PS4 vs. Wii U vs. Xbox One: Der große Current-Gen-War

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Polygon Review: http://www.polygon.com/2013/10/29/5040656/battlefield-4-review
The most discerning graphics pixel counters will find fodder for pointed fingers and debate on next-gen platforms, as neither console is rendering Battlefield 4 at a native 1080p resolution. The Xbox One version of Battlefield 4 is currently rendering at 1280x720, while the PS4 is natively rendering at 1600x900. As a result, the PS4 version is somewhat sharper than the Xbox One release. Other than that, the two games look very similar over the course of Battlefield 4's singleplayer campaign, with the same lighting and framerate throughout (see gallery below for unmarked screenshots from both systems — see if you can tell which is which).

Unfortunately, at this time, we can't provide final verdicts for either the Xbox One or PS4 versions of the game. Microsoft has specified that review scores must be held until November 12th at 9:00AM PST, and we were not given the opportunity to play the Xbox One version's multiplayer component. Regarding PS4, there were serious stability issues that repeatedly led to crashes after multiplayer matches concluded. As the PS4 is still more than two weeks away from its November 15th launch date, it seems premature to assume that this issue will not be resolved — and penalizing the game this far from the PS4's launch doesn't seem especially fair. We will further evaluate both next generation versions of Battlefield 4 once they launch on their respective platforms next month.

Faceoff Preview von Digital Foundry
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-vs-pc-face-off-preview
Needless to say, there are some basic differences in image quality that need knocking on the head right away. Chief among them is the hot topic of internal resolution, where we determine that the Xbox One code is indeed running at 1280x720. If this is set in stone for release - as is likely - the Microsoft version is poised to give us the most aliasing of the two next-gen platforms by a noticeable degree, and is only a stone's throw from the sub-720p resolutions of current-gen releases. On the other hand, the PS4 version delivers a whopping 1600x900 resolution in all modes, giving it a 50 per cent lead in output pixels overall. As well as cutting down on jagged edges, this reduces the amount of pixel shimmer we see in motion on complex shaders or thin geometry, with distant power lines, scaffolding and other elements with sub-pixel elements creating unwanted flickering on Xbox One.
 
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Tja, PS4 Version höhere Auflösung & etwas flüssiger, dafür etwas unscharfes Bild durch schlechtes Upscaling. Insgesamt beide ziemlich gutes Bild im Vergleich zu PC mit leichten Vorteilen für PS4.

kleinepause.4mal.de-son-disappoint-04.jpg


(zumindest was den bisherigen Hype anbelangt, schön sind die Konsolenversionen nicht seriously gimped ^^)
 
Ernsthaft?habt ihr die Videos in 1080p gesehen oder in 720p?hier mal 2 schöne vergleiche

Ja eben - PS4 weicheres Bild & weniger Aliasing (sieht man schön beim Kran), One bessere Schärfe & mehr Aliasing (sieht man schön am Boden in der Mitte unten). Dazu noch etwas anderer Gamma Wert.

Edit: Also ähnlich genug dass sich die Leute jetzt 50 Seiten lang die Köpfe einschlagen werden :P
 
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Ja eben - PS4 weicheres Bild & weniger Aliasing (sieht man schön beim Kran), One bessere Schärfe & mehr Aliasing (sieht man schön am Boden in der Mitte unten). Dazu noch etwas anderer Gamma Wert.

Edit: Also ähnlich genug dass sich die Leute jetzt 50 Seiten lang die Köpfe einschlagen werden :P

Nix anderer Gamma Wert. Der Xbox One Version fehlt Ambient Occlusion. Da wird gespart wo nur geht.
 
Da du dem Gaf nachlaberst bekommst du die gleiche Antwort, Multigamer du.

BCpXxjj.jpg

Ich laber dem Gaf nicht nach. Guck dir doch überall die schwarzen Fläschen an. Das ist eine Krankheit dieser Gen. Und zwar nur auf Konsolen. Beim PC hast du weichere übergänge. Guck dir die schwarzen scharfen kanten doch an oder siehst du das nicht?
 
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