PS5/PC Phantom Blade Zero

Sieht einfach super aus. :banderas:





Paar Infos (nicht aus dem Video)

Some more details here:
-Game length is roughly 30-40 hours

-Endgame and multiplayer content confirmed, multiplayer dungeons, boss rush mode, rogue like abysses

-Game will have a flashy gameplay system that will be easy to look cool when playing but still will have depth in terms of your skill order, animation cancels, and other deep timing related action mechanics

-Will be a mix of Devil May Cry/Ninja Gaiden action gameplay with souls elements and semi-open world environment/progression

-No release date as of yet, major development started in 2022

-No price for the game determined at this moment (I would expect it to be $50-60 on PC and $60-70 on PS5)

 
Zuletzt bearbeitet:
Spiel erinnert mich sehr an Nioh, mit deutlich besserer Grafik und viel aktionlastiger. Tatsächlich wirkt es wie Nioh mit Ninja Gaiden Gameplay. Also macht es Spaß auf mehr.
 
Spiel erinnert mich sehr an Nioh, mit deutlich besserer Grafik und viel aktionlastiger. Tatsächlich wirkt es wie Nioh mit Ninja Gaiden Gameplay. Also macht es Spaß auf mehr.
Mich erinnert es eher an Sekiro (Gegner scheinen einen "Haltungsbalken" zu haben, der erstmal gebrochen werden muss) und ja: Ne Prise Ninja Gaiden.
Sieht auf jeden Fall extrem geil aus und ist schon seit Ankündigung ein Most Wanted.
 
Laut Play3 ist es nicht Konsolen exklusiv.
Ne Xbox Version ist immer möglich, aber der Absatz ist schon extrem viel Spekulatius

Denke schon das ne Xbox Version kommt, aber das Spiel ist ja trotzdem Konsolenexklusiv.
 
Phantom blade zero developers interview
  1. We commenced development in 2022, the core gameplay and basic system framework has been completed now and the next step is to fill the content, release date is still a while off.
  2. received investment from Tencent (same as Black myth Wukong)
  3. In March 2023 we met a friend in San Francisco who works for Sony, he was very excited when watching the gameplay video and recommended us to Shuhei Yoshida and Christian Svenssen, they were very excited as well and asked us if we wanted to show it at the Showcase.
  4. Sony gives us a lot of support, both on the development side and the marketing side. And the consoles in some demo events are all provided by them.
  5. Development costs to date are 200 million Chinese Yuan (28 million USD), with full development costs expected to be 400 million Chinese Yuan (55 million USD)
  6. Gamers will be able to play this game without having played any of the previous PB titles.
  7. The main story is about 20-30 hours long with multiple endings and many side contents and exploration.
  8. Three sources of inspiration for PB0: Metal Gear Rising: Revengeance, Sifu and Bloodborne.
  9. BTW, former Fromsoftware's art director is now working at S-GAME, a Hong Konger named Michael who influenced the art styles of Demon's Souls and Dark Souls 1. He was previously involved in outsourcing works and is now officially part of our studio.
  10. Three favorite games: Bloodborne, Ninja Gaiden 2 and Vagrant story.
  11. any other medias for inspiration? Gu Long's Wuxia novels, anime series like Berserk, Vagabond and Blade of the Immortal, 80s and 90s Hong Kong Kung Fu Action Movies.
  12. Kenji Tanigaki's team is one of our action choreographer.
 
Muss sagen das gefällt mir ziemlich gut. Hab anfangs ein souls like erwartet, was etwas genervt hat. Sieht aber doch eher aus wie eine Art dmc. Sehr gut 👍🏻
 
Wenn es kein Souls-like ist (irgendwann ist auch mal gut damit..) könnte es mein aktuelles Most Wanted werden.
Quasi "Raiden", nur im DarkFantasy-Asia Setting...einfach :banderas:
 
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