PS3 ps3 geknackt, bzw. abspielen von sicherheitskopien möglich?

Dingo

L99: LIMIT BREAKER
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lese/höre da in letzter zeit immer mehr von!


ist das wirklich schon möglich?
 
Teilweise und auch nur auf ner Dev Konsole.Mit ner Retail Konsole funktioniert das noch nicht.
 
Wird wohl nie passieren.
Sony hat seit der ps3 dazugelernt, und wer will schon 25GB saugen oder sich nen BR LW kaufen, jetzt sind die dinger einfach noch zu teuer.
Brenner + 20 tacken pro rohling und man kann sich gleich neue games kaufen.
 
Es wird passieren und das auf jedenfall dieses Jahr.Und die Spiele bei der Dev Konsole lassen sich von HDD starten.Das verfolgt man auch für die Retail Konsole
 
Wird wohl nie passieren.
Sony hat seit der ps3 dazugelernt, und wer will schon 25GB saugen oder sich nen BR LW kaufen, jetzt sind die dinger einfach noch zu teuer.
Brenner + 20 tacken pro rohling und man kann sich gleich neue games kaufen.

das hieß es damals bei ps2 zeiten auch, sony hatte nicht dazugelernt und der preis für brenner + rohlinge fiel und fiel und fiel...

erfreulich ist die entwicklung meiner meinung nach nicht. :/
 
Es wird passieren und das auf jedenfall dieses Jahr.Und die Spiele bei der Dev Konsole lassen sich von HDD starten.Das verfolgt man auch für die Retail Konsole

erstmal muss man schaffen, das per Fat32 festgelegte 2GB per file limit zu überwinden, dann wäre es kein problem, PSX isos laufen ja über linux afaik schon.

Aber da ranzukommen stellt ein problem dar. ;-)
 
Wird wohl nie passieren.
Sony hat seit der ps3 dazugelernt, und wer will schon 25GB saugen oder sich nen BR LW kaufen, jetzt sind die dinger einfach noch zu teuer.
Brenner + 20 tacken pro rohling und man kann sich gleich neue games kaufen.

70-20 = 50

imemr noch geld gespart ;-)

früher oder später wird auch die ps3 geplättet, ist nur eine frage der zeit.
 
70-20 = 50

imemr noch geld gespart ;-)

früher oder später wird auch die ps3 geplättet, ist nur eine frage der zeit.
Simmt, wenn man nen brenner für 200 kauft hat man nach 4 copys sein geld drinne. xD
Und wenn sie geplättet wird hoffe ich auf so eine feine art wie die PSP, softmods FTW, garantieverlust (vorallem bei so teuren klötzen wie der PS3) ftl.
 
Das wird auf Retailkonsolen kaum gehen weil die neuen Firmwareupdates die Lücken eigentlich schließen sollten.
 
Das wird auf Retailkonsolen kaum gehen weil die neuen Firmwareupdates die Lücken eigentlich schließen sollten.

dann dürfte es ja auf der 360 auch keine kopien geben. das gegenteil ist aber der fall.
die PS3 ist so lange sicher, bis blu-ray-brenner und rohlinge billig genug für die masse sind, und danach...
 
also in nem anderen forum behaupt jemand auf der 40er gibs nen bekannten bug, der einem erlaubt sicherheitskopien ohne modifikationen abzuspielen!
 
naja wenn man sich so die downloads von den psp games ansieht (nur von einer torrent site)

* God of War: Chains of Olympus - 94,154
* Patapon - 112,183
* Ratchet & Clank: Size Matters, - 197,113
* Crush - 48,959
* Loco Roco - 163,904
* Wipeout Pulse - 116,965
* Castlevania X Chronicles - 102,354
* Metal Gear Solid - Portable Ops (Not Including Plus) - 231,054
* Burnout Dominator - 269,486

wollen wir hoffen das es mit der ps3 noch lange dauert bis es so weit ist...

EDIT:

Half of the world may have stopped spinning when word spread of the apparent successful runs of PlayStation 3 backups - those ripped straight to the Sony PS3's own hard drive and an external USB HDD. And close on its heels is the news that PS3 coder xxx has also moved in unison with the recent exploits on Sony's console and updated his PS3 NAND Extractor/UnPacker.

Backups of PS3 games have been successfully tested on PlayStation 3 test platforms (retail platforms), though it has been noted that only developmental copies of games may be used. This is due to the exclusivity of the EBOOT.BIN file on developmental copies which are key to the smooth execution of the copied games. The executable must be modified or recreated from the ground up to allow proper execution.

And xxx's application now allegedly includes Beta support for the 40GB PlayStation 3 SKU's flash, and it comes with a scan mechanic to automatically search for files to extract and dump. These features, however, cannot be verified as the author withheld the release until the bugs could be formally sorted out.

There's also talk about Team xxx (makers of one of the more popular Xbox 360 modchips) who aim to update their software to add support for the revision to the Samsung Flash. It has been claimed that the new release would give more leeway in the investigation of downgrading to lower PS3 firmwares.

