American McGee's Grimm

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Draygon
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum

Draygon

L20: Enlightened
Thread-Ersteller
Seit
28 Sep 2002
Beiträge
33.492
Als Info gibts bisher nur das es ein Spiel über Grimms Märchen wird, mehr nicht, aber es gibt schon ein schickes Artwork


Ladies and Gentleman, Rotkäppchen :D



rrh_final.jpg
 
nach alice wird jetzt rotkäpchen endlich zu einer interessanten frau gemacht, daumen hoch, sieht stark aus! :goodwork:
 
Ein Jahr später gibts was neues ;)


American McGee arbeitet mit Cellar Door Publishing zusammen und es wird Bücher / Comics zu Teilen aus der Twisted Tales Serie geben (Alice, Oz, Grimm)

Dazu gibts auch ein neues Artwork zu Grimm diesmal der große böse Wolf ;)

wolf_side_test.jpg




Infos zum Spiel oder einen Release gibts leider immernoch nicht, es wird aber fleißig dran gearbeitet ;)
 
seh ich ja jetzt erst... wie geil ist das denn? :o

alice soll ja ziemlich cool gewesen sein, habs leider nie gezockt. aber das hier... hoffentlich kommts auch für die PS3!
 
Also die Charaktere sehen ja schonmal interessant aus. Aber die sollen wirklich mal hinne machen. Wird langsam Zeit für erste in Game Videos :D
 
*Staub vom Thread abwisch* ;-)



775603088a16db0e5c0tn9.jpg



American McGee: In terms of appeal – I usually list art, story, and interesting gameplay as the things that attract me to a given idea. Art-wise I’m always interested in projects that offer a chance to do something different. I think it’s a shame that video games are generally ignored as an artistic medium. So many games strive to perfectly recreate reality. Personally, I want games to give me an escape from reality.

Second on my list is narrative. Storytelling in games is still in the early stages of its evolution. I’m convinced that there’s a radical, but simple technique to seamlessly blending story and gameplay together into something that will surpass all other mediums in terms of connecting with and involving an audience. Exploring ideas along these lines always gets me excited.

Finally, game play for the masses is hugely appealing to me. I feel that in many ways the game industry has focused too much on the hardcore market and as a result stymied advances in art and storytelling, while leaving a massive “casual” market untapped. I’m not convinced that “casual” is even an appropriate term for this audience, since when they find something they like they don’t always take it casually. I’m happy that the Wii has validated this viewpoint. It may help to shift the industry away from such a hardcore-centric mindset.




01sq6.jpg


02eh7.jpg


03no3.jpg


04qp1.jpg


05eg1.jpg





Release ist Frühjahr 2008, aber so wie es aussieht erscheint das Spiel nur über Gametap (:sad:), das ist sowas wie der Gamesload Service von T-Online
 
Zurück
Top Bottom