PS5/XSeries/PC Hell let Loose (Das etwas andere Battlefield)

Hazuki

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Da es noch keinen Thread gibt, mach ich mal einen auf...:)

Hell-Let-Loose-pc-games2.jpg


Titel: Hell let Loose
Entwickler: Black Matter
Publisher: Team17
Engine: UE4.25

Genre: WWII Team Taktik Shooter
Player: 50 vs 50

Systeme: PC, Xbox Series & PS5 Konsolen

Konsolen Release: 05.10.2021

Ich habe das Game in der 10st. Trial Version (XSX) mal ausprobiert und muss sagen, dass dieses Game für mich eine kleine Offenbarung war.
Endlich mal ein WW2 Shooter der "ähnlich" wie Battlefield aber viel realistischer und vor allem authentischer rüberkommt.
Es gibt verschiedene, Squads, Klassen, Fahrzeuge und Möglichkeiten welche dieser eher taktisch angehauchter MP recht attraktiv machen.

Man muss sich definitiv erstmal einfuchsen, da es sich wirklich etwas anders spielt als ein BFV aber wenn man den Dreh erstmal raus hat, dann macht es auch richtig richtig bock.
Gerade auf Konsole bekommt man sowas nicht sehr oft. Das Game ist viel taktischer, stellenweise auch langsamer was die Aktion angeht, zumindest bis es dann wirklich kracht :lol:
Die Optik ist für das Genre eigentlich recht gut und gerade die Artillerie/Bomben Einschläge sehen von der Explosion her imo richtig richtig nice aus ... sehr realistisch gemacht samt etwas Gore wenn Explosionen Spieler wegfetzen.
Auch die Fahrzeug Explosionen können überzeugen!
Der Sound spielt auch ganz oben mit und die Steuerung lässt imo ebenfalls kaum Wünsche offen ... man kann da sehr viel einstellen.


Der hier ist auch gut
:coolface:


Ich kann jedem der Shooter mag. welche in Richtung Battlefield oder Arma gehen empfehlen sich das mal zumindest anzuschauen.
Das wird nicht für jeden was sein aber bestimmt werden auch einige positiv überrascht wie ich :)

Das Beste, PS5 Gamer bekommen es im Okt. als PS+ Game und Xbox User können wenigsten HLL 10std. lang testen :goodwork:
Crossplay gibt es auch aber nur unter Konsolen also XSX & PS5

PS: Als kurzes Tutorial kann ich jedem mal empfehlen sich dieses oder andere Videos mal anzuschauen, dann rafft man es schneller ;)


Hier auch noch eine kurze (ältere) Beschreibung von GP
 
Zuletzt bearbeitet:

Stability

  • Fixed a softlock that would occur when disconnecting the controller during the post-game screen.
  • Fixed a bug where preferences would sometimes become inaccessible after quitting a match.
  • Fixed multiple crashes that would sometimes occur when loading in the next map at the end of a match.
  • Fixed a crash that would occur if the connection to partner-hosted services was lost during matchmaking.
  • Fixed a rare crash that could cause the console to reboot.
  • Fixed a crash that would sometimes occur when matchmaking.
  • Fixed a softlock that would occur after experiencing a network disconnection on the results screen.
  • Fixed an issue where updates to the Recent Players list would cause stuttering during gameplay.
  • Fixed an issue where high ping spikes and potential network disruption would occur for players still in a server if another player left the game.
  • Fixed a crash that would sometimes occur after shooting a friendly player.
  • Fixed a crash that would sometimes occur when vaulting.
  • Fixed a crash that would sometimes occur when inside any vehicle.
  • Fixed a crash that would sometimes happen when navigating the field manual.
Controls

  • Improvements to deadzone when aiming down sights (ADS) to feel more circular, allow greater precision, and register finer input.
  • Added the option in the settings to change controller cursor sensitivity on the Map.
  • Added a slider for adjusting the deadzone sensitivity.
  • Fixed a bug where the player’s look sensitivity would decrease after opening the game menu for the first time after loading into a map.
  • Adjustments to fix the sensitivity for tank spotters in zoom level 2 or 3 feeling too high.
  • Adjustments for sensitivity when using a scope or binoculars.
  • Fixed a bug where bullets would hit in front of the player instead of where the gun is aiming when firing rifles or pistols whilst sprinting.
  • Fixed a bug where aim assist would not trigger when aiming at enemies in exposed vehicle seats.
  • Tweaked aim assist to not trigger on lowest sensitivity settings.
  • Fixed a bug where aim assist would not trigger on enemies in a prone position.
  • Changed button to equip bandages to a longer hold press to prevent reloading and swapping to bandages at the same time.
  • Fixed a bug where the equipment radial menu could be used to equipment unavailable gear items from loadout.
  • Fixed a bug where changing to the Layout B controller layout would break certain functionality.
Experience and Progression

