Next-Gen-Konsolen und ihre Technik dahinter - Teil 2

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Calvin
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Charlie from S|A spotted Radeon 8950 at CES and took a picture of it. According to him cards are delayed to Q2 because of marketing/clearing of inventory. All the testing and manufacturing issues are dealt with long time ago, and cards are already 100% ready.http://semiaccurate.com/2013/01/16/a.../#.UPaZVTWoGQ8They

Also echten 8xxx karten sind schon 100% fertig werden aber nur aus marketing gründen zurück gehalten, wie es schon in PC foren durch leaks aus china spekuliert wurde.
Hab ja schon vor paar monaten gesagt das AMD nur nicht wieder den fehler machen will zu früh vor Nvidia zu kommen.
Damit kann man auch sicher sagen das es kein problem für MS/Sony gewäsen ist die GCN2 karten zu modifizieren wenn die consumer karten so früh schon ready sind.
 
Zuletzt bearbeitet:
From what you hear when comparing to cars, in terms of pure speed, the Nintendo Wii U is a:

A) JAGUAR XF R-S 5.0 V8 (186 mph)
B) TOYOTA SUPRA 3.0 TURBO (156 mph)
C) VOLKSWAGEN(VW) GOLF GT TDI 170 (137 mph)

The Playstation Orbis is a:

A) Bugatti Veyron Super Sport (267 mph)
B) Hennessey Venom GT (260 mph)
C) Zenvo ST1 (233 mph)

The Durango is a:

A) Bugatti Veyron Super Sport (267 mph)
B) Hennessey Venom GT (260 mph)
C) Zenvo ST1 (233 mph)

Originally Posted by Karak: View Post
B
C
A

Originally Posted by Proelite

Word.

ihr dürft gerne spekulieren wer stärker sein wird mir reicht es schon zu wissen dass beide konsolen sehr stark sein werden :kruemel:
Wäre dann aber kein großer Unterschied von Wii U zu PS4
 
Sollte das war sein dann brennt der Thread:

- super advanced tech by IBM-AMD-MS. Design started back in 2007 as you said in 2010.
- It has APU+GPU on every SOC(system on a chip).
- It has 2 of this SOCs
- Each CPU in APU has 8 cores with 4 thread in each. So tolal we have 2xSOC x 8Cores x 4 threads = 16cores x 4thread=64 threads.
- Each GPU in SOC is 8xxx GPU(Mars or Venus) with advanced tech not available on PC some time
- Each SOC has 1.5Gb of GdDR5 memory with additiond 5 gb of shared ddr3/ddr4.
- Each SOC has EDRAM. Previosly you said about 110 mb
- Xbox has some other hardware features. Like RayTraycing chip(VTE on this picture).
- The goals of the system design are - universal for different type of tasks, easy to parralellism, easy to fully load, zero bottlenecks an future proof as Xbox 360 design with low energy consumtion..
- Some part will be upgradable later.
- It should be about 4+terraflops. Of couse it will be better of every high end PC available in 2013-2014 and maybe 2015. With optimisation it have to be on pair with PC 8 years.
- There will be Kinect 2.0
- There will be illumiroom tech as additional feature after the launch.

http://forum.beyond3d.com/showpost.p...ostcount=18599 ;-)
 
Heilige Scheisse.
Wenn das wahr ist...
shut-up-and-take-my-money.jpg
 
Sollte das war sein dann brennt der Thread:

- super advanced tech by IBM-AMD-MS. Design started back in 2007 as you said in 2010.
- It has APU+GPU on every SOC(system on a chip).
- It has 2 of this SOCs
- Each CPU in APU has 8 cores with 4 thread in each. So tolal we have 2xSOC x 8Cores x 4 threads = 16cores x 4thread=64 threads.
- Each GPU in SOC is 8xxx GPU(Mars or Venus) with advanced tech not available on PC some time
- Each SOC has 1.5Gb of GdDR5 memory with additiond 5 gb of shared ddr3/ddr4.
- Each SOC has EDRAM. Previosly you said about 110 mb
- Xbox has some other hardware features. Like RayTraycing chip(VTE on this picture).
- The goals of the system design are - universal for different type of tasks, easy to parralellism, easy to fully load, zero bottlenecks an future proof as Xbox 360 design with low energy consumtion..
- Some part will be upgradable later.
- It should be about 4+terraflops. Of couse it will be better of every high end PC available in 2013-2014 and maybe 2015. With optimisation it have to be on pair with PC 8 years.
- There will be Kinect 2.0
- There will be illumiroom tech as additional feature after the launch.

http://forum.beyond3d.com/showpost.p...ostcount=18599 ;-)


lol, da muss ich aber dann doch noch ein zusätzliches Monatsgehalt zusammenkratzen für die Next Gen :v:

Wird nie und nimmer passieren, nicht bei nem angepeilten Preis von ca 400 Dollar
 
In letzter Zeit wirkt es eh so als wenn jeder mehr wissen will, das ist mir gerade ein zu großen Durcheinander.
 
