Castlevania: Lords of Shadow by Kojima (PS3/360)

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Darji
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum

Darji

Gesperrt
Thread-Ersteller
Seit
11 Aug 2006
Beiträge
55.296
OMG Kojima entwickelt ein neues Castlevania^^

00000010.png


Formats: PS3, X360
Out: 2010
Publisher: Konami
Developer: Mercurysteam
Kojima Productions
332co3t.jpg

2ezr638.jpg

bf55ip.jpg



Noch keine Infos aber auf der Konami PK werden wir sicherlich etwas sehen^^
 
Zuletzt bearbeitet:
Ui, man darf gespannt sein!

Hoffentlich kommt dabei ein geiles (!!!) 3D Castlevania raus ^^
 
hoffentlich endlich mal ne generalüberholung,seit 15 jahren nur noch metroidvanias,ich kann es nicht mehr sehen :P
 
hoffentlich endlich mal ne generalüberholung,seit 15 jahren nur noch metroidvanias,ich kann es nicht mehr sehen :P
naja wenn kojima da mitarbeitet, dann kann man davon ausgehen, dass es endlich mal eine story haben wird^^

PS hier nochmal der presssrelease von der GC im letzten Jahr^^
Konami Digital Entertainment GmbH has used Europe’s leading video game event, the annual Games Convention in Leipzig, to unveil a landmark new title for PLAYSTATION®3 and Xbox 360 from its European Product Planning department entitled Lords of Shadow, which is due for release in 2010.

Developed by Madrid-based Mercury Steam, Lords of Shadow is a stunning new action-adventure IP, boasting an incredible level of visual detail and far-ranging gameplay. Set in Southern Europe during the middle ages, Lords of Shadow has beautifully-realised locales that play host to an epic battle between good and evil. This is a story of one man’s journey to discover the true meaning of sacrifice amidst murder and betrayal.

Best described as a dark fairy tale, Lords of Shadow casts the player as the mysterious Gabriel. At its heart it is a vast third-person-viewed adventure, but combat and puzzle solving also play a major part in the main quest, while dark artifacts can be used to enhance Gabriel’s powers.

Lords of Shadow also utilises a unique multi-functional weapon system called the Combat Cross™, wherein Gabriel’s favored armament can serve a multitude of purposes. For ranged attacks, an extendible chain can cause major carnage but also grip enemies, for melee the Combat Cross™ can be extended into a stabbing weapon, or changed into a heavier night stick style device for defensive capabilities.

With a play area that spans forest glades, underground catacombs and snowy wastelands, Lords of Shadow is a key title for Konami. It represents the most ambitious offering from the European Product Planning department to date, with the beautiful visuals married to fine-tuned gameplay that features a wide range of monstrous enemies and huge, screen-filling boss creatures.

“Lords of Shadow is a momentous title for us,” commented Dave Cox, Executive Producer and Head of Product Planning for Konami Digital Entertainment GmbH. “Every element of the game pushes the host hardware to its limits, with Mercury Steam producing a game that has breath-taking visuals, incredible cinematic qualities, and varied and engrossing gameplay. It is truly an epic game but telling a human and emotive story. This is a title we hope will set a new standard for action-adventure titles.”

Lords of Shadow will be released for PLAYSTATION®3 and Xbox 360 in 2010. For more information, please contact Steve Merrett at Voltage PR on 020 7903 5122 or email steve@voltagepr.com.

© 2008 Konami Digital Entertainment Co., Ltd.
 
Zuletzt bearbeitet:
damit hätte ich jetzt nicht gerechnet. bin sehr gespannt... könnte vielleicht, endlich ein gutes 3d castlevania daraus werden.
 
Ist ja schon länger bekannt, dass ein PS360 Game dazu kommen soll. Mal sehen, denke wird nen DMC Verschnitt.
 
wird sich sicherlich spielen wie metal gear solid: rising xD
 
vielleicht wird es ja ein Schleich-Castlevania wo man die Monster von hinten mit einer Schallgedämpften Peitsche ausknockt :ugly:
 
Hoffentlich liegt die Serie jetzt nicht komplett bei Kojima. Auch wenn der Serie mittlerweile etwas die Luft ausgegangen sein mag, kann ich mir kein Castlevania ohne Musik von Michiru Yamane vorstellen. Und Koji Igarashi hat doch vor ein paar Monaten in mehreren Interviews noch groß angedeutet, dass er Urlaub in Rumänien gemacht hat, um sich Ideen für neue Teile zu holen.
Am besten Gameplay und OST vom alten Team und Story von Kojima. Das würde mir gefallen.
 
hoffentlich endlich mal ne generalüberholung,seit 15 jahren nur noch metroidvanias,ich kann es nicht mehr sehen :P

Und das wobwohl dunur Symphony Of The night kennst. :lol2:

@Topic

Da bin ich mal gespannt, die 3D Teile waren bis jetzt ja leider nicht so toll.
 
Zuletzt bearbeitet:
Und Koji Igarashi hat doch vor ein paar Monaten in mehreren Interviews noch groß angedeutet, dass er Urlaub in Rumänien gemacht hat, um sich Ideen für neue Teile zu holen.

Das war noch vor Order of Ecclesia und das merkt man dem Titel auch an.

@Lords of Shadow

Naheliegend den Titel in ein Castlevania umzumodellieren aber mit Kojima Einflüssen? Endloscutscenes, Schleichpassagen, Hodengrabscher und auf Mövenscheisse ausrutschen will ich ehrlich gesagt nicht in dieser Serie haben.
 
Auf der Konami PK wurde noch ein längerer PK gezeigt.
Scheinbar sind Mask und Lords of Shadow doch das selbe Spiel.
 
Zurück
Top Bottom