PS4/XOne/PC Man of Medan (The Dark Pictures)

Komori

L14: Freak
Thread-Ersteller
Seit
13 Sep 2009
The Dark Pictures Anthology wird eine Reihe von Standalone Horror Games entwickelt von Supermassive Games (den Entwicklern von Until Dawn). Das erste Spiel der Reihe wird "Man of Medan", welches 2019 für PS4, Xbox One und PC erscheint.

The story of Man of Medan starts off on a dive boat in the South Pacific. With a rumoured WWII wreck to find, and plenty of on-deck partying to be had, our group of 4 young Americans and their skipper Fliss get ready for what should be the trip of a lifetime…but it doesn’t go quite to plan. As the day unfolds, and a storm rolls in, they find themselves trapped on board a ghost ship. Subjected to unimaginable stress and terror, they must try to find a way to escape the ship and its sinister history.

John4

L05: Lazy
Seit
14 Dez 2015
Xbox Live
juve5885
Until Dawn ist immernoch mein liebstes Spiel im Walking Simulator Genre, werde auch hier bestimmt zugreifen und mit meiner Freundin durchzocken.

Tommy1985

L13: Maniac
Seit
6 Feb 2013
PSN
TommyW_No7
Until Dawn liebe ich noch heute...danach ist das neue Werk für mich ein Fixkauf. Der Trailer macht jedenfalls richtig Lust auf mehr :). Ist bekannt was denn genau hinter der Dark Pictures Anthology steckt? Ist Man auf Medan dann quasi der 1. Teil einer ganzen Spielereihe?

Komori

Thread-Ersteller
Seit
13 Sep 2009
Until Dawn liebe ich noch heute...danach ist das neue Werk für mich ein Fixkauf. Der Trailer macht jedenfalls richtig Lust auf mehr :). Ist bekannt was denn genau hinter der Dark Pictures Anthology steckt? Ist Man auf Medan dann quasi der 1. Teil einer ganzen Spielereihe?
Korrekt, wobei es voneinander unabhängige Spiele werden und keine Sequels (so wie ich es verstanden habe).

Trinity

L04: Amateur
Seit
29 Mai 2013
Finde ich auch richtig interessant. Die Spielzeit soll pro Durchlauf ungefähr 4 Stunden betragen. Damit wird das ganze hoffentlich kein Vollpreis Spiel werden.

xKeylowx

Seit
29 Jun 2014

The Dark Pictures Anthology: Man of Medan Coming to PS4, Xbox One and PC on August 30th 2019

Bandai Namco Entertainment Europe and Supermassive Games are pleased to confirm the first installment in The Dark Pictures Anthology, Man of Medan, will be released on 30th August 2019 for PlayStation 4, Xbox One and PC Digital.

Man of Medan is also available to pre-order from today at participating retailers - with players that do gaining exclusive Day 1 access to the Curator’s Cut - an alternative path from a new perspective.

Unlocked after completing the game once, the Curator’s Cut (which will be made available for free to all players at a later date) provides:

• A new perspective with alternative characters in previously played scenes

• New decisions and choices within each scene which change the story in different ways

• New scenes and new secrets not featured in the original playthrough

“The Curator’s Cut is different to the traditional Director’s Cut as it gives the player new ways to directly influence the story and its outcomes. Players will see and change events and relationships from the perspective of characters that weren’t under control in their first playthrough.” said Pete Samuels: Executive Producer, The Dark Pictures Anthology, Supermassive Games.

“It adds a whole new layer to how the player understands and interacts with the story in a way that’s never been done before, and we’re excited for people to experience it.”

The Dark Pictures: Man of Medan will launch on 30th August 2019, in both boxed and digital editions for PlayStation 4, Xbox One and PC Digital. Man of Medan will be voiced in English, French, Italian, German, Spanish and Russian.

Lightning

Consolewars Special Operations
VIP
Seit
10 Jul 2007
PSN
CW_Lightning
Wird bestimmt interessant aber dieses Preorder Zeug ist ja echt ätzend.
Wieso kann man das nicht einfach in das Spiel packen für jeden? Kommt bei so einem Spiel so vor als ob ich dann vieles verpasse, wenn ich nicht den ganzen Bonus mitbekomme. Meh.

Hazuki

L16: Sensei
Seit
3 Sep 2005
Für Until Dawn auf der Pro hatte SMG ja nie einen Patch gebracht .... hoffe daher, das die Upgradekonsolen diesmal von Beginn an unterstützt werden.
Gab es diesbzgl. bisher ein Satement vom Dev?

Ansonsten freue ich mich auf das Game
:goodwork:

Top Bottom