3DS Shin megami tensei iv final

XenoInfinity

L14: Freak
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- Brand new 3DS game, NOT a remix
- Based on the SMTIV setting, the keyword is "Godslayer"
- Feb 10 2016
- 6998yen
- Mostly the same staff as SMTIV, but Satoshi Oyama is directing this time.

http://megaten4f.jp/



hmm bin immernoch kein Fan vom Chara Design, leider kein Kaneko :(

Aber hoffentlich ist er wieder am Writing beteiligt, beim Rest mache ich mir weniger sogar, gameplaymässig und von der atmo her hat mir smt4 sehr gefallen, da es wieder an die früheren Titel angelehnt war.
 
Zuletzt bearbeitet:
region lock sollte mittlerweile kein problem mehr sein.
us release ist jedenfalls sicher. von daher wird es diesmal direkt importiert.
 
also, dass es jetzt ein neues SMT4 ist, hätte ich mir nicht gedacht. als ich den namen gelesen habe, dachte ich mir, dass es SMT4 mit erweiternder Story ist. mit diversen Verbesserungen.

Mal gucken ob das Spiel in Europa das gleiche Schicksal erfahren wird wie sein Vorgänger.

Dann kommt es 2017 nur digital und am besten gleich für 10€ im Angebot.

Das gleiche ist ja mit Legend of Legacy! Der US Release folgt in Oktober 2015 und der EU Release ist für 2016 angesetzt. Ich würde ja verstehen, wenn sie es übersetzen würden aber in Europa kommt auch nur die englische Fassung. Die Release Politik verstehe ich bei Atlus einfach nicht. :nix:
 
hauptsache persona tanz spinoff spiel für vita kommt hier retail ist ja wichtiger als smt mainteil :aehja: :banderas:
 
Die Release Politik verstehe ich bei Atlus einfach nicht. :nix:

Stimmt so. Da verstehen viele nicht, was da im Hintergrund abläuft.

hauptsache persona tanz spinoff spiel für vita kommt hier retail ist ja wichtiger als smt mainteil :aehja: :banderas:

Persona hat auf der Vita eine größere Basis als SMT auf 3DS. Dadurch kann man es sich dann leisten auch mal Retail zu gehen.
Und weil Persona drauf steht und die Vita Nutzer sowieso alles nehmen um die letzten Lebenszeichen zu signalisieren geht es auch weg.
 
Persona hat auf der Vita eine größere Basis als SMT auf 3DS. Dadurch kann man es sich dann leisten auch mal Retail zu gehen.
Und weil Persona drauf steht und die Vita Nutzer sowieso alles nehmen um die letzten Lebenszeichen zu signalisieren geht es auch weg.

Klingt nach cool Story aber ist auch nicht das Thema
 
also, dass es jetzt ein neues SMT4 ist, hätte ich mir nicht gedacht. als ich den namen gelesen habe, dachte ich mir, dass es SMT4 mit erweiternder Story ist. mit diversen Verbesserungen.

Ging wohl den meistern Personen von uns hier so. Habe genauso gedacht das es eine "GotY"-like Edition wäre mit dem gesamten DLC + leichter Erweiterung....Umso erfreulicher das es sich um einen eigenständigen Titel handelt. :D
 
Vita Spiele werden in den dazugehörigen Threads diskutiert. Auch angebliche Kaufgewohnheiten sind hier kein Thema.
 
Ich komm mit Download und Englisch gut klar, so lange es überhaupt zu uns kommt. Ach wär ich froh gewesen wenn damals solche Spiele zu uns auf diese Art zu uns gekommen wären aber damals ging nur Retail und die Base war noch viel kleiner für solche Spiele. Ich hab also keinen Grund zum Meckern.
 
Shin Megami Tensei IV: Final Team Making Improvements Using Fan Feedback From SMT IV

Following the details on Shin Megami Tensei IV: Final’s story and characters that we reported, this week’s issue of Famitsu magazine also features an interview with the game’s producer Kazuyuki Yamai, who shares additional details. [Thanks, Hachima.]

During the interview, Famitsu asks about how the plans started for Shin Megami Tensei IV: Final.

“We were wondering if there was anything we could do that’s characteristic of Maniax [makers of the enhanced version of Nocturne with Dante, and also Shin Megami Tensei IV] and as we investigated on what could be done, we realized that we just wanted to make a completely new title, and the development started there,” says Yamai.

