Elebits --- [Nintendo - Wii]

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Hoovey

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Elebits

So heißt das neue innovative Spiel von Nintendo ...ich meinte natürlich Konami. (kleiner Überzeungsfehler) :happy4: .
Also nix Nintendo sondern Konami :) .
Hier schon mal ein paar PICS dazu :) .


elebits001.jpg


elebits002.jpg


elebits003.jpg


Konami Digital Entertainment GmbH kündigt Elebits (Arbeitstitel) für Wii (vormals als Revolution bezeichnet) an. Die Original-Entwicklung
für Nintendos Videospielsystem der neuen Generation ist eine neue Art von Strategie-Titel, in welchem die Spieler mit Hilfe des einzigartigen Wii
Controllers kleine und übermütige Kreaturen namens Elebits finden und fangen müssen.

Als ebenso mysteriöse wie winzige Lebewesen sind Elebits seit den vergangenen 10.000 Jahren die zentrale Kraftquelle in einer Welt,
in der Dinge wie Gas, Kohle oder andere Ressourcen zur Erzeugung von Energie unbekannt sind. Es gibt viele verschiedene Arten von Elebits,
und jede von ihnen hat ihr eigenes Aussehen und Verhalten. Obwohl Menschen und Elebits seit je her in Frieden miteinander leben,
lieben es die kleinen Wesen, Unruhe zu stiften. Nun ist es am Spieler, die unruhigen Kobolde aufzustöbern und dem Durcheinander ein Ende zu
bereiten.

Dank der einmaligen Funktionalität des Wii Controllers sind die Spieler in Elebits in der Lage, mit ihrer Umgebung in einer völlig neuen Weise zu
interagieren, während sie auf der Suche nach den winzigen, energieerzeugenden Kreaturen sind.

Mit Hilfe eines futuristischen Geräts können die Spieler alles, was sich auf ihrem Weg findet, ziehen, schieben, heben und werfen, um verborgene
Verstecke ausfindig zu machen oder die Fluchtwege der Elebits zu blockieren. Die Spieler müssen zudem ihre eigene Strategie entwickeln,
um die herumstreunenden Kreaturen zusammen zu treiben; etwa, indem sie sich anschleichen oder Geräusche verursachen,
welche die Elebits aus ihren Verstecken aufscheuchen. Steigt die Zahl der gefangenen Elebits,
deren energieerzeugende Eigenschaften sich der Spieler wieder zunutze gemacht hat, eröffnen sich zahlreiche weitere Optionen und Möglichkeiten,
in der sich ständig verändernden Umgebung weitere dieser Wesen
aufzustöbern.

„Der innovative Wii-Controller erlaubt es uns, neue Spielkonzepte zu entwickeln, die vorher nicht möglich waren. Elebits spiegelt diese neue
Freiheit im Design wider – mit einem Gameplay, an dem sich Spieler aller Altersstufen erfreuen können“, so Hans-Joachim Amann, Head of
European Product Management von Konami Digital Entertainment GmbH. „Elebits überrascht die Spieler mit einzigartigen Elementen, beispielloser
Kontrolle über ihre Umgebung und einem neuen Ausmaß an Freiheit, was die Zahl der Möglichkeiten betrifft, ihre Ziele zu erreichen.“

Elebits wird für Wii in Europa in 2007 veröffentlicht.


Quelle: Hoovey's-Schublade ;)
 
sah auf der PK seeehhr bescheiden aus, man sollte denen ma zeigen was texturen sind... :neutral:
 
Schmedi schrieb:
sah auf der PK seeehhr bescheiden aus, man sollte denen ma zeigen was texturen sind... :neutral:

War ja nur 5 Sekunden zu sehen und so kreative Games, brauchen wenn sie ansonsten funktionieren keine Hammer Grafik. ( siehe katamari und co)
 
Schmedi schrieb:
sah auf der PK seeehhr bescheiden aus, man sollte denen ma zeigen was texturen sind... :neutral:

Dito-richtig entäuschend die Grafik - naja hoffentlich stimmt das Gameplay wenigstens. Auf der Messe wirds wohl angezockt werden können.
 
das material auf der pk reichte nicht aus,um sich einen richtigen eindruck zu verschaffen,könnte aber interessant werden :)
 
IGN: Seeing as this is E3 time, have you received feedback from fans, or had time to watch people playing your game at the Nintendo booth?

Konami: Yes, we have had some. We believe that everyone has had a good feeling about the game.