  • Fixed an issue where experience was not correctly tracked or awarded to players.
  • Fixed a bug where changing to the Layout B controller layout would break certain functionality.
Menus

  • Added expand/collapse unit option to the deployment screen.
  • Removed the “welcome” tab from the deployment screen.
  • Fixed a bug where the player would be unable to change the HQ spawn selection after cancelling deployment.
  • UX improvements to the Barracks menu.
  • Added Equip to All Roles option in the barracks.
  • Added functionality to zoom in on character model in the barracks.
  • Fix for loss of highlight focus on the customization screen after opening the scoreboard.
  • Fixed multiple issues with using the D-pad to navigate the scoreboard.
  • UX improvements to highlighted states across all menus to make this more consistent.
  • Changed the “Preferences” option in the main menu to be on a hot key.
  • Changed “Find Match” to be an option in the main menu instead of on a hot key.
  • Various UX improvements for the deployment menu.
  • Increased the font size throughout.
Gameplay

  • Fixed a bug where time elapsed would display incorrectly.
  • Fixed a bug where the Commander could not dismantle garrisons using the “Dismantle Garrison” ability.
  • Fixed a bug where closing the scoreboard whilst driving a truck would cause the handbrake to lock.
  • Fixed a bug where recon tank treads would fail to take damage.
  • Fixed a bug where it was not possible change seat in a recon tank as a non-Armor unit.
  • Fixed a bug where the Commander would not be able to use commander abilities whilst driving a vehicle.
  • Fixed a bug where the brakes would fail to work for all tank variants.
  • Added the option in the settings to disable the adaptive triggers on PS5.
  • Fixed a bug on PS5 where haptic feedback would occur on the deployment screen.
  • Fixed multiple bugs with haptics on PS5 and vibration on XBS not triggering correctly.
  • Fixed a bug where haptic feedback did not trigger near a strafing or bombing run.
Parties and Matchmaking

  • Added the option for the host of a party to leave the party.
  • Removed the tick for readying up in a party, the host can now start matchmaking without waiting for other players to ready up.
  • Fixed a bug where the “Party Full” message could not always be dismissed.
  • Fixed a bug where it would not be possible to join an online game after previously failing to enter a game with crossplay enabled.
  • Fixed a bug that would prevent matchmaking after experiencing a network disconnection on the results screen.
  • Fixed a bug where party members would sometimes get kicked when the host started matchmaking.
  • Added the option to join a T17 friend’s in-progress game and party during live gameplay.
  • Fixed a bug where matchmaking would favour putting players into an in-progress game in a different region instead of starting a new server in a closer region resulting in high ping.
  • Fixed a bug where the connection to server lost error message would not display after being idle.
  • Fixed a bug where matchmaking would sometimes start a new server in the players region when a more populated server is already available.
T17/Crossplay Menu

  • Fixed a bug where on the T17 friends menu, it would sometimes show “Player name” instead of the correct username.
  • Fixed a bug where the notification counter would always show the player having a notification.
  • Fixed a bug where notifications would overlap other areas of the T17 overlay menu and be difficult to read.
Optimization

  • Various improvements to texture quality and fixes for flickering textures on console.
  • Optimization to improve framerate when zooming in with binoculars.
  • Various console specific global optimizations to improve framerate.
  • Optimization for particles on console to improve performance.
  • Updates to LOD settings for Props and Buildings to be optimized for console.
  • Optimization of reflections on console to improve performance.
Options

  • Fixed a bug in the options menu where it would not be possible to scroll back up to previous options after scrolling past “Clan Tag”.
  • Fixed a bug where the video options would not save when closing the menu.
  • Added the option to enable/disable controller vibration.
VOIP

  • Fixed a bug where a radio channel could sometimes not be toggled on or off.- Fixed various issues with VOIP sometimes losing functionality.
  • Changed “Push to Talk” VOIP channel to be named “Proximity”.
  • Fixed a bug where VOIP would still be active for several seconds after leaving a server.
  • Fixed a bug where VOIP could not be toggled on the deployment menu.
Audio

  • Adjustments to the default volume of the controller speaker on PS5.
  • Added audio feedback to all menu.
Misc

  • Various minor bug fixes and improvements.
  • Multiple text fixes and updates.
  • Various gameplay bug fixes copied from PC up to Patch 16 (excluding Kursk and Stalingrad content).
That wraps up today’s Day 1 patch notes!

