PS4 vs. Wii U vs. Xbox One: Der große Current-Gen-War

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Calvin
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
"A sieht deutlich besser aus als B", irgendwie siehts ziemlich gleich aus. Aber wird bestimmt einige hier geben die anderer Meinung sind ;)

Aber hey, Launch-Multi, sagt noch nicht viel über die Unterschiede in der Zukunft aus.
 
Dat Xbone jaggies.
ibcyLL9DEObrRq.gif
:scan:
 
"A sieht deutlich besser aus als B", irgendwie siehts ziemlich gleich aus. Aber wird bestimmt einige hier geben die anderer Meinung sind ;)

Aber hey, Launch-Multi, sagt noch nicht viel über die Unterschiede in der Zukunft aus.

Technische Fakten interessieren mich nicht, ich halte mich da lieber an komprimierte 720p Videos auf denen man kaum was erkennen kann. :ugly:
 
Technische Fakten interessieren mich nicht, ich halte mich da lieber an komprimierte 720p Videos auf denen man kaum was erkennen kann. :ugly:
Tut mir leid, ich spiele keine technische Fakten, zu viele Zahlen u know? ;)

Im Gesamtbild sieht die PS4 Version leicht besser aus, mehr eben auch nicht. "totale Vernichtung"? Irgendwie nicht so.
 
Tut mir leid, ich spiele keine technische Fakten, zu viele Zahlen u know? ;)

Im Gesamtbild sieht die PS4 Version leicht besser aus, mehr eben auch nicht. "totale Vernichtung"? Irgendwie nicht so.

Und ich spiele keine low quality Videos. Die PS4 Version ist der Xbone Version deutlich überlegen und das sieht man natürlich auch auf dem heimischen Fernseher. Das Urteil von DF dazu ist mehr als eindeutig.
 
Die Bone-Version sieht besser aus. Schärfer und klarere Farben.

Beschämend, dass beide in Sub-HD laufen, man ist gezwungen PC-Spieler zu werden.
 
6umi.jpg

2cbu.jpg


Die Auflösung macht den Unterschied:
itkwhI9sz0yRH.gif

Üble jaggies bei der Xbone.

Aber fuck that shit, KZ raucht das in der Pfeife. :bandito:
 
Diese schwarze Übersättigung bei der One ist allerdings nur beim DF-Vergleich vorhanden.
Bei anderen Videos nicht. DF hat das hier dazu geschrieben:

So, before loading the game up, we make sure to have full RGB set in both the Xbox One and PS4's system setting menus, to maximise the 0-255 colour space used on PC monitors and supported by our capture hardware - and of course, we have the system video resolution ticked at 1080p. Once the game is booted up, we also make sure that Battlefield 4's brightness setting is set to its default 30 per cent - a factor which has relevance a little further on into this piece.
..
This leads us to a second issue that affects both console releases: gamma levels. We went into the review event having never hooked up our equipment to either next-gen platform before, and our tests with BF4 gave some curious results we want to revisit with the final game on retail hardware. Similar to the Xbox 360, Microsoft's new platform seems to enforce a colour push towards the lower end, leaving us with more saturated colours and deeper blacks. It's just cause to head towards Battlefield 4's brightness settings, but in the interest of a fair test we kept this at the default 30 per cent for all platforms.

Curiously, the top end is also affected, causing the image to appear distinctly washed out, as if set to limited range. This is particularly evident on PS4, which is kept free of a comparable black push to Microsoft's platform to compensate. Right now there's every possibility that it could be a capture situation, but it is worth noting that we saw no such issue on our PC captures and after returning to base, the same equipment produced a perfectly balanced picture on our PlayStation 3.


Hier z.B. nicht. Das ist aber auch nur 720p/30FPS Material...

http://www.videogamer.com/videos/battlefield_4_single_player_story_trailer.html


with the console war heating up as we edge closer to the next-gen launch, DICE’s shooter may end up being a key factor in the war between Microsoft and Sony, with the PlayStation 4 version displaying a clear advantage over the Xbox One.

The differences between the two versions will come as great concern to Microsoft. Just as it appears to be regaining traction from its fumbling Xbox One campaign, the revelation that at least one of next-gen’s major launch titles is noticeably weaker on its console will be enough to threaten to send the platform holder back to square one. It’s difficult to tell how big a problem it may end up being until we’ve compared the complete multiplatform launch line-up it, but if the trend continues with further releases (as last week’s Call of Duty: Ghosts rumour suggests it may well do) even players heavily invested in the Xbox platform could be prompted to starting look elsewhere.

It may just be teething problems, of course, and as developers grow accustomed to working with Xbox One, issues related to native resolution may soon become a thing of the past. But that goes both ways. With the PS4 off to a stronger start, the divide between the two consoles may remain a constant as developers look to push that GDDR5 RAM and impressive GPU in ways they simply can’t on Microsoft’s console.
 
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Zurück
Top Bottom