Formel 1 - Der Thread zum König des Motorsports

Die Chancen sind anscheinend drastisch gestiegen, dass wir nächstes Jahr mit einem Sir Lewis Hamilton in die Saison starten werden. :alt:
 
W12 wird auch wieder ne Maschine :banderas:

Brackley's team in CFD and wind tunnel work has already found this year's downforce on the W11 that will race next year, despite the limitations on the bottom and rear diffuser decided by the FIA which should cost 10% by downforce. James Allison's technicians have already closed the gap and will also be able to count on a power unit capable of about 25 more horsepower. Who will be able to question their supremacy?

The Mercedes is literally scary: it is a war machine that has no intention of stopping. According to rumors filtered by Brackley, the world champion team for the seventh time in a row in the Constructors' championship has already recovered the downforce that the FIA plans to cut on next year's cars.

The developments that have been brought into the wind tunnel have given extraordinary results, because the W11 that will start next season will have a downforce no less than that of the black arrows that are dominating this 2020.

The International Federation had approved a reduction in aerodynamic load which was to be 10% thanks to the disappearance of the slots on the bottom and the cutting of a part of the pavement in front of the rear wheels.

To this provision, the intervention on the rear diffuser was subsequently added with the vertical bulkheads which must be shorter by 50 mm compared to the abutment plane and to the reduction of the flaps that make up the rear brake duct.

Well, the scope of these legislative interventions approved by all the teams and proposed by Ferrari will be nil, given that the Star has already found the record load values that characterize the W11.

And, therefore, Pirelli did well to develop new tire carcasses with a more rigid construction, because the Milanese manufacturer would have risked going into crisis with the obligation to deploy the same products already approved in 2019.

The decrease in downforce was wanted by the FIA precisely to preserve the life of the tires and to avoid that, in order to maintain safety standards, the Bicocca technicians were forced to resort to higher inflation pressures, such as to make the cars more slippery.

All the teams will have the opportunity to try out the tires that were homologated on 2 November in the free 2 sessions of Bahrain and Abu Dhabi, but the Milanese manufacturer did well to take the side of the buttons by deliberating new tire specifications, because the aerodynamics of Brackley have found that there is ample room for development on the world champion car, far from reaching the limit of its development.

If we consider that even the information relating to the new power unit that is being gestated in Brixworth indicates very interesting developments in the field of new materials and fuel, it is easy to foresee a big leap in performance which, substantially with the same rules, should not allow the gain. of a second on the cars that are already the fastest ever in the history of Formula 1
 
Na zum Glück hat Ferrari den James Allison ja rausgeekelt... :fp:
Auch Aldo Costa war ja bei Ferrari.
Man sieht ja: bei Ferrari stimmt was nicht im Umfeld bzw. in der Struktur. Viele Mitarbeiter, die Ferrari verlassen sind woanders unglaublich erfolgreich...oder waren es vorher.
 
Ferrari hatte halt nie den wahnsinns Entwicklungsfahrer Sir Lewis Hamilton. :blushed:
 
Ich weiß gar nicht was die Leute immer mit "Fahrer entwickeln" haben! Fahrer entwickeln nicht! Das machen die Ingenieure! Die entwickeln, dass nach ihren (Computer) Modellen physikalisch schnellste Auto.

Das was Fahrer tun, ist den Ingenieuren sagen wie sie den Wagen SetUp'pen sollen; und möglichst schnell fahren!

Wobei automotorsport in ihrem Beitrag belegt, dass natürlich auch schon die Ingenieure, die KI und Algorithmen der Computersimulationen den Großteil der Setup Arbeit machen. Das war vor 20 Jahren sicher noch ganz anders.


Hier der wie ich finde sehr interessanter Artikel zum Thema F1 aus dem mehr oder minder hervorgeht das Mercedes eine KI 24/7 Setup Arbeit machen lässt.

https://www.auto-motor-und-sport.de/for ... s-mugello/



Alonso und Schumacher galten ja lange als "Entwicklungsfahrer". Weil sie jeweils mit Teams immer besser wurden. (Schumacher mit Benetton und Ferrari; Alsonso mit Renault, und dann mit Hamilton bei McLaren).

"Seltsamerweise" gabs dann aber am Ende ihrer jeweiligen Karrieren Phasen wo gar nichts weiter ging, sodass sich dieser dieser Mythos in Luft auflöste.

Wenn der Wagen so schlecht ist, das, dass das beste SetUp nichts bringt, liegt man da wo McLaren mit Alonso 2015 bis 2018 lag.
 
Das war auch nicht ganz ernst gemeint von mir. :p

Ich glaube schon, dass Fahrer unterschiedlich gutes / hilfreiches / konstruktives Feedback geben können, aber (weiter)entwickelt wird das Auto natürlich nicht von Fahrern. Selbst mit einem erfolgreich abgeschlossenen Studium wird es schwer sein, da wirklich mithelfen zu können, schließlich arbeiten da sehr schlaue, sehr gut ausgebildete Fachkräfte (und haben mit der Thematik jeden Tag etliche Stunden zu tun), weshalb ein Fahrer da maximal entsprechendes Feedback liefern kann. Die Illusion, dass ein Fahrer die Entwicklung großartig voran treibt, die existiert bei mir ebenfalls nicht.
 
Haha...Das ist mehr als peinlich....

Die Stille zwischen 'Who is that?' und Tom Clarksons Antwort zeigt nur, wie schockiert Tom war, das zu hören.
Franz Tost ist ja nur Teamchef seit 15 Jahren....
 
Fuck. Gerade die Wiederholung. Wie ist der da rausgekommen? Pah. Was für ein Glück. Das sah ja aus wie in den 70ern.

Unglaublich....mehr als nur einen Schutzengel. Das Auto ist....pah.
 
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