According to the developer, this application will enable users to copy games directly to the console's HDD. The launcher does so by copying the game files into a folder it creates in the HDD, much like how PSN game demos are loaded into the console. As xxx further elaborated:

The games are then launched using a relevant call, such as sceNpDrmProcessExitSpawn or sys_game_process_exitspawn2 (depending on location) and the loader then passes control off to the game, where it is run from.

The bad news is that this launcher is still very much in the pre-Alpha, and will only run on a Developmental PS3. It will not run on the console's retail version. That said, here's what the launcher can currently do:

* Boot PS3 Games from HDD
* Boot PS3 Games from DVD/BD-ROM
* Copy Original PS3 Games from DVD/BD-ROM to HDD
* Patch the executable on some games to run from HDD
 
Zuletzt bearbeitet:
naja wenn man sich so die downloads von den psp games ansieht (nur von einer torrent site)



wollen wir hoffen das es mit der ps3 noch lange dauert bis es so weit ist...

Also es gibt auch PS3 Spiele zum downloaden, es steht aber auch dabei das es zur Zeit noch keine möglichkeit gibt diese abzuspielen.

Es ist eigentlich, wie immer, nur eine Frage der Zeit.
 
Zuletzt bearbeitet:
Nun tut mal nicht so scheinheilig, ich wette ihr währt alle scharf darauf endlich PS2/1 isos zu zocken, also ich auf jeden fall schon :)

PS3 games kauf ich dann doch lieber
 
Laut einer bestimmten Seite soll am 23. März ein ISOLoader für Retail Konsolen erscheinen.. obs Wahr oder Fake is kann keiner bis Dato sagen...abgesehen von den Beta Testern die es als funktionierend schimpen :D

neuere News
Well...

...it's finally done!

It's now possible to play game images over 17.5GB with no lags!
i.load won't hang up anymore. So all bugs are fixed.

Big thanks to our beta-tester - DCP,FFM,Rob Samson! You guys are awesome!

And now a good message for all the 40GB owner - Jump for joy! You can run PS3 and PS1 backups, too! It was very hard to get it but we're proud of it!

So, please prepare your internet connection for this historic date, 'cause you will need to download 1.2GB (all in one package with manual).

Big_T and Zizzle will sign up on the websites ~ 5 minutes before the download is public. They won't answer private messages. So that's why they aren't regristed yet.

So and now we will have to wait to the PAL birthday of the ps3. I hope you got a party-hat :-)

Release: March 23.th - 11.23pm

Please take a look at our updated requirements

Thanks, flAshHeAd - Group[SLUMP]


ältere News...

i.load meeting summary

Hello again,

Our 2 day-meeting is over now and now we would like to present our findings. And now the facts:

- i.load does not work on PAL PS3 (40GB) and NTSC (20GB) yet, but we work hard to get it
- 20GB NTSC, 60GB NTSC/PAL, 80GB NTSC running well (haven't fix all the bugs from the list below)
- source code will be avaiable 1 month after release for other developer
- website promotion on ps3news.com and maxconsole.com
- Big_T give forum support on ps3news and Zizzle on maxconsole.com
- first trial versions arrived trusted people (rs.com - filesize of the beta: 917 MB all in one)
- no worldwide release before every version works (including 20GB/40GB NTSC/PAL)
- release date is still set on March 23.th 2008 (if all versions work!)
- PlayStation 2 images working fluently; Saving possible!
- no success with images over 17.5GB :(
- Online play possible (no ban yet!)
- new trailer on the way
- new website planned for March 23.th
- you need Firmware 2.10 (not higher or below)

That's all for the moment.

Greetings,

flAshHeAd - Group[SLUMP]


Features und Requirements
So, you need the following tools for i.load:

* PlayStation 3 System
* 500GB + external USB 2.0 HDD (e.g. Packard Bell)
* ~ 850MB free disk space on the PS3
* Connection between the PS3 and your PC (W-Lan or local)
* Firmware 2.10 (not above, if released)
* 1 PS3 Game Image (made with SAK tool)
* 1 Original PS3 Game Disk

Known bug-list:

* Game Images over 17.5GB arn't running good yet (working on an improved temp-system) *FIXED*
* after 15 minutes without playing an iso the system hangs up (reboot required; maybe the game is not saved the) *FIXED*
* Online play works, but we're not sure about banning the system (use on your own risk!)
* It's not possible to play paid games out of the PSN store!
* PlayStation 2 game backups running slowly (we're working on it!) *FIXED*
* PlayStation 1 game backups can't save ingame (we're working on it!) *FIXED*

Confirmed Feature-list:

* play PS3 Backups (.iso)
* possability to play PS2 games (incl. save function)
* possability to play PS1 Games (incl. save function)
* copy game backups via SAK or from the internet to your external HDD and load them
* complete English Interface
* full compatible with the latest PS3 firmware (2.10)
 
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