“’Let’s use this occasion to make everything clear’—those are the thoughts that went into this title, and that’s why we put ‘Final’ in it.”

Yamai then goes on to explain the game’s two major points. One is what he says is the necessary “reality” that shows mankind at their limited state. The other is that since it’ll be a simple RPG [as far as gameplay goes] they want to have the players step into its ambiguously told story. To put it simply, the theme will be about “should I bond with, or kill them all?”

Famitsu asks about the appearance of Navarre in Shin Megami Tensei IV: Final.

“We wanted to see him in again, and we expect that he’ll be able to expand on the drama, so we decided to have him make a reappearance,” responds Yamai.

“We’ve looked through plenty of fan feedback from Shin Megami Tensei IV, and implemented all the improvements possible. Everything from key input to conversing with demons has been either revamped or improved,” continues Yamai.”

He concludes, “we’ve been focusing on every nook and cranny to work on our goal of making it the number one RPG for the 3DS. And the game will also have content that will make it enjoyable without any problems for even those that have yet to play Shin Megami Tensei IV.”

Shin Megami Tensei IV: Final will release in Japan in February 2016 for Nintendo 3DS.9

-Quelle

Shin Megami Tensei IV: Final’s First Details On Story And Characters

This week’s issue of Famitsu magazine follows up with more details on the recently revealed Shin Megami Tensei IV: Final. [Thanks, Hachima.]

The stage is set in Tokyo of the year 203X.

In order to avoid destruction from the war against the gods that suddenly broke out 25 years prior, thick bedrock was made to cover the sky, which also prevented any contact with those outside.

It wasn’t long until the battle ended, and the people of Tokyo began to fight and murder others for the little amount of supplies and resources that remained, as they’ve become ruled over by the angels and demons that stood atop the food chain.

Protagonist (CV: Hiro Shimono): has been spending his days as an apprentice of an organization called the Outlaw Hunters. While out on a mission, he takes a surprise attack from a demon, and dies.

Mysterious Demon (CV: Shuichi Ikeda): after the death of the protagonist, this mysterious demons finds him wandering the underworld and forms a contract with him, giving him a new life and the ability to summon demons.

Asahi (CV: Seike Tomoko): a 15-year-old girl and childhood friend of the protagonist. She’s also part of the Outlaw Hunters organization.

Navarre (CV: Shintaro Oohata): the same Navarre from Shin Megami Tensei IV. After losing his life for something petty, Navarre wasn’t able to properly find peace in the afterlife, and that’s when he meets the protagonist. He currently has the form of a green body.

Masayuki Doi is the character designer of the game, and you’ll see the likes of Merkabah, Lucifer, and others, including Medusa from the previous game, in their refined forms.

Shin Megami Tensei IV: Final will release in Japan in February 2016 for Nintendo 3DS. The game is currently 90% complete.

-Quelle
 
Ich komm mit Download und Englisch gut klar, so lange es überhaupt zu uns kommt. Ach wär ich froh gewesen wenn damals solche Spiele zu uns auf diese Art zu uns gekommen wären aber damals ging nur Retail und die Base war noch viel kleiner für solche Spiele. Ich hab also keinen Grund zum Meckern.

Der Gag ist ja irgendwie das ALLE SMT/PErsona Games des 3DS in der letzten Zeit Retail kamen, nur SMTIV nicht. Warum auch immer. Devil Survivor 1 kam Retail, Soul Hackers kam Retail, Persona Q kam Retail und in 3 Wochen kommt Devil Survivor 2 Retail.

von daher mal abwarten, wie sich das bei SMTIV: Final entwickelt.
 
First look at Shin Megami Tensei IV: Final

Famitsu has gone up with its debut online preview of Shin Megami Tensei IV: Final, Atlus’ newly announced followup to Shin Megami Tensei IV for 3DS.

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The game, which is described as a multi-story, multi-ending, and full-length followup to its 2013 predecessor, will see players select their own “partners” from a group of comrades, each with their own unique skills.

Asahi, for example, specializes in recovery. Navarre specializes in attack items and support magic. These characters will assist the protagonist for every turn in battle.

