wise
Thread-Ersteller
Seit
15 März 2006
Beiträge
9.510
PSN
krkchok
Eine Legende kehrt zurück. Soeben wurde ein Trailer von Flashback veröffentlicht.

[video=youtube;_W_tRZwpSYk]http://www.youtube.com/watch?v=_W_tRZwpSYk[/video]

Erscheinen soll das von Ubi-soft vertriebene HD-Remake als Downloadtitel für PS3 und X360 und das schon diesen Sommer.

Quelle: Link
 
Zuletzt bearbeitet:

Soll ein Remake von genau diesem Game sein. Und es gibt nur ein Flashback!

Der Nachfolger hieß Fade to Black (Link) und bot erstmals eine 3D Third Person Verfolgerperspektive ähnlich wie beim 1 Jahr später erschienenen TombRaider (Link).

War auch der Grund warum mich Tomb-Raider nicht interessierte da ich eben mit Fade to Black eine ähnliche Erfahrung hatte.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich habe, wenn mich meine Erinnerung nicht komplett im Stich lässt, nur Fade to Black auf der PS1 gespielt. Ist doch gleich eine tolle Gelegenheit diesen Titel mal nachzuholen.
 
Das orginal war mir schon damals zu schwer und immer fing ich von vorn an bis zu einem Punkt und dann wieder von vorne.
 
Verwechsel ich dauernd mit Another World, beides Amiga-Perlen. Gegen ein Remake hätte ich bei beiden nichts einzuwenden, die passen auch super in die aktuelle (cinematic) gaming landschaft.
 
Anbei ein paar Infos zum Remake:

Der Spiele-Klassiker Flashback kehrt pünktlich zum 20-jährigen Jubiläum zurück. Die Schöpfer des Originals beim französischen Entwickler VectorCell haben den Titel mit Hilfe der Unreal Engine in 3D und HD neu aufgelegt. Auch Havok kommt in der Entwicklung zum Einsatz.

Conrad ist zurück, um die Menschheit vor einer Invasion der Alien-Morphs zu retten, die nicht davor zurückschrecken, das Gedächtnis der Menschen zu absorbieren und die menschliche Spezies auszulöschen. Rollend und schießend, immer bereit für das nächste Gefecht, muss der Spieler Conrad helfen, die Welt und seine Freundin zu retten.

Sämtliche Features, die das Genre in den 90ern einst auszeichneten, wird Flashback beinhalten und mit der Technologie des 21. Jahrhunderts und den heutigen Genre-Standards erweitert. So gibt es ein System mit Erfahrungspunkten: Mit den Punkten steigt man einen Level auf und verbessert seine Fähigkeiten (Zielgenauigkeit, Ausdauer, usw.)

Quelle: gamefront.de / Edge-online.com
 
Zuletzt bearbeitet:
Hab noch was gefunden. Ein Interview mit dem Entwickler ^^

Q: For those who might not know Flashback yet, can you tell the original vision behind the game?

A: Flashback is a platform game that takes place in a futuristic setting. It was one of the precursors of what we call today “gameplay narrative”. Flashback tells the story of a young man fighting to prevent an invasion of Earth by Extra-Terrestrials capable of changing appearance and who are controlled by a single immense brain. This is a vibrant example of the sci-fi genre in the nineties.

Q: What drove you to create a new and revamped version of Flashback?

A: We wanted to do something for its 20th anniversary! It’s been that long since Flashback came out in 1992, and we thought we could both honor our fans who have been asking us for the return of Conrad for a long time and also allow a younger audience to discover the universe of Flashback.

Q: Is it the same story?

A: The story is true to the original scenario, and all the characters and their enemies from the first game are all back. It has been beefed up and modernized though. Some characters that were sort of in the background in the first version were developed and have taken on more importance. We also went back and took a longer look at some of the blurry spots in the first Flashback and the fans will hopefully discover certain aspects of the world that might have been overlooked.

Q: What are the improvements brought to the original game?

A: Our first objective was to remain faithful to the spirit of the original game, but to also take full advantage of the computing power of today’s machines. Quite a few points were considered to bring the game up to standards. The first was obviously in the graphics department. We also gave a facelift to the gameplay by making it more reactive and dynamic, the reactivity and instinctive control of Conrad being two points that we really take to heart. We also integrated an experience progression system for the character and his equipment, with upgrades that can be found throughout the various levels.
Accessibility was brought up to current standards as was the Level Design that would seem rather punishing through today’s lenses if we had kept it exactly as it was. All in all, though, we’re extremely happy with the result. We feel we were able to keep Flashback’s soul and put it into a new body.

Q: What team at Vector Cell has been working on the game? Did they take part in the development of the original game?

A: We’re a team of fifteen, and five of the lead were part of the original project. To that you have to add externals that came in to work on various specialized domains: film direction, sound design, music, dialogues & scenario.

Q: What is the nature of your collaboration with Ubisoft?

A: We started the project alone for a time, and then we presented it to Ubisoft who agreed to publish it. We’re extremely happy to work with them and benefit from their enormous experience. We worked together with the editorial teams at Ubisoft in order to fine tune and improve the game. They helped us out immensely, wide-angle perspective. It’s always hard to take a step back when you’ve got your nose to the grindstone.

Q: What platforms will the game release on?

A: The game will be available on XBLA and PSN and will release in 2013.

Q: Ultimately, what is your goal when remaking Flashback? And what do you want the players to "take with them" when they finish the game?

A: I hope players will play this Flashback with the same enthusiasm they did twenty years ago. We stumbled upon gameplay back then that is truly special and provides a unique game experience.
All we’ve tried to do in this version is give the game a new body that meets the expectations of the 21st century. We think we’ve protected its soul along the way… and that’s what we want people to be able to share with the old generations and the new.

Quelle: worthplaying.com
 
hab damals viel zeit mit verbracht. fands schwer aber gut. schade, dass sich ubisoft nicht für eine wiiu-version stark macht.
 
Zurück
Top Bottom