We’ll look to share more details on the priority post-launch patch as things get locked in that side.



 
Zuletzt bearbeitet:
Lese im Change log viel zum Aim Assist. Ewww. So unnötig. Gerade in dem Game.

Und irgendwie fehlt mir der Fix, dass Gegner pingen auch gleichzeitig die Map geöffnet hat.

Außerdem an die stillen Mitleser, bevor ihr das Game anfangt, gebt euch bitte paar Tutorials, wie z.B das im OP.
 
Habe es vorhin auch mal angespielt, ich find es mega. War zwar alles etwas neu und blickte noch nicht so durch, aber was für eine Atmosphäre. Hat mir echt sehr gefallen!

Wenn jemand Bock hat auf der PS5 mal die ein oder andere Runde zu spielen, der/die kann mich gerne adden. PSN ist „Kryddi“. Wird meistens in den Abendstunden was.
 
Am WE versuche ich mal die BF Beta zu spielen, danach schau ich mal bei Hell let loose rein.
Aber ich befürchte das es eher nichts für mich sein wird.
 
eine mission gespielt und sogar 2 kills bei einem tod geschafft. auch wenn es darum nicht geht ist das meine erste positive kd shooterübergreifend... :p

macht wirklich sehr viel spass. die schriftgröße finde ich aber schrecklich - ich hoffe da kommt ein patch...
 
jup, Kiddys sind schon wieder on Fire....kannste die ersten Wochen nicht wirklich spielen bis die ganzen Papnasen weiter gezogen sind.
 
Das legt sich recht schnell denke ich, die Leute die damit überhaupt nichts anfangen können ziehen schnell weiter^^

Btw. die Ostfront also Kursk und Stalingrad sowie die sowjetischen Streitkräfte kommen auf Konsolen im Winter (wie passend :D)
 
Das wollte ich hier auch gerade fragen, ob ihr auch alle keine XP mehr nach den Runden bekommt. Na geil, hoffentlich bekommen wir die XP nachträglich noch irgendwie gutgeschrieben. Hatte gestern nämlich echt ein paar gute Runden.

Finde es nur echt schwer, alleine die Klasse des Snipers zu bekommen. Die macht schon echt viel Spaß, aber ist auch oft sofort weg. Auf der anderen Seite finde ich es gut, dass es pro Team nur maximal zwei Sniper gibt. Sonst wäre ja bestimmt alles damit verseucht.
 
"Day One" Patch ist auch noch nicht draußen... ich hoffe der kommt bald !
 
Das wollte ich hier auch gerade fragen, ob ihr auch alle keine XP mehr nach den Runden bekommt. Na geil, hoffentlich bekommen wir die XP nachträglich noch irgendwie gutgeschrieben. Hatte gestern nämlich echt ein paar gute Runden.

Finde es nur echt schwer, alleine die Klasse des Snipers zu bekommen. Die macht schon echt viel Spaß, aber ist auch oft sofort weg. Auf der anderen Seite finde ich es gut, dass es pro Team nur maximal zwei Sniper gibt. Sonst wäre ja bestimmt alles damit verseucht.

Nicht nur das. Auch meine Einstellungen haben sich zurückgesetzt nachdem ich das Game nochmal gestartet habe.
 
Gestern Abend hat das XP System wieder ganz normal funktioniert.... Day One Patch ist aber irgendwie immer noch nicht raus^^

Hier mal ein weiteres Video, wo derjenige die Grundlagen bzgl. der Karte & Ressourcen ganz gut erklärt...

 
Das Sound Design in dem Game. :banderas

Kein Horror Game oder was auch immer, hat mir so dermaßen Schiss gemacht, wie das Pfeifen und Bomben der Artillerie.
 
Das Sound Design in dem Game. :banderas

Kein Horror Game oder was auch immer, hat mir so dermaßen Schiss gemacht, wie das Pfeifen und Bomben der Artillerie.

Definitiv :goodwork:
Der Sound kommt richtig gut und trägt mit unter viel zur dichten Kriegs-Atmosphäre bei.


Die Katyushas bei der Ostfront werden auch geil :goodwork:

 
Zuletzt bearbeitet:
Wer zockt denn hier alles aktiv, ich bin auch mehr als positiv überrascht, die Atmosphäre ist brutal dagegen wirkt Battlefield 2042 in der Beta wie crap welchen wir schon Jahre kennen!

Am Besten mal eine Gruppe auf der Playstation erstellen!
 
Gibts eigentlich schon nen Technikvergleich PS5/Series S/X? Hab auf die Schnelle nichts sinnvolles in die Richtung gefunden.
 
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