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Like the protagonist, your partners will also develop as you fight. For example, if Asahi levels up, she’ll be able to learn how to heal status ailments.

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Shin Megami Tensei IV: Final is due out for 3DS in Japan on February 10, 2016 for 6,480 yen. Read more about the game’s characters and story here.

-Quelle
 
YHVH name drop, ok mein hype ist schon am Steigen, könnte es ein "modernes" SMT2 werden :D

Und die Redesigns von Doi, sehen nicht schlecht aus, hat viele der Dämonen optisch verbessert, z.b Lucifer

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partner system ist eine gute änderung. war imo auch schon in smt4 cool. nur leider konnte man sich nie den partner aussuchen und außerdem war dieser zufall.

ich versteh aber nun mittlerweile gar nichts mehr. scheint weder prequel noch sequel zu sein, sondern eher eine alternative realität. :ugly:
 
partner system ist eine gute änderung. war imo auch schon in smt4 cool. nur leider konnte man sich nie den partner aussuchen und außerdem war dieser zufall.

ich versteh aber nun mittlerweile gar nichts mehr. scheint weder prequel noch sequel zu sein, sondern eher eine alternative realität. :ugly:

joa scheint das Eternal Punishment der SMT Teile zu werden, finde ich garnicht übel, sogar besser als ein direktes sequel.
 
Der kleine grüne Geist ist tatsächlich Navarre? :lol:
Und lasst mich raten: Mädel in blau: Law und Mädel in Rot: Chaos :p

Jedefalls freu ich mich riesig auf SMT4F :aehja:
Kommt ja sicherlich schon 2016 im Amiland raus und wird dann zusammen mit Persona 5 importiert.

Das Jahr 2016 wird immer besser und besser :banderas:
 
How Shin Megami Tensei IV: Final Protagonist Revives And Becomes A “God Killer”

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Atlus showed us how we’ll have demon allies in Shin Megami Tensei IV: Final, but the protagonist of the game didn’t always have the powers to summon them. This week’s issue of Famitsu magazine shares a few more details on the story.

As seen in our earlier report, here’s a tidbit on the story:

The stage is set in Tokyo of the year 203X.

In order to avoid destruction from the war against the gods that suddenly broke out 25 years prior, thick bedrock was made to cover the sky, which also prevented any contact with those outside.

It wasn’t long until the battle ended, and the people of Tokyo began to fight and murder others for the little amount of supplies and resources that remained, as they’ve become ruled over by the angels and demons that stood atop the food chain.

The protagonist (voiced by Hiro Shimono) has been spending his days as an apprentice of an organization called the Outlaw Hunters. He takes a surprise attack from a demon while out on a mission, then dies.

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After his death, the protagonist wanders around the kingdom of Hades, and it’s where he encounters the Majin (Demon God) known as “Daguza” (shown above). The young man reluctantly comes to an agreement with Daguza, who had plans of his own.

“From this day forward, you will be my ‘God Killer.’ Together, we will kill all gods.”

Daguza then provides the young man with a new life, and the “demon summoning” ability, that lets him call out demons to his aid. The young man goes back to reality with his newfound power that is more than enough to make it through the fights at the Demon Capital of Tokyo, alongside Daguza, who resides inside the protagonist’s smartphone, as he begins to monitor the young man…

During this time, the “Final War” between the Archangel Merkabah and the Demon King Lucifer was nearing its end; however, a group of gods called the “Association of Gods” have descended.

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Led by the Majin Krishna, with the objective of “relieving all humans,” the group begins to demand mankind to relinquish their souls.

Quelle


Ich bin jetzt ein bischen verwirrt...
Spielt Final jetzt vor oder nach den Ereignissen in SMT4? Muss ja doch danach sein, da Navarre ja der selbe aus SMT4 sein soll und der hat am Ende ja noch gelebt.
 
Ich bin jetzt ein bischen verwirrt...
Spielt Final jetzt vor oder nach den Ereignissen in SMT4? Muss ja doch danach sein, da Navarre ja der selbe aus SMT4 sein soll und der hat am Ende ja noch gelebt.

siehe beitrag von mir und danger^^
spiel ist zur gleichen zeit wie smt4 angesiedelt. muss eine alternative realtität sein und wäre für die reihe (persona 2 is und ep) nichts neues.

edit:

btw.

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