Xbox360 Sesame Street: Once Upon a Monster (Double Fine, Tim Schafer, Kinect)

Clayface

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Warner Bros. Interactive Entertainment Announces Sesame Street: Once upon a Monster
Uplifting Storybook Romp Comes to Life in an Active, Family Game for Kinect for Xbox 360

BURBANK, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Warner Bros. Interactive Entertainment announces Sesame Street: Once Upon a Monster, an innovative, engaging and funny, new video game on Kinect™ for Xbox 360®. Being developed by award-winning Double Fine Productions, Sesame Street: Once Upon a Monster will be available in Fall 2011.

“It’s great to be working with Warner Bros., especially on a game like Sesame Street: Once Upon a Monster, which brings together so many things we all care about”
In a truly original interactive experience, young players join Cookie Monster, Elmo and other Sesame Street characters as they explore a living storybook titled Once Upon a Monster. In the book, they make new zany monster friends from the Once Upon a Monster world and share in their adventures, solving problems, forging friendships and learning key life skills along the way. Parents and children literally become part of the whimsical storybook adventure by getting active together through dancing, jumping, flying and more.

“As a mother, I couldn’t be more thrilled with the inspiring activities we’ve created for kids and families to play together in Sesame Street: Once Upon a Monster," said Samantha Ryan, Senior Vice President, Production and Development, Warner Bros. Interactive Entertainment. “Combining Double Fine Productions’ talent for making highly creative games and the beloved Sesame Street brand, the game mixes original gameplay with a memorable learning experience.”

“It’s great to be working with Warner Bros., especially on a game like Sesame Street: Once Upon a Monster, which brings together so many things we all care about,” said Tim Schafer, President and CEO of Double Fine Productions. “Sesame Street had a profound effect on me, and many members of the Double Fine team, when we were children. So did video games. Now many of us are parents and we want to share with our kids the great experiences we had, but also the completely new ones made possible by cutting-edge technology like Kinect for Xbox 360. So it’s a labor of love on many levels.”

Guided by a social and emotional curriculum set forth from Sesame Workshop, the non-profit educational organization behind Sesame Street, young players engage in activities that promote lifelong lessons about making friends, cooperation, and recognizing and labeling emotions.

“We are excited to collaborate in the development of this game where families can play together, be physically active, and parents have the opportunity to foster the social and emotional development of their children,” said Rosemarie Truglio, Vice President of Education & Research at Sesame Workshop.

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:kruemel:
da ja double fine dran ist könnte es was werden
wird wohl das perfekte spiel für kinder werden :)
 
Wird wahrscheinlich das erfolgreichste Double Fine Game.
 
Nachdem Costume Quest und Stacking auch eher was für die jüngeren Spieler sind, wundert mich das nicht wirklich. Scheint ja für Double Fine so auch besser zu laufen als bei Brutal Legend. Ich versteh den Hate jetzt auch nicht wirklich, Tim Schafers Core Games haben doch eh die wenigsten hier gezockt.

Edith meint: Für jeden 2. Poster hier auf cw wäre das Spiel doch ideal, dann könnten sie mit Elmo endlich das ABC lernen.
 
Zuletzt bearbeitet:
mich würde mal interessieren ob tim das von selber an land gezogen hat oder ob das nur als notwendiges übel genommen wird damit geld fließt.
versteht mich nicht falsch, ich stehe dem spiel neutral gegenüber und ich könnte mir vorstellen das es für fans und kids richtig gut wird aber ich würde mir wünschen das tim malwieder richtig die sau rauslässt und sowas abgedrehtes wie Psychonauts oder Brütal Legend macht.
 
mich würde mal interessieren ob tim das von selber an land gezogen hat oder ob das nur als notwendiges übel genommen wird damit geld fließt.
versteht mich nicht falsch, ich stehe dem spiel neutral gegenüber und ich könnte mir vorstellen das es für fans und kids richtig gut wird aber ich würde mir wünschen das tim malwieder richtig die sau rauslässt und sowas abgedrehtes wie Psychonauts oder Brütal Legend macht.

Naja, Wollen und Können sind zwei paar Schuhe. Brutal Legend (ich liebe es) war nicht der erhoffte Erfolg und hat auch mögliche neue Publisher vielleicht etwas abgescrheckt. Es ist ja kein Geheimnis, dass sich Double Fine und Tim mittlerweile sehr auf Download-Titel beschränkt, da diese einfacher zu finanzieren sind als normale Retail-Games. Sesam Street ist jetzt natürlich ein kleiner Kulturschock. Ich liebe eigentlich jedes Spiel von Tim, aber diese Lizenz ist nunja...gewöhnugsbedürtig - zudem auch noch Kinect(ich besitze es zwar nicht, aber stehe neutral dem gegenüber).

Nichtsdestotrotz wird das ein gutes Game, da Double Fine einfach keine Enttäuschung rausbringen kann. Wenn Tim das macht bzw. machen will, dann ist das sein gutes Recht. Wie schon ein User schrieb, denke ich auch, dass es das erfolgreichste Spiel ever von Double Fine bzw. Tim wird.
 
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