Updated About Eric patent & More correct BTE- VTE
Also Interestingly BTE can be WM, VTE, Physics Engine, AI, and SOund Engine

Full Vector Width Cross Product Using Recirculation for Area Optimization
http://www.google.com/patents/US2009...engine&f=false

Vector Permute and Vector Register File Write Mask Instruction Variant State ...
http://www.google.com/patents/US2009...engine&f=false

Two-Tiered Dynamic Load Balancing Using Sets of Distributed Thread Pools
http://www.google.com/patents/US2009...&q=104&f=false


Ray Tracing for Realtime Audio Synthesis
http://www.google.com/patents?id=26o...page&q&f=false

Ray Tracing for enhanced AI
http://www.google.com/patents?id=58u...page&q&f=false

*) Above link Also Shown Physic Engine


The Better explanation and relation of BTE, VTE, PE, AI etc
Rumored to be ARM based or Custom Jaguar (Probably Big-litte Scenario)
*) Funnyly The Older 2011 Xbox 720 Leak already gives us a hint

http://www.tomsguide.com/us/ARM-Xbox...ews-13130.html
http://www.xbitlabs.com/news/multime...re_Report.html

Quote:
"an ARM-based heterogeneous system-on-chip (SoC) with multiple dedicated assistive cores for graphics, AI, physics, sound, networking, encryption and sensors. The SoC will even be custom designed by Microsoft along with two unannounced partners."


Verdächtig viele Errors, so "plötzlich", ich geb mal die Seite an wos herkommt:

http://semiaccurate.com/forums/showthread.php?p=175294 ;-)
 
Zuletzt bearbeitet:
Da gebe ich dir uneingeschränkt Recht.
Scheint wohl eher so, dass jemand gerade mächtig das Flattern bekommt, weil er von MS, wenn dieses Gerücht wahr ist, als die Quelle angenommen wird. Da würde ich auch sofort mit Damagecontrol starten.
 
ich seh mittlerweile echt schwarz für sony.. ich denke wirklich, dass die diesmal wirklich den kürzeren ziehen :/
die 360 war fast ein jahr länger auf dem markt und konnte bis zuletzt mithalten. diesmal kommt aber microsoft mit einer nochmals stärkeren hardware und lässt sony da kein spielraum..
eventuell kann sony mit einer upgrade lösung noch punkten, wie bei ein paar gerüchten beschrieben, wo dann wohl ein modul mit einem soc angedockt wird aber sony baute ihre konsolen, wie nintendo, hauptsächlich für sich selbst und auch wenn es bei nintendo noch klappt aufgrund der üblichen verdächtigen, so passt das dann weniger bei sony :/
am schluss heisst es dann von seiten der entwickler: schon wieder eine schwer bedienbare konsole? nicht mit uns :o
 
In letzter Zeit wirkt es eh so als wenn jeder mehr wissen will, das ist mir gerade ein zu großen Durcheinander.

Ja, irgendwie macht es garkeinen Spass mehr :( Bin auch etwas gesättigt mit den Müll :coolface:

Ah so, gestern hab ich ja was von @Proelite gepostet aber hab mich an den User geirrt :( Der Typ ist nichts anders als wir hier, der ratet ohne Ende und ist genauso blind^^ Wie auch immer :coolface:
 
am schluss heisst es dann von seiten der entwickler: schon wieder eine schwer bedienbare konsole? nicht mit uns :o

Gibt Null Anzeichen dafür dass dies bei Sony wieder geschehen wird. Genau genommen sprechen sie dieses frühere Problem in Interviews an, haben stark in Tools investiert und selbst schon eine Hardware heraus gebracht, welche gegen die alten Paradigmen verstößt.
 
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Zurück
Top Bottom