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Wird Zeit für nen Thread da der Titl ja kommen soll. Die System sind geschätzt.
Introducing the Dawn Engine
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Deus Ex Universe: Engine-Präsentation auf GDC 2015 geplant
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Human Revolution fand ich absolut genial, hoffe dieses Spiel spielt danach und noch vor Teil 1
Introducing the Dawn Engine
The studio has been hard at work, and we’re proud to announce today Dawn Engine™, our game engine designed exclusively for PCs and the new generation of consoles.
In the past, we’ve relied on existing engines for our games. But in the end, we found that our creative vision was somehow limited. So we decided it was time for us to invest in creating an engine tailored for our needs.
The result of this work is the Dawn Engine. Based on a heavily modified version of IO Interactive’s Glacier™ 2 engine, it represents the beginning of a new era for us. Our ambition is to build upon and improve both the visual and immersive artistry in our games, whilst also strengthening both the gameplay and storytelling experiences we strive to create.
We wanted to share a first glimpse of what we aim to achieve, with a screenshot taken directly from the Dawn Engine. Keep in mind – despite any hints you may pick up from this image, this screenshot was only taken in order to display the level of detail and artistic fidelity that is possible with the Dawn Engine.
As you can imagine, the Dawn Engine will form the cornerstone for all Deus Ex Universe projects at Eidos-Montréal. Some of you have had concerns that “Universe” meant “MMO”. Rest assured, it does not.
Deus Ex Universe is the name we are giving to the fictional world and the rich lore we are creating for it, which will of course include core games, as well as any other projects that will help bring the world of Deus Ex to life. We won’t go into too much detail for now, but what we envision is for our projects to have meaningful ties to one another, in order for them to strengthen and deepen your experience within this Universe.
We’d also like to take this opportunity to say that we have several positions available at our studio! You can check them out on employment page.
We will be sharing much more in the coming months. In the meantime, you can follow us on Facebook and Twitter to keep up with the latest updates.
Thank you all for your support!
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Deus Ex Universe: Engine-Präsentation auf GDC 2015 geplant
Anfang Oktober 2013 gab der Entwickler Eidos Montreal die Arbeiten an einem neuen Ableger der Deus Ex-Reihe bekannt. Gleichzeitig gab das Studio an, noch an weiteren Projekten zu werkeln, die unter dem Titel Deus Ex Universe eine fortwährende, sich erweiternde und miteinander verbundene Spielwelt über mehrere Spiele hinweg bieten sollen. Details zur Story oder den Charakteren wurden bisher nicht verraten, doch das könnte sich schon Anfang des kommenden Monats ändern.
Im Zeitraum zwischen dem 2. und 6. März 2015 findet in San Francisco die diesjährige Game Developers Conference statt. Wie aus dem aktuellen Programm der Messe hervorgeht, wird auch Eidos Montreal im Moscone Center vor Ort sein, um die Ende vergangenen Jahres vorgestellte Dawn-Engine erstmals der Öffentlichkeit zu präsentieren. Im Detail geht es um die Vorführung der TressFX-Technologie von AMD. Besitzer von AMD-Grafikkarten konnten diese bereits in Tomb Raider erleben, wo sie für realistisches Haar der Protagonistin sorgte. In dem neuen Deus-Ex-Titel soll TressFX in der Version 3.0 zum Einsatz kommen.
Die Präsentation findet am 5. März 2015 statt. Ob auch erste Szenen aus dem neuen Deus-Ex-Spiel gezeigt werden, ist nicht bekannt. Möglich ist aber, dass Eidos die Gelegenheit für eine offizielle Ankündigung nutzen wird.
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Human Revolution fand ich absolut genial, hoffe dieses Spiel spielt danach und noch vor Teil 1
