PS4/PS5/XOne/XSeries/PC The Ascent

Schnurres

L15: Wise
Thread-Ersteller
Seit
30 Nov 2012
Beiträge
9.983
Xbox Live
Tommi813
PSN
Tommi
Entwickler: Neon Giant (Schweden)
Publisher: Curve Digital
Release: 2020
Systeme: Xbox One und Xbox Series X (Smart Delivery) sowie PC (Steam)

Series X optimized: 4K und HDR
Xbox One X enhanced

Beschreibung:
Action-RPG in einer Scifi/Cyberpunk-Welt, welches im Singleplayer oder Koop (lokal oder online) gespielt werde kann. Körperteile lassen sich der Spielweise anpassen/austauschen. Laut IGN spielt es sich wie ein Mix aus Diablo und Twin-Stick-Shooter. Umgebung lässt sich wohl zerstören.

Reveal-Trailer:

12 Minuten Gameplay:


Microsoft besuchte vor einem Jahr Neon Giant in Schweden und bekamen eine frühe Version des Spiels gezeigt. Obwohl das Spiel zu dem Zeitpunkt erst 1 Jahr in Entwicklung war, zeigte sich Microsoft direkt interessiert.

They were immediately very excited,” Frick explains, saying the studio encouraged them to keep their cards close to their chest as Microsoft felt they almost certainly had something special on their hands. They started talking right about partnering up and potentially timing its launch with that of the Series X – and according to Frick and Berg, it was both the game itself and the studio’s own ambition that did the trick.

Frick says part of they’re ambitious nature is that their team loves to push tech to its limits. That makes the opportunity to work with the Xbox Series X as early as possible extremely exciting. “We really do want to use cutting edge technology, cutting edge hardware, because we enjoy it,” Frick explains. “It's just who we are.” So becoming a launch title is by no means a one way street, offering Microsoft an exciting addition to its line-up and Neon Giant the chance to use the best tech they can to make The Ascent even better.
 
Zuletzt bearbeitet:
Kommt auch für steam, sieht man am Ende des verlinkten Gameplay-Videos.
 
Gab, soweit ich das sah kein Thread-Icon für Series X / Xbox One / PC. Für Series X/PC schon.

Den Text des Startposts habe ich um PC (Steam) erweitert.
 
Aus dem Interview mit Edge:

Tor Frick: The Xbox Series X leap is huge. We're doing, of course, 4K 60 FPS in The Ascent, which is blazingly fast. The hard drive read speed and stuff like that - there are so many things. Faster load speeds - it just comes out, magically. You just click, and there you go, it loads way faster. The draw distances are going to be as long as we can possibly make them anyway, so it's mostly about the clarity of detail, because we have more detail than you can actually see at lower resolutions.

Arcade Berg: With high resolutions, you can actually see bullet holes in the walls. Everything is ludicrously detailed, so when we bring down the camera, it just works.

Tor Frick: But also, the great thing is that it's becoming easier and easier to develop. So it's easier and easier to actually use all that power and to spend more time on the creative bits because ideally, you just want everything to work, to realize your creations. An 11-person indie studio could not have done what we are doing 20 years ago.
 
Stil gefällt mir super gut mit den Graffitti Wänden usw.

Hoffe das Spiel bekommt auch eine Retail Variante
 
74535368-530e-4e0c-8xcjpv.jpeg
 
Sollte das Spiel richtig gut werden, hoffe ich das Microsoft diese IP wie Ori behandeln wird.

Ori 2 ist ja ein AAA Metroidvania Spiel und sowas gibt es abseits von Ori halt nicht.

The Ascent 2 könnte dann auch viel viel größer werden.
Abseits von Diablo. Gibt es da auch nichts im AAA Bereich.

Btw. Moon Studios macht ja auch ein Diablo Like.
Ich hoffe Phil hat sich das Spiel gesichert inklusive blanko Check.

Ich liebe Moon und eigentlich ist es mir egal wer der Publisher ist. Jedoch Moon alle Ressourcen bekommen die sie benötigen.

Sowas bekommen sie halt bei einen Indie Publisher nicht.

Sony, Nintendo oder Epic könnte das auch machen.
Mit egal Hauptsache Moon bekommt alles was sie benötigen.

So genug OT :D
 
Zurück
Top Bottom