IGN: Where did you receive your inspiration for this game? Were you inspired by games like Katamari Damacy and other Japanese titles that did well in the United States?

Konami: We felt like we needed to make something new using the new Wii controller. We wanted to create a game in which players felt like they were actually touching the objects on the screen.

IGN: So what is the plot and main story of Elebits?

Konami: The Elebits are the world's source of energy. One day they stop generating power and hide all across the world. In the first scene of the game you are in the dark, and as you collect the Elebits you will begin to accumulate power for the room. For the demo version that we have on the floor, we are just running a simplified version, so that is why it is always bright and all the electricity is on.

IGN: That being the case, from level to level will there be progression with the energy?

Konami: If you gather enough energy for a room, the playable area will expand. Have you seen the toaster in the demo?

IGN: Yes.

Konami: If you get enough energy to turn the toaster on, any Elebits that may be hiding in that toaster will run out so you can capture them. This idea expands as the game progresses.

IGN: Konami's usual M.O. is to make large cinematic video games, such as Metal Gear Solid. Was Elebits made to have a more playful spirit to accompany the new feel of the Wii?

Konami: Yes, we were thinking about how we should make the game as playful as possible. It fits the Wii style very well.

IGN: As far as the levels are concerned, you mentioned that the environments would expand with the collection of the Elebits. With that in mind, are there set levels with a beginning and end, or is that game open ended, expanding with your progress?

Konami: There are two concepts to the levels. The first is that they will gradually expand with your progress in capturing the Elebits. The second concept for the levels, is that the more creatures you capture, the powerful your gun will get.

IGN: So is it all contained within one house, or will you move out to the city, and other cities beyond, maybe even different states and planets?

Konami: We are not thinking about the planet area, but we are working on stages containing whole towns.

IGN: Great. We enjoyed tossing houses in the demo, and we would love to toss skyscrapers.

Konami: [laughter] We know that.

IGN: So in its totality, about how long will the game's main quest last?

Konami: Advanced players will finish Elebits in about 15 hours. However there will be plenty of replay value to the game, as you will want to go back and collect all the Elebits hiding in each area.

IGN: Is the title going to be single player only, or will there be a multi-player option?

Konami: Single player only.

IGN: As far as the Nintendo Wii hardware is concerned, did you receive the hardware necessary to build your game recently? Or have you had the kit for a while?

Konami: [laughter] We are working directly with NCL, but we can't say when we got the kits.

IGN: Is the hardware as easy to use on the Wii as it was with the GameCube? The two systems are very similar is structure we're told.

Konami: Yes, the structure is very similar to GameCube, but you already knew that. The development was not that difficult, as the Wii system has built in physics simulation. That helped the process.

IGN: In the process of programming the game have you encountered any difficulties or problems with the remote?

Konami: NCL pretty much supported us, so we didn't have that hard of a time figuring out how to develop the system for the controller. We did spend a lot of time making adjustments for the controller, so that the movements would feel as life-like as possible.

IGN: Do you plan on making use of the downloading system, or the 24 hour connectivity?

Konami: We think those are great systems, and would like to find a way to have our game us it.

IGN: Thank you very much for the interview, we have just one question left to ask. Will this title be on the shelves in time for the system's launch?

Konami: Yes, currently Elebits is slated to be available at the time of the Wii's launch.

The interview was completed with use of a translator, but whether you speak Japanese or English, Elebits will prove to be great fun once the final version is released around the Nintendo Wii's launch date. All you Katamari Damacy fans, make sure to keep a close on this title!

IGN:com


Also ein Launchtitel. :=)
 
Gibt es nun eigentlich schon Ingamematerial?

Spielbar ist es ja anscheinend.
 
Interessanter ist eher das hier

IGN: Is the hardware as easy to use on the Wii as it was with the GameCube? The two systems are very similar is structure we're told.

Konami: Yes, the structure is very similar to GameCube, but you already knew that. The development was not that difficult, as the Wii system has built in physics simulation. That helped the process
 
Die Physik in diesem Spiel ist toll! Gefällt mir.
Aber 15 Stunden Spielzeit ist etwas... naja... zu wenig für mich, egal wie groß der Wiederspielwert ist!
Zu Beginn meines WiiLaunches möchte ich eher offene Spiele haben, für Multiplayersessions z.B.

Der Titel kommt zu mir, wenn er als Budgetversion verfügbar ist (einfach wegen den Prioritäten; Das Spiel wird sicherlich großartig!)

Bitte mehr davon... :)
 
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