Operation Flashpoint 2 [X360 / PS3]

Die meisten kenn ich schon^^

Sieht einfach geil aus aber wenns net so realistisch wird wie der 1er dann bitte die Grafik gegen den 1er austauschen und geansuo machen. Bin aber guter Dinge auch wenn ich glaube ArmA 2 wird ein besseres OFP 2.

Das das In Engine ist steht ja schon lange fest aber ob sie es so direkt hinbekommen mag ich zu bezweifeln.
 
OFP2 vs ARMA 2
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It should be noted while OFP2 seems like it is lacking features, many of ARMA2’s features are all ready modded into ARMA1. ARMA2 is around 80% ARMA1 and ARMA2 judging from video and pictorial content, still lacks the polish that makes a game. The same fate as ARMA1. So take this feature list with level of judgement and understand just because somthing is there dosn’t mean it is good.

ENVIROMENT:
OFP will have a view distance of 35 km - ARM don’t know TBA
OFP Island 220 square KM - ARMA peninsula 225 square KM
OFP 1 large town and a few villages - ARMA 50 citys/towns/villages
OFP has building destruction - ARMA has building destruction
OFP no civilian population or wildlife - ARM has Dynamic civilians/wildlife
OFP has ability to setup the weather - ARMA has dynamic weather it can
changes form location to location
OFP has real day and night cycles - ARM has real day and night cycles
OFP will have one airport - ARM will have only one but a functional aircraft carrier.

CONFLICT FORCES:
OFP will have US, Chinese, (possible Russian special forces) - ARMA will have US, Russian, pro west forces, pro east forces, guerrilla forces, civilian forces.

WEAPONS/VEHICLES:
OFP will have 70 weapons/50 vehicles - ARMA will 73 weapons/167 vehicles
OFP will not have flyable planes - ARMA will have flyable planes
OFP will not have ground artillery - ARMA - will have and moveable

AI BEHAVIOR:
OFP reports AI will react to your actions and strategy - ARMA reports the same

SPECIAL CONCEPTS:
OFP - N/A - ARMA ability to take POW

OFP - TBA for healing teammates - ARMA ability to drag teammates out of danger and heal them or bring them to a medical center for aid.

OFP none - ARMA ability to switch from unit to unit in single player maps

NUMBER OF PLAYERS:
OFP PC 16 vs 16 with AI (player vs player) - ARMA 50+
OFP xbox 4 vs 4 with AI (player vs player) - ARMA TBA
OFP pc coop 8 (story mode) - ARMA 5 all members of razor team
OFP xbox coop 2 (story mode) - ARMA 5 all members of razor team

http://operationflashpoint2.org/ofp2-vs-arma2-fact-thread/
 
Verstehe ich das gerade richtig, dass OFP2 nur 8 Spieler im Multiplayer haben wird? Soll das ein Witz sein? Kann es sein, dass die sich auf den ersten Teil beziehen? Ich dachte bis jetzt 32 (was eigentlich auch zu wenig ist) aber das scheint ja nur für den PC zu gelten. Sorry, aber wenn sie nicht einmal 32 Spieler schaffen können sie das Spiel gleich einstampfen.
 
Tech Demo

http://www.gamersyde.com/leech_10113_en.html

Neue Screenshots

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Grafisch net ganz so geil wie der Target Render aber sieht dennoch fett aus wenn man bedenkt wie Teil 1 aussieht. Wird von mir definitiv gekauft, war damals richtiges OFP Fangirl und ArmA war net so meins, hoffe Teil 2 überzeugt mich wieder^^
 
grafisch fett?das sieht aus wie battlefield bad company...nur hässlicher und n jahr später

target render net im entferntesten erreicht,fail
 
Zuletzt bearbeitet:
Klar siehts im Detail schlechter aus als Battlefield, aber die Maps werden auch um ein Vielfaches größer sein. Beide Games sollte man eh nicht vergleichen, spielerisch haben sieh doch eh nix gemein.
 
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